|
#1
|
||||
|
||||
Oplossingen vraag 23 en 24
Hier zijn de oplossingen van vraag 23 en 24 : Vraag 23 :
Tip : Oplossing : we zien hier een foto van Heleen van Royen, een Nederlands romanschrijver en columnist die zich in 2006 liet overhalen om te poseren in de Playboy, en van waaruit de naam van Rooyen nog maar een kleine stap was… Onze vriend Luigi gooide voor deze vraag de handdoek, hij wist er blijkbaar geen raad mee. De andere quizzers kregen het raadsel wel opgelost, al dan niet met een uitschuivertje. Zo dacht Juha dat er geen kwalificatietijd vereist was, en vonden Hhugo en ‘Le Pilote sans visage’ blijkbaar een ander tijdsverschil dan TvD, die uiteindelijk de enige blijkt te zijn die het correcte verschil van 0.04 seconden gevonden heeft… Vraag 24 :
Tip : Oplossing : we zien hier een foto van een paar mooie benen die gespreid staan over een Porsche logo. Ook hier werden er wat fouten gemaakt, maar we zitten dan ook al in moeilijkheidsgraad 3, dus abnormaal is dat niet. Vreemd genoeg vond Hhugo een ander chassisnummer dan de andere quizzers dat er dicht bij ligt, maar net geen cigar is. En verder wisten Juha en ‘Le Pilote sans visage’ wel te vertellen dat het volledige podium van de race te Brands Hatch bezet werd door Porsche-rijders, maar dat hadden we in de tip al weggegeven en was niet voldoende om de punten binnen te rijven. Zelfs het antwoord van TvD, dat het om Porsche 908 ging was niet voldoende! Neen, het ging hier zeer specifiek om 3 Porsches 908/2 die de 3 eerste plaatsen wegkaapten, iets wat zodanig uniek is dat wij het de moeite vonden om er een vraag over te stellen. En hier wisten Luigi en Hhugo dan weer het enige correcte antwoord te vinden… Dit levert dus de volgende tussenstand op :
Zoals altijd staan de ex-aequo’s in alfabetische volgorde, meer moet je daar niet achter zoeken. In elk geval proficiat aan alle deelnemers, en op naar vraag 25 en 26! Je kan de tussenstand overigens HIER nog eens op je gemak bekijken. En laat de straffe verhalen en nabeschouwingen nu maar komen Last edited by Sennake; 31-07-2010 at 12:38. |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Maar goed, ik sta nu wel alleen aan de leiding ... voor zolang als het duurt althans....
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#3
|
||||
|
||||
Ha, maar een Porsche 908 is een heel andere wagen dan een Porsche 908/02:
dit is een Porsche 908: en dit is een Porsche 908/02: Je ziet, toch wel een serieus verschil! Maar goed, we zijn nog niet naar het Porsche-museum geweest, want anders zou je dit verschil zeker geweten hebben Na onze trip laat je je beslist niet meer vangen Last edited by Sennake; 31-07-2010 at 12:36. |
#4
|
||||
|
||||
Die vereiste kwalificatietijd voor vraag 23 vond ik nergens terug. Om toch maar iets te antwoorden heb ik dan maar het 107% regeltje uit de F1 toegepast...
Van het chassisnummer van vraag 24 wist ik dat het erop of eronder zou zijn. De 'standaard' websites om zulke chassisnummers op te zoeken, spreken elkaar tegen omtrent dit specifieke nummer. Ik heb zelfs op 2 verschillende websites de volledig uitgeschreven historie van de 312P gevonden, maar op de ene website stond dat 0868 in Brands Hatch reed, en op de andere website was het 0870. Ik heb dan uiteindelijk maar gegokt... |
#5
|
||||
|
||||
Daar ben ik inmiddels ook achter... wikipedia doet wonderen zullen we maar zeggen, alleen in dit geval te laat
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." Last edited by Sennake; 31-07-2010 at 12:37. |
#6
|
||||
|
||||
Ik vond ook niks terug voor de tijd van vraag 23, en heb fout gegokt.
Als het van mij af hangt, niet lang.
__________________
www.rallyfoto.be |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|