De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Straatwagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 08-04-2005, 14:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Rover is (er bijna) niet meer.........

Quote:
BRITS GELD VOOR LEVERANCIERS ROVER
***************************************
De Britse overheid wil 56 miljoen euro
noodhulp geven aan de leveranciers van
autoproducent MG Rover.

Rover wil het faillissement aanvragen
nu de gesprekken over een overname door
de Chinese autobouwer Shanghai Automo-
tive mislukt zijn. Die werd afgeschrikt
door de financiële toestand bij Rover.

Het ooit zo prestigieuze Rover stelt in
Groot-Brittannië nog steeds zo'n 6.000
mensen tewerk en verkeert al een hele
tijd in financiële moeilijkheden.

Het Duitse BMW nam de groep over, maar
behield uiteindelijk alleen de Mini en
verkocht de rest door aan een Britse
investeringsgroep.

Bron: één, teletekst
Denk niet dat we ooit de DTM wagens zullen zien.........

Welke gevolgen heeft dit meer voor de autosport? BTCC, Rally, Brit GT,...........
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 08-04-2005 at 14:17.
Reply With Quote
  #2  
Old 08-04-2005, 20:45
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Een merk dat ondanks alles bleef investeren in autosport. Zou jammer zijn moesten ze verdwijnen. Het water heeft hen al meermaals aan de lippen gestaan...
Reply With Quote
  #3  
Old 08-04-2005, 23:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by Scapa
Het water heeft hen al meermaals aan de lippen gestaan...
Een teken dat er structureel iets mis in de bedrijfsvoering

Vergeten in het eerste bericht maar wat met de Rover in het BTCS? Volgens de pressrelease, ivm het niet deelnemen aan Francochampignonnen, is er sprake van een probleem met de elektrische bekabeling.
Uiteraard een verdachte uitspraak. Dan heb je in internet-cowboyland diverse sites die zoiets integraal online zwieren.........yada yada

Iets meer diepgang hier: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=8143

Wat betreft Rover, in de vroege jaren '90 toen ik voor de eerste keer kennismaakte met kabel-tv was er op Eurosport (of hoe dat toen ook heette) nogal veel Engelse club-autosport te zien. Hoogtepunt in die uitzendingen waren altijd de Rover Tomcats met ene Ian Flux(ie). Prachtig cup-racewerk, eigenlijk verplichte kost voor iedere cup-coureur. In 1994 heb ik die serie zelf live mogen aanschouwen tijdens de Marlboro Masters in Zandvoort, Verellen was een van de toppers in die race.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-04-2005, 11:22
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...
 
Join Date: Dec 2003
Location: Landen
Posts: 1,187
Quote:
Originally Posted by Mark
Een teken dat er structureel iets mis in de bedrijfsvoering
Als je begint te tellen hoevaak ze al een bijna-failliet meegemaakt hebben. Eerst onafhankelijk, dan als BL (samen met al die andere Britse merken samen op de fles), nu nog eens een aantal keren. Een mens vraagt zich af hoe dat bedrijf gerund wordt.

Langs de anderen kant, de kwaliteit van wat er daar gemaakt werdt was ook niet geweldig. Hun Allegro's vielen in de jaren 80 al uit elkaar, Mini's uit 95 worden al gerestaureerd met dezelfde problemen als de wagens uit 65. Op die manier loopt het natuurlijk wel fout als je na 40 jaar nog altijd dezelfde fouten maakt.
__________________
www.rallyfoto.be
Reply With Quote
  #5  
Old 09-04-2005, 11:54
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Mark
Denk niet dat we ooit de DTM wagens zullen zien.........

lees je engelse blaadje
DTMproject heeft niets te maken met MG, volledig gefinancieerd door ITR.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #6  
Old 09-04-2005, 13:50
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Quote:
Originally Posted by Mark
Wat betreft Rover, in de vroege jaren '90 toen ik voor de eerste keer kennismaakte met kabel-tv was er op Eurosport (of hoe dat toen ook heette) nogal veel Engelse club-autosport te zien. Hoogtepunt in die uitzendingen waren altijd de Rover Tomcats met ene Ian Flux(ie). Prachtig cup-racewerk, eigenlijk verplichte kost voor iedere cup-coureur. In 1994 heb ik die serie zelf live mogen aanschouwen tijdens de Marlboro Masters in Zandvoort, Verellen was een van de toppers in die race.
Inderdaad die goede oude Eurosport tijd, met programma's zoals als Motorsport International.....Die races met die Rovers was dat niet de Rover ??? Coupe Cup of zoiets. Cor Euser heeft toen ook verschillende races gedaan.
Reply With Quote
  #7  
Old 10-04-2005, 23:57
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by raceboy
lees je engelse blaadje
DTMproject heeft niets te maken met MG, volledig gefinancieerd door ITR.
Het zou voor ITR / Mercdes Benz zeer pijnlijk zijn mocht MG Rover op de fles gaan. Wellicht dat Guidici die de wagens van Zytek kan overnemen en er dan een Alfa-kapje overheen kan zetten

In de UK zijn er verkiezingen dus wil de zittende regering wel wat zieltjes veilig stellen Met spoed is er een noodlening verstrekt aan Rover om de kortlopende schulden te betalen. De rest regelen ze later wel. Bron van dit nieuws? De Nederlandse Teletekst, die kun je helaas niet onderwerpen aan een copy/paste zoals die van de VRT.

M.b.t. de ITR / Mercedes Benz............daar schijnen nog meer donkere wolken aan de horizon te verschijnen. Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat er een bepaalde Duiste fabrikant is gesignaleerd in de F1-paddock
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-04-2005, 00:21
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
het is wel opvallend dat ze bij MG 2 autosport-projecten opstarten, terwijl ze in moeilijke papieren zitten
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 11-04-2005, 01:46
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by marcel
het is wel opvallend dat ze bij MG 2 autosport-projecten opstarten, terwijl ze in moeilijke papieren zitten
over welk ander buiten DTM (waar MG dus geen geld in steekt) heb je het?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #10  
Old 11-04-2005, 12:40
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by raceboy
over welk ander buiten DTM (waar MG dus geen geld in steekt) heb je het?
Die van het BTCS..........maar is dat niet een project van de importeur/verdeler voor Be-Lux?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #11  
Old 11-04-2005, 19:17
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
NOG EEN WEEK LOON VOOR ROVER-PERSONEEL
***************************************
De werknemers van de Britse autobouwer
Rover worden nog zeker één week uit-
betaald. Dat hebben ze vernomen op
een personeelsvergadering.

MG Rover heeft een lening gekregen van
de Britse overheid, zodat het bedrijf
nog één week kan overleven. Een
faillissement dreigt, nadat een Chinese
partner in laatste instantie afhaakte.

Vorige week had MG Rover een gerechte-
lijk akkoord aangevraagd. De komende
dagen wordt weer onderhandeld met het
Chinese bedrijf.

Bij MG Rover werken 6.000 mensen. Bij
de toeleveringsbedrijven werken
minstens 15.000 mensen.

Bron: één, teletekst pagina 140
Die Chinezen zijn aan het pingelen
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 11-04-2005, 21:38
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
bij Rover hadden ze zich beter gespecialiseerd in het opnieuw op de kaart zetten van MG. Daarmee bedoel ik, opnieuw échte sportauto's bouwen die naam waardig en daar dikke poen voor vragen. Wat ze nu gedaan hebben - standaard Rovers van een MG badge voorzien en er een dikke motor instoppen - is potentiële échte klanten van sport gerief wegjagen.

Zo'n operatie is enkel voor M en AMG weggelegd.

Allez, mijn gedacht he. Alle overheidsponden ten spijt, 't zal afgelopen zijn.
Reply With Quote
  #13  
Old 11-04-2005, 21:48
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Ik denk dat MG-Rover zich moet richten op de MG TF (soort tegenhanger van Lotus Elise) en de MG X-Power SV. Kortom ze moeten Rover afstoten en van MG een merk maken zoals Lotus.

De Chinezen zijn niet geinteresseerd in het huidige MG-Rover. Ik denk dat ze alleen het MG merk en wat ontwikkelings centra (als MG-Rover die uberhaupt heeft) willen. Auto's assembleren doen ze wel in China (veeeeel goedkoper).
Reply With Quote
  #14  
Old 11-04-2005, 21:50
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by FIRE
Ik denk dat MG-Rover zich moet richten op de MG TF (soort tegenhanger van Lotus Elise) en de MG X-Power SV. Kortom ze moeten Rover afstoten en van MG een merk maken zoals Lotus.
Dat is exact wat ik bedoelde
Reply With Quote
  #15  
Old 11-04-2005, 22:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by raceboy
over welk ander buiten DTM (waar MG dus geen geld in steekt) heb je het?
De meest belangrijke vergeten Uiteraard het MG Lola EX264 programma voor LMES / Le Mans.

Quote:
Driver Mike Newton: Although recent developments within the MG Rover Group may result in their input ceasing we would like to convey that although this support has been useful it will not affect the MG Lola EX264 LMES programme in any way
www.planetlemans.com
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 03:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.