|
#1
|
||||
|
||||
Oplossing vraag 11 en 12
Hier zijn we er dan mee.
Vraag 11 : In het gezegende jaar 1965 wisten Timo Makinen en Paul Easter de hand te leggen op de overwinning in de Rally van Monte Carlo. 4 jaar lang domineerden de Minis de Monte Carlo Rally - onder alle omstandigheden en in gelijk welk weer. Paddy Hopkirk won in 1964 een "droge" Monte, Makinen's rit door storm en sneeuw was een bovennatuurlijke prestatie, en in 1967 wonnen Aaltonen/Liddon nog maar eens de Monte met een Mini! Maar de grootste schande kwam over de Monte in 1966, toen de Mini's zomaar eens eventjes als 1e, 2e en 3e over de finish kwamen en de organisatie na 8 (!) uur zoeken eindelijk iets gevonden had waardoor de Mini's niet conform verklaard konden worden : de koplampen waren niet volgens het reglement! Dit leidde tot de diskwalificatie van alle Mini's (+ ook nog de 4e plaats van een Lotus Cortina) zodat er uiteindelijk een Frans team met een even Franse Citroën won!!! Dit was voor mij de aanleiding om deze vraag te stellen. Iedereen die een antwoord instuurde had dit trouwens correct. Vraag 12 : Hier heb ik de meest uiteenlopende antwoorden op gekregen. Eerst even de correcte oplossing : nadat Carlos Sainz en Luis Moya in de Rally van Australië 1991 al 2 keer zwaar over kop gegaan waren en telkens weer op hun wielen terecht kwamen, was een 3e koprol er teveel aan. Ze moesten bijgevolg opgeven. Naast Sainz wisten sommige deelnemers de piloot te herkennen als Ericsson of Snijers, en de rally werd naast Australië ook nog als zijnde Portugal, Acropolis, San Remo en Monte Carlo "herkend". Het meest van al verbaasde me echter Jan, die de piloten, het jaar en de rally perfect juist wist in te schatten en die er toch nog in slaagde Sainz op het hoogste schavotje te laten plaatsnemen (hij dacht dus dat het de winnaar betrof). Wishful thinking misschien Jan? De tussenstand dus, die je zoals altijd hier kan vinden, en die weer in grafiekvorm staan zodat je een leuker overzicht hebt : [list=1][*]Andy, HHugo, Guy, Fleabite en Huudo : 300/300 (proficiat!)[*]Mario (komt sterk opzetten) : 296/300[*]Jan : 285/300[*]Lambo : 272/300[*]Marshal, Megane : 266/300[*]Johan : 244/300[*]Schumivill : 241/300[*]Raceaholic : 240/300[*]Raceboy : 226/300[*]Porsche : 225/300[*]Obi-Jan : 219[*]Sledge : 215[*]Joost : 176[*]Oneliner : 57[*]Bart : 14[/list=1] Op naar vraag 13 en 14, die (dat weet ik nu al) een ware AARDVERSCHUIVING gaan veroorzaken! Last edited by Sennake; 18-05-2003 at 18:29. |
#2
|
||||
|
||||
Nog altijd spannend. Benieuwd of de volgende vragen meer afscheiding gaan brengen. Gaat nog plezant worden.
vraag 11 had ik meteen, mede dank zij de tip vraag 12 : heb via toeval identiek dezelfde foto gevonden op het net.
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#3
|
||||
|
||||
Dat moet haast wel toeval zijn, want zoals ik al zei, ik heb serieus gezocht en ik heb slechts 4 fotos van El Matador in dat type Celica gevonden. En dan nog van de RAC rally ook... heeeeeeeeeeeeel behulpzaam. Niet dus.
Gebruiken jullie een ander internet of zo? Jan. =---- PS.: ...en ook geen enkele foto van Rally Australia met bloemekes op, nee...
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Maaruh......hou mijn hart vast voor vraag 13&14, ik vind dus helemaal niks terug, volgens mij werkt de nederlandse google nu wat minder dan de belgische google.........
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#5
|
||||
|
||||
Ik heb geluk gehad deze keer. Vraag 11 redelijk snel gevonden, alhoewel ik alleen Monte Carlo als aanknopingspunt had. Vraag 12 had ik Bin Sulayem in mijn antwoord staan (gebaseerd op een verkeerdelijk geinterpreteerd wagennummer), klaar om te versturen, tot ik de hele thread nog eens doorlas en merkte dat de foto in kwestie op het net te vinden was. Alhoewel ik dus tamelijk intensief heb zitten zoeken. Mijn e-mail nog net gestopt, via een andere zoekmotor gewerkt en quasi onmiddellijk gevonden. Oef. Al maar goed want anders had ik zelfs niet meer in de top 10 gestaan...
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Ik moedig hiermee niet het wilde giswerk aan gevolgd door wat nauwkeurigere antwoorden, maar het màg dus wel |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Mini's in de Monte, dat was niet moeilijk. De nummerplaat in kombinatie met een zoekmotor hebben mij probleemloos naar het juiste jaartal geloodst.
Die Celica, dat was een ander paar mouwen, gezien dat tuig meerdere jaren werd ingezet. Op een site van Toyota Motorsport Europe, ja zo eenvoudig kan het zijn, stond net dezelfde foto............................maar niet het door de wagen behaalde resultaat. jan |
#9
|
||||
|
||||
Da's straf... ik dacht dat ik heel die site van Toyota Team Europe uitgekamd had.
Jan. =---
__________________
"It's for the fun." -Gilles Panizzi Last edited by Obi-Jan; 19-05-2003 at 00:30. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|