|
#76
|
||||
|
||||
Quote:
Je zal wel iets anders staan hebben zeker om vastberaden mee te gaan winnen in Telford zeker ??? |
#77
|
||||
|
||||
Quote:
Maar: eens ik terug was van Telford vond Murphy dat het genoeg geweest was omdat ik mijn Ferrari toch niet meer kon inschrijven, en dinsdagmorgen stond hier een camionette van DHL met daarin mijn 3 Gunze Ferrari kits. Ik ben dus "back in business" voor de IPMS Nationals in Nieuwegein! Meteen weer aan de slag gegaan dus, en dat betekent dat het interieur helemaal afgewerkt werd en de ruiten in de body gekleefd werden. Hierbij heb ik de rechtse ruit (voor de verandering, het moet niet altijd de bestuurdersruit zijn) opengewerkt om een iets beter inzicht te bieden aan het interieur. Nadat ook het motorblok en de aandrijfas onderaan in het chassis bevestigd zijn, heb ik het chassis in de body "gewrongen". Dat ging echt niet van een leien dakje en het heeft me veel bloed, zweet en tranen gekost om alles op zijn plaats te krijgen zonder dat er iets beschadigd werd. Aan de buitenzijde stond de body trouwens vol met zwarte vlekken van het intensief vastpakken van zowel chassis (waar blijkbaar toch altijd wat zwarte verf van lost ondanks enkele weken droogtijd) en de body. Maar dat is mits wat Tamiya compound snel opgelost. Tenslotte heb ik de banden op de wielen getrokken en deze op hun plaats gelijmd. De foto's tonen je hoever ik nu sta. Alleen de afwerking moet nu nog gebeuren, en dat zijn vooral de lampen en wat chroom onderdelen. Als er niets misloopt moet dit model volgende week zeker meekunnen naar Nieuwegein. |
#78
|
||||
|
||||
Jawadde dadde, wat is dit mooi!
B |
#79
|
||||
|
||||
Oei das hier een vree crash
Ok droog... Maar ik kon niet anders want ik wist niks te zeggen... Anders verval ik in oooohh en aaaaahhh.
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#80
|
||||
|
||||
Quote:
Anders gezegd: Wreed Schoon Modelleke
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#81
|
||||
|
||||
Inderdaad, en er is iets dat me zegt dat we hem vrijdag al te zien gaan krijgen...
|
#82
|
||||
|
||||
Quote:
Tom |
#83
|
||||
|
||||
Quote:
De perspex deflector zat niet in de kit en heb ik van scratch gebouwd. In de jaren zestig werd dit hulpmiddel vaak aangebracht bij endurance wedstrijden om de voorruit langer proper te houden. Hier zijn de foto's. Last edited by Sennake; 15-11-2007 at 18:20. |
#84
|
||||
|
||||
En ja hoor, hij is af. Wel, op één petieterig detail na dan, iets wat ik pas ontdekte na het maken van de afgewerkte foto's die hier staan: de tankdop mist nog een slotje (dat er ondertussen al op staat). Als het morgen mooi weer is zal ik buitenopnames maken en dan zal dat laatste detail er ook op staan.
|
#85
|
||||
|
||||
Hee Guy,
ook dit model heb ik afgelopen zaterdag in Nieuwegein mogen aanschouwen. Ziet er echt top uit!! Ondanks het dak toch enrom strak in de lak, knap werk! Groet jpscelica |
#86
|
||||
|
||||
Dat was een verkeerd-transport-probleem. Tamiya polish-pasta en Tamiya wax hebben dit euvel ondertussen al helemaal uit de wereld geholpen. Ik begreep al niet hoe dat dak er zo oneffen uit kon zien: hier bij mij thuis was alles nog perfect. Maar het afdekken van het dak ter bescherming met schuimrubber bleek dus niet zo'n goed idee te zijn...
|
#87
|
||||
|
||||
Mijn idee ...
In de mousse zit weekmaker om het boeltje soepel te houden. Deze weekmaker is zeer aggressief en heeft de vernis aangetast (als het ware lichtjes ingevreten). Ik zou volgend transport gewoon met WC papier en tape proberen, niet meer met mousse.
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! |
#88
|
||||
|
||||
Ik volg je redenering helemaal, maar... ik bescherm mijn Porsche 911 Turbo al een gans jaar met dezelfde vitrinekast en dezelfde mousse, en daar is het probleem nooit opgetreden. Dus moet ik op zoek naar essentiële verschillen tussen de 2 modellen. Beide zijn vernist met Gunze vernis, en beide hebben minstens 2 à 3 weken droogtijd gehad alvorens "verpakt" te worden. Beide hebben onder de vernis Tamiya spuitbus lak zitten, zij het verschillende kleuren (zilver voor de Porsche en geel voor de Ferrari). Daaronder zit Tamiya primer, en daaronder zit een Tamiya plastic body tegenover een Gunze Sangyo body. En daar zit het essentiëel verschil, denk ik, want herinner u dat ik in het begin ook serieuze problemen gekend heb bij het spuiten van die Ferrari met Motip autolak...
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|