De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #31  
Old 13-06-2005, 02:00
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Ik heb de race uitgekeken !

Weinig op aan te merken:

TOP:
-Raikkonen: De te kloppen man, in feite al het hele seizoen. Alonso gaat enkele zware races tegemoet
-Barrichello: vanuit de pits toch nog 3de. Portie geluk telde natuurlijk ook mee, evenals bij Schumacher. Schumacher vierde z'n P2 bijna als een overwinning. Het tij kan keren.
-Massa: Droogt Villeneuve af voor diens eigen publiek. Klasse-rit. Ik zie hem meer en meer als opvolger voor Barrichello of Schumacher
-Trulli: Pech gehad, maar hij stond ei zo na weer op het podium. Ralfke zorgt voor enige troost
-Red Bull: de geluksvogels deze race: krijgen punten in de schoot geworpen. Klien al direct weer een puntje bij. Knap seizoen van hem, in vergelijking met vorig jaar.

FLOP:
-Renault: Vreselijk. Fisichellas woede was terecht: dit overkomt hem veel te veel. Alonso maakt dus ook nog fouten. Het was Briatores dagje niet.
-Montoya: zwarte vlag ? en wat te denken van dat inhaalmaneuver op Coulthard onder een gele vlag ? Slaapwel, Juan-Pablo.
-Villeneuve: aanraking met Sato verknoeit de race, en Massa haalt de Canadese punten binnen. Heeft Jacques nog krediet over ?
-Button: onnodige fout, en BAR nog altijd puntenlood. Sato testte de race uit, tot hij z'n motorke opblies.
-Williams: hoewel Webber nog P5 binnenhaalt (verdiend ?) toch wel de verliezer tov de vorige weekends: de opmars van Williams is gestaakt. Oppassen voor Ferrari, dan maar ?

Conclusie: Raikkonen de te kloppen man, het duurt niet lang meer voor Alonso de achtervolging op Kimi moet inzetten. Een terugkeer van Ferrari noem ik het nog niet: de lichte tank zorgde voor een goede startplaats, de SC en de crashes brachten Schumacher de P2. Anders had het mogelijk omwille van de slechte start P4 geworden. We zien wel in Indy.

Ik ga slapen. Het was een redelijke race, maar inhaalmaneuvers heb ik toch wel min of meer gemist. En waar bleef dat beloofde regenweer ?

Finish
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #32  
Old 13-06-2005, 06:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally Posted by Savi
Nochtans ben jij het die het als een punt aanhaalt. Schumacher enkel en alleen op P2 dankzij pech/incidenten... van anderen

De Ferrari was zeker vaak niet goed genoeg maar door pech is het gat zo groot (weer in Aus, punten laten liggen in Bahrein, pech met 2 banden in één ronde, enz... Pech is er bij iedereen. Je haalt geluk erbij wanneer MS door pech van anderen op P2 komt maar andersom heeft pech er dan weer niets mee te maken...

Rare kronkel

PS: Schumi pakt de titel.
Niet akkoord. Maar je begrijpt me dan ook verkeerd. Wat ik bedoel is : de zeges van Renault en McLaren (dit seizoen) zijn gebaseerd op eigen kunnen en waren niet het gevolg van het uitvallen van anderen. (Tenzij dan de zege van Alonso door het uitvallen van Raikkonen). Daarentegen, als Alonso wint en Schumacher ergens op de 8ste plaats pech kent, verandert er voor hem niets. De 2e plaats van Schumacher in Canada was echter wél het gevolg van een aantal uitvallers vòòr hem. Om dus te besluiten dat Ferrari er terug staat, op basis van DIT resultaat, lijkt me voorbarig.

Overigens is de kans dat er vóór je iemand uitvalt des te groter naarmate je meer achteraan rijdt uiteraard

PS : Schumi heeft zijn laatste titel gepakt in 2004.
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #33  
Old 13-06-2005, 08:05
AlesiRed27 AlesiRed27 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 136
Ach racen is een combinatie van eigen kunnen en een hoop externe factoren.

Het is een chaos theorie, en onmogelijk te zeggen wat er gaat gebeuren. Je moet al werkelijk *stukken* beter zijn, zoals de ferrari opmars van de vorige jaren, om het geluk echt naar je toe te kunnen trekken.

Als je op kop kan vertrekken, wegrijden, en je zit een minimum van tijd in verkeer, tja, dan word je minder afhankelijk van de rest, alhoewel het technische aspect er altijd zal blijven.

En zelfs dan is het niet onmogelijk dat je in de laatste ronde bijvoorbeeld op een minardi botst die schuin over het circuit vliegt, of zelfs een streaker die je moet vermijden...
__________________
Favoriete F1 races: Japan 94 & 95 - Canada 95 - Monza 96 - Spa 2000
Reply With Quote
  #34  
Old 13-06-2005, 09:28
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Finish
FLOP:
-Villeneuve: aanraking met Sato verknoeit de race, en Massa haalt de Canadese punten binnen. Heeft Jacques nog krediet over ?
Een klein detail: het snelste rondje van Villeneuve was sneller dan dat van Massa en van de 2 Red Bulls. Die start heeft inderdaad zijn hele race verknoeid.
Quote:
Originally Posted by Finish
-Williams: hoewel Webber nog P5 binnenhaalt (verdiend ?) toch wel de verliezer tov de vorige weekends: de opmars van Williams is gestaakt. Oppassen voor Ferrari, dan maar ?
De opgeblazen BMW motor van Heidfeld kan ook allerminst goed genoemd worden.
Reply With Quote
  #35  
Old 13-06-2005, 10:01
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Een race met een heel hoog dramagehalte en zonder enig noemenswaardig duel of inhaalmaneuver; een eigenaardige cocktail die ervoor gezorgd heeft dat ik het hele geval toch heb uitgekeken. Doe daarbij de uitslag die er eens te meer voor zorgt dat het kampioenschap nog alle kanten uit kan, boeiend toch?

Theoretisch hebben we nog vijf titelkandidaten, zowel bij de rijders als bij de konstrukteurs. Zuiver rekenkundig zijn er dat misschien nog enkele meer, maar die reken ik niet bij de kanshebbers.

Last edited by Jan; 13-06-2005 at 12:22.
Reply With Quote
  #36  
Old 13-06-2005, 12:46
Savi's Avatar
Savi Savi is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Maranello
Posts: 481
Quote:
Originally Posted by Sennake
Niet akkoord. Maar je begrijpt me dan ook verkeerd. Wat ik bedoel is : de zeges van Renault en McLaren (dit seizoen) zijn gebaseerd op eigen kunnen en waren niet het gevolg van het uitvallen van anderen. (Tenzij dan de zege van Alonso door het uitvallen van Raikkonen). Daarentegen, als Alonso wint en Schumacher ergens op de 8ste plaats pech kent, verandert er voor hem niets. De 2e plaats van Schumacher in Canada was echter wél het gevolg van een aantal uitvallers vòòr hem. Om dus te besluiten dat Ferrari er terug staat, op basis van DIT resultaat, lijkt me voorbarig.

Overigens is de kans dat er vóór je iemand uitvalt des te groter naarmate je meer achteraan rijdt uiteraard

PS : Schumi heeft zijn laatste titel gepakt in 2004.
Dat is alweer een heel andere uitleg

Mijn punt is dat het enorme gat tussen MS en FA mede te danken is aan een reeks van pech voor MS, die FA niet te verduren kreeg. Hier kan je niet om heen, dat is een feit. Dus het nodige geluk dat hij gisteren had kunnen we bekijken als een compensatie voor die eerdere pech.

Maar bon, stel je eens voor dat Schumacher op één of andere manier wint in de VS met Barrichello achter zich en dat noch Kimi noch Alonso punten scoren.

Het zou héél straf zijn, dat wel maar het kan en dan ziet het klassement er ineens zo uit:

1. Alonso - 59
2. Kimi - 37
3. Schumacher - 34
4. Rubens - 31
Een beetje dromen kan geen kwaad zegt men dus ik hoop volop op deze uitslag

Nog 110 punten uit te delen, nog niets is zeker.
Reply With Quote
  #37  
Old 13-06-2005, 12:54
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
verslaggeving op RTBF was top. Die Panis kan aangenaam vertellen. Het was precies een theekransje daar in de studio
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #38  
Old 13-06-2005, 13:08
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Quote:
Originally Posted by Finish
FLOP:
-Button: onnodige fout, en BAR nog altijd puntenlood. Sato testte de race uit, tot hij z'n motorke opblies.Finish
Elke fout is onnodig natuurlijk. Toch één van zijn zeldzame fouten, kan me al niet meer herinneren wanneer hij nog eens in de race van de baan is gegaan.
't Is ook zijn eigen fout geeft hij meteen toe: teveel over de curbs, banden blokkeren, en er valt nog maar weinig aan te doen.

