|
|
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Leuk project.
En die rolkooi, gewoon nieuwe maken.
|
||||
|
||||
En dat hebben we gewoon gedaan...
Aan de hand van de referentiefoto's, jammer genoeg vooral van de buitenkant, heb ik een 'reconstructie' van de kooi kunnen doen. Hij is niet 100% correct maar ik zit toch aan 90 à 92%. Grote onderscheiding dus... Enkele foto's ter verduidelijking... Je ziet het grote verschil tussen de originele (links) en de nagebouwde (rechts). Alles met volle buisjes en wat ijzerdraad in elkaar gestoken. Gaatje boren, ijzertje erin, eventueel de buis wat bijschuren (hol maken) en plakken maar... Enkele dryfits... Zoals je ziet moest ik in het dashboard boren omdat de kooi daar erdoor loopt. Ook in de achterste delen moest ik gaatjes boren. Daar loopt de kooi door en zit alles steviger vast. De kooi is overigens niet vastgelijmd op het model. Het zit mooi vast door die gaten. Tussendoor had ik ook de gordeltjes vastgemaakt. Maar dat kon je op de bovenste foto's ook al zien... ...
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 13-08-2015 at 21:44. |
|
||||
|
||||
Nog eens een overzicht van de aanpassingen om de kooi op zijn plaats te krijgen...
Deze avond werden dan alle onderdelen samen gelijmd (de kooi dus niet). Dat ziet er als volgt uit... Het dashboard kreeg nog een laagje Tenco om structuur te geven. Alle zwarte onderdelen werden met de 'schminkdoosjes' van Tamiya wat bijgewerkt. Op naar de body nu. Ik moet achtereenvolgens het rood, grijs en zwart spuiten. Gelukkig lopen de lijnen redelijk mooi en duidelijk. Enkel op de neus zit een moeilijk punt maar ik leg later wel uit hoe ik dat aanpak. Tot gauw !
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 13-08-2015 at 21:48. |
|
||||
|
||||
Goe bezig, zunne
|
|||
|
|||
Knappe vorderingen.
|
|
||||
|
||||
Aan de spuitwerken zijn we ondertussen ook druk bezig...
Het grijs werd ook al gespoten en daarvan komt morgen een fotoreeksje...
|
||||
|
||||
De vorige foto's zijn uiteraard al een weekje oud want sinds vanmorgen zit ook het zwart erop. Foto's van de grijze tussenstap heb ik niet...
Je merkt aan de macrofoto dat de randjes nog moeten vlak geschuurd worden. Ook heb ik een klein beetje zwart dat onder de plakband is gekropen en moet ik het grijs wat bijwerken. Daar spoot ik maar twee maagjes en dat was net te weinig want ik ging op enkele plaatsen door de lak... Dat wordt repareren... Ik hoop om eind volgende week aan de decals te kunnen beginnen. Het model zou ruimschoots op tijd klaar moeten zijn voor de beurs in Duitsland.
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit
|
|||
|
|||
Ziet er goed uit
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit
|
|
||||
|
||||
Deze is ondertussen zo goed als klaar. Enkel de luchthapper moet nog gemaakt worden. Tijdens het verder bouwen heb ik enkel nog updates op FB gezet. Tijd om eens het één en ander aan te vullen op verschillende fora...
Eerst en vooral werd hier nog eens een dryfit uitgevoerd. De kleine foutjes in het spuitwerk werden weggeschuurd of overschilderd... Tenslotte werden de zelfgemaakte decals uitgepast op de body. Deze zien er goed uit en kunnen geprint worden. Dit was toen nog met witte achtergrond bij Jawi en de gekleurde decals uit de inktjet... Meer foto's en voortgang volgen deze week...
|