|
|
|||
|
|||
Quote:
ziet er zeer realistisch uit
|
||||
|
||||
Dankje...
Hierbij de beloofde foto's van het interieurkuipje... Ik ben supertevreden... Dit weekend het huwelijk voltrekken en dan de afwerking op maandag misschien... Geen haast maar ik verlang nu wel naar het einde... Daarna volgt de afwerking van de evo 8. Ideaal om bij het begin van de grote vakantie aan Mack te beginnen. De kit is binnen en ligt ongeduldig te roepen... Grtzzz
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb hier nog wel ergens ne cadeau liggen, zunne. Mooie cockpit overigens.
|
||||
|
||||
Knap model, vind dit ook een zeer mooie rallywagen. Zou niet mis staan op een slotchassis
|
|
||||
|
||||
Erg mooi, zeer geslaagd.
Toch een woordje van opbouwende kritiek. Dit is iets wat ik al dikwijls gezien heb in verschillende WIP's, maar ik ga van deze WIP even gebruik maken om de opmerking te formuleren. Sorry dus Loeten als ik jouw thread hiervoor 'misbruik'... De gespen van de gordels zijn namelijk niet helemaal zoals ze zouden moeten zijn. Die vleugeltjes, of hoe moet je die dingen noemen, mogen niet evenwijdig met de gesp blijven staan, ze moeten 90% geplooid worden zodat ze als geleiders kunnen dienen voor de gordels zelf, bij het intrekken van de riemen. Ik doe er even een tekeningetje bij om te verduidelijken wat ik bedoel. Nu, ik weet het wel, die dingen zijn helemaal niet zo makkelijk te plooien omdat ze zo klein zijn en omdat het foto-ets materiaal dikwijls nogal stug is. Daarom heb ik me dan ook een 'hold 'n fold' toestelletje aangeschaft om alle soorten van foto-ets te kunnen plooien zonder problemen. Je hebt ze in verschillende maten en uitvoeringen, maar ik heb me het eenvoudigste en goedkoopste model aangeschaft, en daar kan ik alles mee plooien wat ik al tegengekomen ben. Wens je nu niet om zo'n toestel aan te schaffen, zou ik je aanraden om aftermarket gordelsetjes te gebruiken die deze vleugeltjes niet vertonen, die bestaan er evengoed, en zulke gordelgespen bestaan in werkelijkheid ook evengoed. Maar àls je die met vleugeltjes gebruikt, gebruik ze dan ook liefst meteen zoals ze bedoeld zijn, want anders krijg je zo'n raar zicht... |
|
||||
|
||||
Dat is een intressant machientje Guy. Ga dat ook eens moeten aanschaffen. Ik zit altijd te spartelen met 2 tangetjes en dan is het inderdaad niet altijd even mooi geplooid. Waar koop ik zoiets?
Maar nog veel belangrijker uiteraard is hier de Ferrari van onze Bjorn, die weer eens heel goed bezig is hé. Het interieur is zeer geslaagd en die extra tekststickertjes her en der geven enorm. Knap en ga dat dan in't vervolg ook schaamteloos van u overnemen als dat mag. En anders ook hé Ook de kooi en de zelfgemaakte onderdeeltjes geven een mooie meerwaarde en alles geeft een heel solide indruk en het vormt een mooi geheel. Ik kijk dan ook al uit naar de fusie met de body. Grts, Guido
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk hier maar eens naar "hold and fold": http://domino.be/main.php?action=fir...the_small_shop
|
||||
|
||||
Dank je allemaal, ik geniet van deze build en zeker van jullie woorden...
Quote:
Maar met deze is mijn probleem dus opgelost. Domino zal een bezoekje krijgen één dezer dagen. Jammer dat ik die gordelgespen niet meer kan aanpassen maar in de toekomst dus wel. Mercikes ! Maar natuurlijk moogde gij dat doen !! En iedereen trouwens hoor.
|
||||
|
||||
Dit weekend kon ik dan de laatste hand leggen aan dit kleine monstertje. Eindelijk zou ik zo zeggen want deze build duurde lang, heel lang, een stuk langer dan de evo 6 van Pyck waarvan ik vond dat het lang duurde. Nu, bij deze lag het aan andere omstandigheden: enthousiast begonnen maar dan in een dip geraakt. Ook enkele buiten-modelbouw-gerelateerde zaken zorgden voor veel vertraging. Eind 2010 schoot ik dan opnieuw in actie et voilà: hij is klaar !! Ietsje meer dan vier jaar na startdatum (10 juni 2007 - een verkiezingsdag notabene)...
Wat werd nog gedaan? - Huwelijk tussen body en chassis (ging behoorlijk vlot) - Monteren van de bumpers - Toevoegen van de clear parts - Vastlijmen van het spiegeltje - Een ontbrekende decal toevoegen (aan het raam) - Nummerplaat maken en plaatsen - Scratchen van twee beschermplaten voor onder de wagen - Scratchen van de antenne met voetje - PE-sluitingen en metal transfers plaatsen Hierbij een tipje van de sluier: De rest van de foto's vind je HIER Grtzz
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 19-06-2011 at 20:04. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal eens gaan kijken naar die andere.
Rate This Thread | |
|
|