![]() |
|
|
||||
|
||||
Volgens planetlemans heeft narac een medical check gehad en zijn daarbij geen verwondingen geconstateerd. De oorzaak is wat duister: Narac zou in een groepje gereden hebben met prototypes. Op de live beelden in de biertent zag ik het meest opmerkelijke: een marschal met een heel loopvlak van een band in zijn handen!! Dus kan het ook niet met zekerheid zeggen.
|
|
||||
|
||||
Hier een paar foto's van het incident met Porsche #76. Voor zover ik het gezien heb, leek het een klapband. De #9 Creation ging er ook af, maar enkel als uitwijkmaneuver.
Op de eerste foto is buiten de klapband vooraan ook geen verdere schade te zien aan de Porsche. ![]() ![]() ![]() ![]() Excuses voor de weinig flatterende houding van de marshal op de laatste foto. ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
De dominatie in GT1 is ook logisch: Oreca is als een fabrieksteam. Ze ontwikkelen de wagen zelf en hebben 2 toppiloten. De Saleen is ook een perfect basis voor een snelle wagen: middenmotor en lange achterkant (goede aerodynamica). In GT2 is RML gewoon het meest ervaren team. De professionele aanpak zorgt ervoor dat zij bijna als enige snelheid en betrouwbaarheid kunnen combineren. Ze rijden al sinds 2004 met een Lola (sinds 2005 met de B05/40) en telkens met Newton en Erdos als piloot. |
|
||||
|
||||
Mijn vriendin heeft bij de 'extractie' (piloot sprong nog uit zijn wagen, maar ging dan toch maar liggen) moeten helpen. Hun team (B-MET) heeft de crash enkel horen gebeuren. Het was een zware klapper en ook nog op een rare plaats.
|
|
||||
|
||||
Een foto zegt meer dan woorden...oorzaak lijkt me duidelijk!
Bedankt voor de fotos!! ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
ACO heeft er in het verleden voor gezorgd dat de Audi R8 minder snel ging en het resultaat is bekend: een mooie strijd tussen Audi en Pescarolo, en tijdens de LMS-races boden Creation, Zytek en Dome ook heel wat tegenstand. Als je fabrieksteams gewoon hun gang laat gaan, dan krijg je een jarenlange dominantie van Audi in Le Mans en twee superieure Peugeots in LMS. Ik denk niet dat er veel autosportliefhebbers zijn die tevreden zijn met zo'n toestanden. Ik alleszins niet. ![]() Porsche heeft al laten weten dat het voor hen onmogelijk is om een benzine-LMP1 te bouwen die sneller gaat als de Audi's en de Peugeots. Iedere constructeur die zich dus wil bewijzen in Le Mans, moet een Diesel laten rijden. Privé-teams hebben hier de nodige budgetten niet voor, enzo kom je tot het jammerlijke besluit dat als er een constructeur meerijdt in Le Mans, dat deze ook automatisch wint. Gelukkig zijn er op dit ogenblik twee merken vertegenwoordigd en is Toyota mss wel op komst. Oreca heeft laten weten dat ze misschien wel gaan deelnemen aan de Fiagt-race in Nogaro. Benieuwd of ze daar ook domineren... ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Quote:
Quote:
Dit jaar wel, volgend jaar misschien niet meer. Binnen 2 jaar moet je misschien een elektrische hybride wagen bouwen om te kunnen winnen. Dan zullen prive-teams ook klagen dat enkel constructeurs dit kunnen. Idem met directe injectie benzine motoren in het verleden (Audi R8 FSI). |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
zal mooie beelden geven tijdens de F1: de beste plaatsen kosten het minst ![]()
|
|||
|
|||
Ik was er ook en heb redelijk wat wagens met kapot rubber gezien.En 2 klapbanden omtrent de raidillon.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Potverdikke Hugo wat een foto's weer. Sta jij ooit wel eens níet op de juiste plek op het juiste moment? ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Tot aan de muur geraakte je niet, zelfs vele fotografen van de LMS werden weggestuurd door de security, die was opgetrommeld. Met de F1 zal er of heel veel security staan of het zal afgesloten worden. Maar ik betwijfel sterk dat zo'n plek toegankelijk blijft. |
|
||||
|
||||
Quote:
Tijdens de afgelopen 24 uren zat ik op de 1ste rij op de tijdelijke tribune in de raidillon. Mijn CF-kaartjes waren op , dus had ik mijn fotomateriaal opgeborgen en zat ik een beetje de leiders te chronometreren. Op dat moment is de Sara-free Maserati daar op 2 meter onder mijn voeten in de bandenmuur gegaan... ![]() |
|
|||
|
|||
Er staat ook: Oreca is als een fabrieksteam.
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() B07/10 ![]()
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|