|
#1
|
||||
|
||||
Oplossingen vraag 13 en 14
Hier zijn de oplossingen van vraag 13 en 14 : Vraag 13 :
Tip : hoe meer ze squashten, hoe beter hun conditie werd, waardoor ze uiteindelijk de race wonnen. Oplossing : “meer ze squashten” is een anagram van Hezemans - Quester. Overigens was deze race er eentje uit de geschiedenisboeken : één van de starters werd namelijk tijdens de race gediskwalificeerd omdat hij toch gestart was, alhoewel hij niet gekwalificeerd was! Vandaar ook de 61 starters i.p.v. de “normale” 60. Slechts één enkele quizzer wist deze vraag correct op te lossen en verdient dan ook niet alleen het maximale aantal punten in deze ronde, maar ook ons respect! Proficiat Lambo! Goed gezien! Vraag 14 :
Tip : “Wortelsap is terloops eetbaar”, zei de mama van deze piloten altijd… Oplossing : “terloops eetbaar” is een anagram van Patrese - Alboreto. Dit levert dus de volgende tussenstand op :
In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 15 en 16! Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken. En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen |
#2
|
||||
|
||||
en met Wortelsap kan je ook nog Stowe maken (je hebt dan wel nog wat overschot )
wel spijtig van die strikvraag sterk van Lambo dat hij dat juist had
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
hallo,
thx voor de felicitaties. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het ook niet echt wist, maar blijkbaar moet de site waarop ik terecht ben gekomen echt wel betrouwbaar zijn. Spa had ik direct herkend, en ook Quester-Hezemans was niet echt onoverkomelijk gezien de tip. Blijkbaar heb ik erg goed gegoogled dan Want in 1973 was ik echter nog lang niet geboren hehe. Voor vraag 14 viel het ook al bij al goed mee. Ik had nagenoeg direct het circuit herkend (dankzij de Duckhams reclame wist ik al nagenoeg zeker dat het in GB te doen was) en de wagen gaf ook weinig problemen. Enkel de piloten op het eerste zicht en het jaartal, maar toen vond ik een site waarop alle piloten die de LC 2 ooit hadden bereden, opstonden. Dan was het slechts een questie van wat puzzelen. De bevestiging van het jaartal kwam dan ook door de Marlboro-gesponsorde 956 eigenlijk. En toen ik later nog wat foto's tegenkwam van enkele andere deelnemers aan de 1000km van Silverstone in 1983 op een even natte piste, kon het bijna niet anders dan dat het om die race ging. |
#4
|
||||
|
||||
Ja amai héél sterk van Lambo, aangezien het van zover voor mijne tijd is, had ik daar zelf nooit opgekomen
Zoiets moest ge echt wel weten veronderstel ik, aangezien er maar één iemand dat juist had?
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#5
|
||||
|
||||
met die Lancia heb ik er maar 2 gevonden die in Silverstone met nummer 4 reden. op de ene stond de 4 links op de motorkap, op de andere rechts. dan wist ik het wel.
de Spa-foto heb ik op een andere site teruggevonden, onder de statistieken van die wedstrijd.
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt Marcel, die twee had ik ook gevonden. Alleen was ik nog niet 100% zeker van het circuit. Enkel toen ik een Porsche 930 zag tijdens de 1000km van Silverstone in even zware regenomstandigheden wist ik het echt 100% zeker dat het Silverstone was. |
#7
|
||||
|
||||
2 bronnen, eentje met bijgevoegde copy v/d inschrijvingslijst, hadden het over 60 starters. Lijkt me ook logisch want als ge gediskwalificeerd zijt, telt het niet. Dus voor mij zullen het altijd 60 officiëel gestartte deelnemers blijven. Vraag 13 leek me in het begin absoluut niet te doen. Ben dan maar op types BMW beginnen zoeken, dan via 3.0CSL uiteindelijk bij 73 terechtgekomen en dan de lijsten gevonden. De tip diende als verificatie.
Vraag 14 was voor mij nog verwarrender aangezien ik de tip in eerste instantie (zeggen en typen gisteren) niet geruimd kreeg met de piloten. Soit. 't is uiteindelijk nog goed gegaan en er is - gezien de koplopers ofwel alles goed zouden gehad hebben, ofwel over hetzelfde de punten heeft laten liggen - er niks in de stand bovenaan gebeurd is. Lambo komt wel wat korter, maar die ligt nog altijd op "achterstand". |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Even ter vergelijking : het is niet omdat een verdwaalde fietser per abuus midden in een wielerwedstrijd terecht komt, dat hij ook daadwerkelijk aan die wedstrijd deelneemt. Die 61e wagen heeft nooit echt aan die wedstrijd deelgenomen. "60" is dus het enige juiste antwoord. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Maar ja, de organisatie heeft altijd gelijk, denken ze toch, maar ik ga ermee door, hoor. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Het is misschien een spelletje muggenziften, Sennake, maar hier geef je toch zelf het juiste antwoord. Er stonden weliswaar 61 wagens fysiek op de startgrid, maar er waren slechts 60 wagens die officiëel van start zijn gegaan. Die 61e wagen heeft er officiëel eigenlijk nooit gestaan. Last edited by Baron; 28-05-2006 at 23:35. |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
En zenuwachtig naar het einde toe, zal ik ook nog wel worden. 't is trouwens geen nieuwigheid. Ieder jaar zijn er zo wel zenuwachtige opstootjes. Maar de jury beslist uiteraard en dan is het nog wat gemopper - ook traditioneel - en dan gewoon weer verder doen. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
En deze keer gaan we nu eens niet toegeven aan de "zachte druk" zie, omdat : 1) we op voorhand wisten dat we hier reacties gingen op krijgen, 2) we hierdoor ook onze vraag precies zo geformuleerd hebben dat we recht in onze schoenen staan, 3) we dus NIET vroegen hoeveel starters er OFFICIËEL aan de start stonden, 3) artikel 14 van het reglement vermeldt : Deelname aan de quiz impliceert dat je volledig akkoord gaat met alle regels van dit reglement en dat je je onderwerpt aan de beslissingen van de jury. Discussies over de quiz worden niet op het forum gehouden, 4) dit niet een typisch geval is van "de jury had de vraag verkeerd ingeschat en doet daarom een toegeving" maar wel eentje van "de jury heeft een strikvraag gesteld en de meeste deelnemers zijn er ingetrapt"... Last edited by Sennake; 29-05-2006 at 11:00. |
#14
|
||||
|
||||
Misschien hoort volgende vraag niet thuis in dit topic, maar dan zullen de webmasters welk ingrijpen :
Vermits ik een behoorlijk levendige herinnering heb aan dat fatale weekend in Francorchamps, maar niet aan de weken en maanden erna : in hoeverre hebben de dodelijke ongevallen van die 24h meegespeeld in het definitieve buiten dienst nemen van de sectie Burnenville-Masta-Stavelot ? Of werd die beslissing al eerder genomen, of veel later ? |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|