|
|
||||
|
||||
Ontvetten van resin modellen.
Hallo iedereen ik zit met een vraagje die misschien al aan bod kwam maar vind er niets meer van terug.Namelijk een resin model of onderdeel ontvetten met wat doe je dat het best en hoe.En zijn er verschillende manieren van doen of is er één specifieke methode omdat te doen.Hoop hier iets van te horen alvast bedankt en tot hoors.
Vinnie. |
|
|||
|
|||
Ik onvet met carrosserie -ontvetter,maar je kunt het ook doen met warm water met dreft en daarna droog blazen met een haardroger.Niet doen met een plastic kit deze smelt.
|
|
||||
|
||||
Ik doe hetzelfde als Racer: net voor de afwas even de onderdelen in het dreftsopje. Maar nadien laat ik alles gewoon drogen op tafel...
|
|
||||
|
||||
Quote:
Maar begin met iets als dreft/sop, en ga dan aan de gang met wat 'zwaardere' ontvettingsmiddelen... |
|
||||
|
||||
Quote:
ps. heb ook even de titel aangepast. |
|
||||
|
||||
Quote:
Tanks voor de tip ! Nu nog aan het vrouwke zeggen dat ze geen Okay keukenrollen meer mag gebruiken, LOL |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Mmmm, die spiritus zou ik toch achterwege laten, of tenminste alleen maar boven halen als het echt niet anders kan. Ik heb het niet met die agressieve/bijtende middelen op een toch wat poreuze stof die resin is.
Maar misschien ligt het enkel aan mijn ietwat pessimistisch ingestelde manier om iets te beoordelen?
|
||||
|
||||
Ik schuur de modellen altijd eerst met een #800 water, en dan goed napoetsen met Vim schuurmiddel en een tandenborstel. De Vim schuurt ook nog eens lichtjes en de tandenborstel gaat zelf in de kleinste spleetjes ...
Rate This Thread | |
|
|