Maar positief vind ik toch de snelheid die BAR dit weekend gehad heeft, een heel duidelijk stap voorwaarts gemaakt sinds vorig raceweekend. De pole mag dan wel door de lichtere wagen geweest zijn, maar zonder die foutje in de race, had hij echt wel kans op een podiumplek!
Hopelijk scoren ze in de VS eindelijk eens punten!
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #39  
Old 13-06-2005, 13:14
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Quote:
Originally Posted by Savi
Mijn punt is dat het enorme gat tussen MS en FA mede te danken is aan een reeks van pech voor MS, die FA niet te verduren kreeg. Hier kan je niet om heen, dat is een feit. Dus het nodige geluk dat hij gisteren had kunnen we bekijken als een compensatie voor die eerdere pech.
Hola, Alonso had dit aan zijn eigen te danken.
Maar toch, laten we stellen dat het 'pech' is.
Schumi had pech aan zijn Ferrari (en/of banden). Als je geen goeie banden of auto hebt kom je er niet. Die betrouwbaardheid was er wel voor Alonso bij Renault.
Maar Schumacher is deze race opgeschoven dankzij fouten en pech van zijn voorliggers en een Safety Car bracht hem nog wat dichter vooraan.
Ook heeft Alonso zich meestal goed gekwalificeerd (nooit verder dan de 5e plaats ofzo denk ik) en zo goed kunnen vertrekken om toch in de top3 of beter te rijden. Dan mogen er nog achter u uitvallen, als je vooraan rijdt heb je daar geen voordeel aan (het klassement buiten beschouwing gelaten he). MS profiteerde nu gewoon v/d uitvallers en SC .
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #40  
Old 13-06-2005, 13:42
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Waarom alle mankementen aan de Renaults Fisico ten dele vallen is mij een raadsel... Alonso heeft het deze keer zelf verprutst omdat hij onder druk kwam te staan op een circuit waar inhalen goed mogelijk is . Dat Fisichella niet eerder in een "colère" is geschoten toont aan hoe koelbloedig die wel is ; als z'n pechreeks nu niet ophoudt zal hij wel teamorders aan z'n broek krijgen als hij voor Alonso zit vrees ik .
Reply With Quote
  #41  
Old 13-06-2005, 14:51
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally Posted by raceboy
verslaggeving op RTBF was top. Die Panis kan aangenaam vertellen. Het was precies een theekransje daar in de studio
Was goed ja, maar hij moest leren zwijgen tijdens de radiocommunicatie. Op zaterdag was het perfect zo, op zondag hoogst irritant.
Verder inderdaad een vreemde race, bijna geen inhaalpogingen, en toch spannend tot het einde. Dank U Jenson
__________________
Reply With Quote
  #42  
Old 13-06-2005, 14:52
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Alonso kwam inderdaad wel beetje onder druk te staan, nogal vroeg in de race liet hij via boardradio weten, dat Fisico hem ophield, wel grappig dat die ronde erop Fisico meer dan seconde van hem wegreed

Aan Heidfeld liet het team via radio ook weten dat hij ofwel Massa dringend moest inhalen ofwel terug afstand namen, omdat hij zijn motor moest koelen, enkele ronden later volgde de rookpluim ...
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #43  
Old 13-06-2005, 14:59
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by sledge
Was goed ja, maar hij moest leren zwijgen tijdens de radiocommunicatie. Op zaterdag was het perfect zo, op zondag hoogst irritant.
Verder inderdaad een vreemde race, bijna geen inhaalpogingen, en toch spannend tot het einde. Dank U Jenson
dat heb je bij de RTBF altijd. In het Frans dubben ze altijd alles he dermee
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #44  
Old 13-06-2005, 15:02
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2001
Location: Lierde
Posts: 1,694
Quote:
Originally Posted by raceboy
dat heb je bij de RTBF altijd. In het Frans dubben ze altijd alles he dermee
Ja, maar toch, tijdens de quali werd er op die momenten netjes gezwegen.
__________________
Reply With Quote
  #45  
Old 13-06-2005, 16:15
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by Finish
-Montoya: zwarte vlag ? en wat te denken van dat inhaalmaneuver op Coulthard onder een gele vlag ? Slaapwel, Juan-Pablo.
- Sato testte de race uit, tot hij z'n motorke opblies.
- als je de onboard bekijkt, kan je er bijna zeker van zijn dat Montoya slachtoffer was van gezichtsbedrog, op dat beeld was geen red bull te zien toen hij de pit uitkwam, dus zal hij ook gedacht hebben dat hij ervoor mocht.
trouwens: Montoya komt binnen vanuit het treintje achter de SC, en als hij binnenkomt, moet hij maar 2 à 3 wagens voor laten? SC heeft wel héél traag gereden dan, ik dacht de pit-snelheid normaal gezien lager ligt dan die van de SC? en dan moet Montoya nog eens 8 à 9 seconden stilstaan? toch maar raar ze. verder meen ik gezien te hebben dat Monty twijfelt of hij de pits mag uitrijden (een fractie van een seconde weliswaar), maar dan toch doorrijdt. trouwens, waarom het team hem niets zegt weet ik ook niet. zeker in de situatie met DC hadden ze hem toch kunnen laten weten waar hij precies moest zijn, naar mijn mening.

- ik kan geloven dat je het sporza-commentaar ervaringsgewijs uitzet. maar Sato blies zijn motor niet op, maar wel zijn remmen. wel lichtjes opvallend, gezien hij 24 ronden stilgestaan heeft, en dus die periode zijn remmen niet gebruikt heeft...
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.