|
#1
|
||||
|
||||
Citroen 15-Six "Traction Avant" - 1952 - Heller - 1/8
Oef, eindelijk!
Ik zag hem iedere dag op het bovenste schap van de winkel liggen pronken, deze Heller. De veertienjarige Dominique kon alleen maar kwijlen en verlangen, want de centjes om hem te kopen had hij toen niet. Maar die kwamen er later wel, en ook een uitvinding die "Internet" werd genoemd, en daarna iets waar je dingen kan kopen per opbod ("eBay" , geloof ik dat het heet). Dat "eBay" heb ik dan maar geprobeerd, en de Heller kwam - weliswaar met vele jaren vertraging - toch nog in mijn bezit. Drie jaar heb ik er over gedaan om de kit van mijn dromen af te werken. Als je er zo lang op hebt zitten wachten, dan wil je het ook een beetje deftig doen. Nieuwe dingen geprobeerd hier en daar. Wat beter op de afwerking gelet. Iets meer in detail gegaan op een andere keer. De grootte van dit soort kits laten dat ook toe, en moedigt daar zelfs toe aan. Het is geen kit voor beginners, laat dat duidelijk zijn. Je moet je "mayonaise" (voor de noorderburen, lees: kop) d'er bij houden als je de verschillende delen mooi op elkaar wil laten aansluiten. Mocht ik het overdoen, dan zou ik er voor kiezen om ook de firewall en de voorvleugelsaan de body te bevestigen en dan alles in 1 go te spuiten. De firewall kan perfect gemaskeerd worden als je de lak spuit, dat mag geen belemmering zijn. Het laten aansluiten van de bovenste delen op de bodemplaat kan en mag geen probleem vormen. Je hebt dan wel een beter aansluiting van de bodypanelen en firewall dan ik heb. Maak dan vooraleer je begint te spuiten ook al werk van de deuren en vooral hun hengsels. Als je dat in een later stadium doet, zoals ik, dan heb je niet genoeg beweingsvrijheid omdat je op een gelakte body nu eenmaal niet kan doen wat je wil. Eens le alles hebt uitgelijnd, dan kan je alles spuiten en heb je geen pasproblemen meer. Voor de degene die er zich toch nog aan wil wagen: bouw ledjes in. Koplampen, verstralertjes en achterlicht zijn groot genoeg om die dingen in te bouwen, en het geeft een leuke meerwaarde aan het model. Veel succes met jouw versie! Nu volgt de fotoreportage, want daarom komen jullie natuurlijk kijken, niwaar?
__________________
Groetjes, Domi. |
#2
|
||||
|
||||
Deel 2:
__________________
Groetjes, Domi. |
#3
|
||||
|
||||
Deel 3:
__________________
Groetjes, Domi. |
#4
|
||||
|
||||
En deel 4:
__________________
Groetjes, Domi. |
#5
|
||||
|
||||
Waauuww gewoonweg magnifiek
prachtige details
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport |
#6
|
|||
|
|||
Sprakeloos!
__________________
WRC-prono 2006 kampioen IRC-prono 2009 kampioen |
#7
|
||||
|
||||
Fantastisch!
Niet mijn soort modelbouw maar wat een geweldig mooi ding is dit geworden zeg! Zoals je zegt, de schaal laat het toe om wat detail er in te steken en daar heb je volgens mij perfect gebruik van gemaakt. Zeker eentje voor op de wedstrijdtafel. Mag je meer dan trots op zijn Dominique |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb de bouw de hele tijd gevolgd,
met verbazing heb ik van sommige dingen staan kijken, het eind resultaat is werkelijk prachtig. Respect! Groetjes, Jo. |
#9
|
||||
|
||||
Haha mooi geprobeerd Dominique maar laat ons nu eens de foto's van het model zien en niet de 1/1 die in je garage staat...
Ware het niet dat we drie jaar aan een stuk op bijna iedere beest dit monster (in grote dan) naast onze modellen moesten dulden en veel plaats kwijt waren, je zou gaan twijfelen, toch? Erg knap gedaan. Ik heb steeds zitten volgen, toekijken, meelezen. Er zit veel leerstof in. Ook het ongelukkige afbreekmomentje te Jabbeke hoort daarbij. Tijd dat ik 'em (of haar?) eens van dichtbij kom bekijken...
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#10
|
||||
|
||||
Als old timer liefhebber en modelbouwer niets dan respect. Vooral voor het geduld en de tijd die erin is gekropen, petje af. Een heel heel mooi model. proficiat mt het resultaat. Grtz Jens
__________________
WIP: Toyota Celica ST165 TTE C.Sainz L.Moya San Remo rally 1990 BMW M1 rally Groep B - B. Beguin - Tour de Corse '83 Coming up build: - Audi quattro A1 - Audi quattro sport (restauratie) - Audi quattro S1 |
#11
|
||||
|
||||
Bedankt, mannen, voor de goeie commentaren.
__________________
Groetjes, Domi. |
#12
|
||||
|
||||
Niet vlug Dominique, ik moet mijne commentaar ook nog geven;
-Ten eerste: het er iemand een vod -Ten tweede: magnifi... ach, ik weet niet hoe ze dat schrijven, dus prachtig -Ten derde: ziet er precies groot uit -Ten vierde: @ Loeten, het ziet er naar uit dat we voorlopig nog steeds plaatsgebrek hebben op de beurzen -En tot slot: Sorry voor mijn gelul, maar ik kon het niet laten. Ook ik heb deze build gevolgd van voorafaan, ik heb hem zelfs getransporteerd vanuit Jabbeke en ik moet zeggen, dit is een prachtige klassieker geworden Dominique, proficiat.
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#13
|
||||
|
||||
Dit is waarlijk één van de mooiste builds die we hier op het forum al hebben mogen bewonderen
Prachtig resultaat Dominique. Ik zou er eerlijk gezegd niet de moed noch het geduld voor gehad hebben. |
#14
|
|||
|
|||
__________________
--------------- BSmodels |
#15
|
||||
|
||||
Alles is eigenlijk al gezegd, dus ik heb weinig toe te voegen behalve dat het Fabulastic is!
Hoe heb je er trouwens voor gezorgd dat'ie niet door gaat zakken?
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." Last edited by TvD; 26-01-2014 at 11:34. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|