De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 28-04-2009, 01:38
reys reys is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Maar we beseffen dat dit een puur raceincident is en hopen er de volgende keer weer bij te zijn.
Dacht te hebben gezien dat de MCD Porsche al naast de Mosler kwam nog voor of toch net, net op groen de ruimte opzocht tussen de muur en de Mosler, door het "zogezegde" te late reactie van oa ook de Porsches van Speedlover en EMG, en het uitwijkmanoeuvre van de MSQ-BMW kwam de Mosler in het nauw zette zich lichtjes naar links waar de MCD toen al met de neus aan de achterkant van de Mosler zat die dan op zijn beurt de Mosler tikte.
Volgens mijn persoonlijke mening zou de MCD normaal gezien nog niet op die hoogte van de Mosler kunnen gezeten hebben als die niet te vroeg (voor groen) vol op het gas was gegaan. Hij schoot echt vanachter de Mosler.

Dat alles heb ik kunnen waarnemen vanaf de pitsmuur net onder de starter, een klein detail die mijn waarnemingen niet 100% kan staven is het feit dat ik niet 100% juist heb kunnen zien wanneer het groen is geworden!

Dus in alle eerlijkheid een raceincedent... waar er veel kan over geschreven en gesproken worden...
Ook jammer voor de andere 5 teams betrokken in dit "ongeval"

Toch heb ik een klein probleem met de motivatie tot deelname van het MCD-team, namelijk waarom aan een kampioenschap deelnemen en buiten punten
rijden?
Starten op Michelin ipv op de verplichte Dunlops? Inderdaad, zonder afbreuk te willen doen aan de Dunlop banden, de Dunlop is niet de beste band op een Porsche, maar als het reglement dat nu voorschrijft en men het niet naleeft er geen punten te winnen zijn ...?
Ok, dat was ook het geval bij de Speedlover Porsche in Françorchamps.

Het is voor mij toch moeilijk, je zou maar in een ongeval verwikkeld geraken met zo’n deelnemer en kostbare punten verliezen…leg dat maar eens uit aan Uw sponsers!

Last edited by reys; 28-04-2009 at 02:11.
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 09:00
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie

Blijkbaar ben ik niet de enige die zijn bedenkingen heeft over de Dunlop band op porsche "vooral links achter". hoeveel dit jaar al tijdens de DSMEC.

Tijdens DSC op Franco ook dunlops gezien (op Porsche) na 60min + 1 ronde tot op de kas versleten.
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 09:47
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by jeep View Post
Blijkbaar ben ik niet de enige die zijn bedenkingen heeft over de Dunlop band op porsche "vooral links achter". hoeveel dit jaar al tijdens de DSMEC.

Tijdens DSC op Franco ook dunlops gezien (op Porsche) na 60min + 1 ronde tot op de kas versleten.
Beste Jeep,

Als teams risico's willen nemen door zachte compounds te monteren dan is dat hun zaak hé. Er zijn 3 verschillende compounds beschikbaar en 2 verschillende karkassen.. Tijdens de eerste race te Franco waren er 4 klapbanden, allen door contact met andere deelnemers of doordat de kas raakt aan de banden. Je misschien toch eerst beter informeren alvorens commentaar te geven. Tevens is er een verschil in band tussen de 997 en de 996.
Raar toch dat sommigen nooit problemen hebben en anderen altijd hé! Al eens stilgestaan dat dit ook aan de wagen zou kunnen liggen. Open- en toespoor, camber, caster, uitlijning, drukken, enz..

De Porsche van First (250) ligt lager achteraan dan orgineel
Lammertink raakte de kas na contact met andere deelnemer
Idem bij Van Oost/Maes
Raus/Mattheus stond ik zelf bij toen deze leeg liep na contact met de kerbs.

Banden zijn zoals dempers - gebruik ze correct en er zal niets gebeuren. Neem je zelf risico's, tja, dan kan het al eens fout gaan hé.

Als je graag nog wat technische info wil alvorens commentaar te geven dan roep je maar.
Ik wacht trouwens nog steeds op je telefoontje
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 17:08
zwoemba zwoemba is offline
De Paddock Rookie

Net mail gekregen, verslag komt straks op de site.

Komt erop neer dat de Mosler naar links werd geduwd door een BMW, maar daar was ondertussen geen plaats meer omdat de McDonalds Porsche er reeds (onverwacht) zat.

Conclusie, spijtig ongeluk, shit happens...
Reply With Quote
Old 28-04-2009, 18:48
RKG RKG is offline
De Paddock Regular

Hoe komt het eigenlijk dat AD Sport punten heeft voor deze race, die hebben toch met Michelin gereden?!
Old 28-04-2009, 19:05
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by RKG View Post
Hoe komt het eigenlijk dat AD Sport punten heeft voor deze race, die hebben toch met Michelin gereden?!
Klopt, je hebt gelijk, dat dient aangepast te worden.

Thanks
Reply With Quote
Old 29-04-2009, 00:28
reys reys is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by zwoemba View Post
Net mail gekregen, verslag komt straks op de site.

Komt erop neer dat de Mosler naar links werd geduwd door een BMW, maar daar was ondertussen geen plaats meer omdat de McDonalds Porsche er reeds (onverwacht) zat.

Conclusie, spijtig ongeluk, shit happens...
Wat ik dus gezien en hierboven beschreven heb!!!!
Yep shit happens
Reply With Quote
Old 29-04-2009, 01:16
zwoemba zwoemba is offline
De Paddock Rookie

Verslag MExT:

http://www.mext-racing.be/content/20...acekickoff.htm
Reply With Quote
Old 03-05-2009, 23:14
BSOT's Avatar
BSOT BSOT is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by jeep View Post

Zeg Jeep,

Ik lees net alle berichten van de BTCS. Is het je daar ook opgevallen hoeveel klapbanden ze daar hadden? Corthals in Franco zelfs enkele keren na elkaar.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules