De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 2 votes, 5.00 average.
Old 08-11-2007, 22:25
bartmotte's Avatar
bartmotte bartmotte is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Mijn tegenslag is van een andere aard als die van Guido, maar het blijft een feit dat we allebei al van bij de start met lege handen naar Telford vertrekken en dus per definitie zonder prijs (in die categorie althans) zullen terugkomen. Je kan niet geloven hoe erg ik daarvan BAAL!!! En nog erger vind ik het hoe machteloos een enkeling staat tegenover een administratie zoals die van DHL, waarbij ik met geen enkel middel, argument of smeekbede zelfs maar te weten kon komen in welk DHL-depot in Nederland mijn pakket staat te verrotten

Je zal wel iets anders staan hebben zeker om vastberaden mee te gaan winnen in Telford zeker ???
Reply With Quote
Old 14-11-2007, 13:02
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by bartmotte View Post
Je zal wel iets anders staan hebben zeker om vastberaden mee te gaan winnen in Telford zeker ???
Dat is in elk geval wel gelukt, al heeft het me veel Britse Ponden gekost om mijn modellen ingeschreven te krijgen. Maar daarover meer in de thread van onze trip naar Telford.

Maar: eens ik terug was van Telford vond Murphy dat het genoeg geweest was omdat ik mijn Ferrari toch niet meer kon inschrijven, en dinsdagmorgen stond hier een camionette van DHL met daarin mijn 3 Gunze Ferrari kits. Ik ben dus "back in business" voor de IPMS Nationals in Nieuwegein!

Meteen weer aan de slag gegaan dus, en dat betekent dat het interieur helemaal afgewerkt werd en de ruiten in de body gekleefd werden. Hierbij heb ik de rechtse ruit (voor de verandering, het moet niet altijd de bestuurdersruit zijn) opengewerkt om een iets beter inzicht te bieden aan het interieur.

Nadat ook het motorblok en de aandrijfas onderaan in het chassis bevestigd zijn, heb ik het chassis in de body "gewrongen". Dat ging echt niet van een leien dakje en het heeft me veel bloed, zweet en tranen gekost om alles op zijn plaats te krijgen zonder dat er iets beschadigd werd. Aan de buitenzijde stond de body trouwens vol met zwarte vlekken van het intensief vastpakken van zowel chassis (waar blijkbaar toch altijd wat zwarte verf van lost ondanks enkele weken droogtijd) en de body. Maar dat is mits wat Tamiya compound snel opgelost.

Tenslotte heb ik de banden op de wielen getrokken en deze op hun plaats gelijmd. De foto's tonen je hoever ik nu sta. Alleen de afwerking moet nu nog gebeuren, en dat zijn vooral de lampen en wat chroom onderdelen. Als er niets misloopt moet dit model volgende week zeker meekunnen naar Nieuwegein.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_36.jpg
Views:	750
Size:	323.8 KB
ID:	8008   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_37.jpg
Views:	739
Size:	331.0 KB
ID:	8009   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_38.jpg
Views:	709
Size:	323.7 KB
ID:	8010   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_39.jpg
Views:	748
Size:	327.0 KB
ID:	8011   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_40.jpg
Views:	724
Size:	349.2 KB
ID:	8012  

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 14-11-2007, 17:04
Futse's Avatar
Futse Futse is offline
De Paddock Rookie

Jawadde dadde, wat is dit mooi!

B
Old 14-11-2007, 19:26
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Oei das hier een vree crash

Ok droog... Maar ik kon niet anders want ik wist niks te zeggen... Anders verval ik in oooohh en aaaaahhh.
Reply With Quote
Old 15-11-2007, 13:30
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Oei das hier een vree crash

Ok droog... Maar ik kon niet anders want ik wist niks te zeggen... Anders verval ik in oooohh en aaaaahhh.
Tja, dat komt ervan als je zonder lichten 's avonds uwe auto gaat proberen.

Anders gezegd: Wreed Schoon Modelleke

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 15-11-2007, 16:10
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Nismo View Post

Anders gezegd: Wreed Schoon Modelleke
Inderdaad, en er is iets dat me zegt dat we hem vrijdag al te zien gaan krijgen...
Reply With Quote
Old 15-11-2007, 17:55
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Inderdaad, en er is iets dat me zegt dat we hem vrijdag al te zien gaan krijgen...
Zoiets vermoed ik ook al...

Tom
Reply With Quote
Old 15-11-2007, 18:17
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Als het een beetje meezit wel. Op de foto's kan je zien hoe ver ik sta: alleen de pinkers en reflectoren ontbreken nog en staan momenteel te drogen. Ik heb met rode pijlen aangeduid op de foto's waar die onderdelen nog ontbreken.

De perspex deflector zat niet in de kit en heb ik van scratch gebouwd. In de jaren zestig werd dit hulpmiddel vaak aangebracht bij endurance wedstrijden om de voorruit langer proper te houden.

Hier zijn de foto's.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_41.jpg
Views:	676
Size:	347.8 KB
ID:	8038   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_42.jpg
Views:	658
Size:	343.0 KB
ID:	8039   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_43.jpg
Views:	655
Size:	326.2 KB
ID:	8040   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_44.jpg
Views:	671
Size:	323.8 KB
ID:	8041   Click image for larger version

Name:	1961_ferrari_250gt_swb_45.jpg
Views:	675
Size:	371.9 KB
ID:	8042  

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 15-11-2007 at 18:20.
Reply With Quote
Old 15-11-2007, 22:27
Sennake's Avatar
Administrator

En ja hoor, hij is af. Wel, op één petieterig detail na dan, iets wat ik pas ontdekte na het maken van de afgewerkte foto's die hier staan: de tankdop mist nog een slotje (dat er ondertussen al op staat). Als het morgen mooi weer is zal ik buitenopnames maken en dan zal dat laatste detail er ook op staan.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 27-11-2007, 19:24
jpscelica's Avatar
jpscelica jpscelica is offline
De Paddock Rookie

Hee Guy,
ook dit model heb ik afgelopen zaterdag in Nieuwegein mogen aanschouwen. Ziet er echt top uit!! Ondanks het dak toch enrom strak in de lak, knap werk!
Groet
jpscelica
Reply With Quote
Old 27-11-2007, 19:42
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by jpscelica View Post
Hee Guy,
ook dit model heb ik afgelopen zaterdag in Nieuwegein mogen aanschouwen. Ziet er echt top uit!! Ondanks het dak toch enrom strak in de lak, knap werk!
Groet
jpscelica
Dat was een verkeerd-transport-probleem. Tamiya polish-pasta en Tamiya wax hebben dit euvel ondertussen al helemaal uit de wereld geholpen. Ik begreep al niet hoe dat dak er zo oneffen uit kon zien: hier bij mij thuis was alles nog perfect. Maar het afdekken van het dak ter bescherming met schuimrubber bleek dus niet zo'n goed idee te zijn...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-11-2007, 10:05
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Mijn idee ...

In de mousse zit weekmaker om het boeltje soepel te houden. Deze weekmaker is zeer aggressief en heeft de vernis aangetast (als het ware lichtjes ingevreten).
Ik zou volgend transport gewoon met WC papier en tape proberen, niet meer met mousse.
Old 28-11-2007, 23:44
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Mijn idee ...

In de mousse zit weekmaker om het boeltje soepel te houden. Deze weekmaker is zeer aggressief en heeft de vernis aangetast (als het ware lichtjes ingevreten).
Ik zou volgend transport gewoon met WC papier en tape proberen, niet meer met mousse.
Ik volg je redenering helemaal, maar... ik bescherm mijn Porsche 911 Turbo al een gans jaar met dezelfde vitrinekast en dezelfde mousse, en daar is het probleem nooit opgetreden. Dus moet ik op zoek naar essentiële verschillen tussen de 2 modellen. Beide zijn vernist met Gunze vernis, en beide hebben minstens 2 à 3 weken droogtijd gehad alvorens "verpakt" te worden. Beide hebben onder de vernis Tamiya spuitbus lak zitten, zij het verschillende kleuren (zilver voor de Porsche en geel voor de Ferrari). Daaronder zit Tamiya primer, en daaronder zit een Tamiya plastic body tegenover een Gunze Sangyo body. En daar zit het essentiëel verschil, denk ik, want herinner u dat ik in het begin ook serieuze problemen gekend heb bij het spuiten van die Ferrari met Motip autolak...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules