De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Informatica en Fotografie
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-04-2004, 01:17
bazzie's Avatar
bazzie bazzie is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by yvdp
norton ghost van je andere pc en dan op je nieuwe pc die ghost uitvoeren
dan heb je op je aldi-pc wel exact dezelfde gegevens als op je oude. Inclu besturingssysteem en programma's.
Ik denk dat het zowiezo niet aan te raden is om het besturingssysteem van je oude pc over te zetten op de nieuwe. Omdat andere hardware ook andere drivers nodig heeft enzo. Als je 1 of 2 apparaten vervangt zal dat nog lukken maar bij meer gaat windows toch of of zeggen

Over de lichtjes in het toetsenbord, ik heb er ook geen. Maar dat heb ik hiermee opgelost: www.statbar.nl
Dit is een werkbalk die info geeft over HD, netwerk, CPU,... maar ook de lichtjes toont die normaal op uw toetsenbord staan.
Reply With Quote
Old 02-04-2004, 09:21
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by airco
Waarom zou je NT/2000/XP niet kunnen klonen :s
Omdat de op NT gebaseerde windows'en een andere architectuur hebben dan de 9x systemen (gelaagd + c/s model samen). En 1 laag zorgt ervoor dat dit niet zal lukken: de HAL (Hardware Abstraction Layer). Deze HAL wordt gecompileerd tijdens de installatie van het besturingssysteem, op basis van de hardware die je in je PC hebt zitten (de hardware op je moederbord, geen PCI devices en zo, dat vormt geen probleem). Wanneer je een image neemt van je oude pc, en deze op je nieuwe pc zet, klopt deze HAL niet meer, Windows zal bijgevolg niet werken zoals het hoort (als het überhaupt al zal werken )

En da's wat ik geleerd heb tijdens de zeer nuttige lessen "Operating Systems"

Edit: even voor de duidelijkheid, wanneer je een image op een andere pc zet die exact dezelfde hardware heeft, lukt het natuurlijk wel

Last edited by FleaBite; 02-04-2004 at 09:24.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules