De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-04-2006, 18:41
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by strepper

misschien dat de broers wouters top vijf rijden met de viper.
mijn besluit staat vast mij zien ze niet meer tijdens belcarraces of ik moet gevraagd worden bij een team om te komen helpen en dan nog betaald voor mij plezier niet meer.
Die jongens heten Wauters.
Los daarvan ga ik het risico lopen over te komen als een leraar Nederlands: "Je laatste zin kan trouwens wel een leesteken of twee gebruiken" .
Old 10-04-2006, 18:41
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular

Quote:
als ik de qualifying zie, een porsche bi-turbo die niet onder de 3 minuten geraakt.
in de pits lopen meer genodigden dan teamcrew.
een JMT Porsche die zijn box voorbij rijd tijdens pitstop.

mijn besluit staat vast mij zien ze niet meer tijdens belcarraces of ik moet gevraagd worden bij een team om te komen helpen en dan nog betaald voor mij plezier niet meer.
Straffe kost en straffe uitspraken.
Weet je de reden (problemen) waarom de Porsche niet onder de 3 min geraakt ????
Box voorbijrijden. Heb je zelf al eens deelgenomen aan een race ? Zo ja weet je dat dit kan gebeuren.
Enkel nog als je betaald wordt? Is dat de geest van tegenwoordig?Dit maakt onze sport kapot.

Sportieve groetjes

Bart Van den Broeck
Old 10-04-2006, 18:44
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

@strepper: DE BELCAR IS NIET AAN HET KAPOT GAAN!!!!!!!!!!!!!!!!! . Eén totaal niet spannend weekend en de hele belcarwereld stort in volgens u. Geloof me veel spannender is het niet in veel andere kampioenschappen. Geniet nu gewoon eens van de Vettes, Porsches (al dan niet snelle), BMW's, Marcossen,...

Greets, Dr. Jozz
Old 10-04-2006, 18:50
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
internationale uitstraling?
zijn er buitenlandse topteams: nee
GS motorsport, eurotech

Quote:
buitenlandse toprijders: misschien 1 of 2
Hart, Bleekemolen (2x) , Menten, Lockie
Quote:
de belcar is aan het kapotgaan en dat heeft het alleen maar aan zichzelf te danken.
Het al reeds aangehaalde "overgangsjaar

Quote:
dit jaar is er bijna geen nieuw materiaal bijgekomen.
alleen de c5 van glpk.
ferrari, dodge viper, mosler/BMW 1 reeks

Quote:
als ik de qualifying zie, een porsche bi-turbo die niet onder de 3 minuten geraakt.
alle biturbos hebben een ronden onder de 3 min gedraait in qualifying, dus blijkbaar fantaseer je?
Quote:
in de pits lopen meer genodigden dan teamcrew.
taak van de standscommissarissen
Quote:
een JMT Porsche die zijn box voorbij rijd tijdens pitstop.
gebeurd in elk kampioenschap wel eens.

Quote:
Ik denk niet dat we je gaan missen en waarschijnlijk is het beter voor je hart dat je niet meer komt.

Reply With Quote
Old 10-04-2006, 18:52
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Mooi gesproken raceboy. Mensen die tegen hun goesting komen kijken kunnen we missen als kiespijn.

Greets, Dr. Jozz
Old 10-04-2006, 19:04
Luuk S's Avatar
Luuk S Luuk S is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by raceboy

taak van de standscommissarissen
Volgens mij was de controle dit jaar een stuk strenger, nu deze in handen van CZ was. Ben twee jaar geleden nog tot op de grid van de Belcar geraakt, dit jaar niet meer...
Het lag waarschijnlijk aan mij, maar op CZ heb ik al heel veel meer volk dat daar niet moet zijn in de pit en op de grid zien wandelen.

En laat een bezoek aan de Belcar inderdaad niet aan je hart komen, het Medical Team heeft het al druk genoeg
Old 10-04-2006, 19:07
Astra-fan Astra-fan is offline
De Paddock Rookie

Moet zeggen dat mijn bloed begint te koken als ik dat hier allemaal lees. We hebben een prachtig kampioenschap in België waar vele landen jaloers op zijn en waarvoor vele Nederlanders naar België afzakken.

Maar ach, dat is typisch belgisch zeker, iets van eigen bodem dat goed is afbreken?

Als je de startgrid ziet is dat toch prachtig? Twee Corvette's, normaal twee Ferrari's, vele prachtige Porsches, een Ultima, een Marcos,... en binnenkort nog ééns een Viper en een Mosler.

Weet niet wat je nog meer nodig hebt om van autosport te genieten.
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 19:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by tommy84
I'm from Germany, but I love Belcar - sadly this is the only place where you can get good and many information about Belcar.
Welcome tommy84
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 19:44
Jakke.be's Avatar
Jakke.be Jakke.be is offline
De Paddock Regular

Man man man, zal ik eens zeggen wat ECHT spijtig is.
IK moest zondag werken. IK heb de First Race gemist.... (enkel ff gevolgd op HIBN.tv) IK had nog liever deze 'saaie' race (zoals de vele critici op dit forum het stellen) gezien dan NIKS te zien... IK vind dat je dan ni moet klagen. Jullie hebben tenminste de race gezien....
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 20:06
bluelite's Avatar
bluelite bluelite is offline
De Paddock Regular

Al dat klagen over saaie races, bepaalde piloten die iets meer mogen dan andere piloten, wagens die voorbij hun pits rijden,... Waar ken ik dat toch van? Juist... Formule 1. Al jaren is het in de Formule 1 hetzelfde. Je hoort iedereen klagen dat de races te saai zijn, dat Ferrari de voorkeur krijgt op andere teams en bla bla bla. Wel, dit seizoen zien we toch heel wat anders in de F1. Zo zal het ook in de Belcar zijn. Misschien was de eerste Belcar-race niet wat velen ervan hadden verwacht, maar dit zal eerder iets van tijdelijke aard zijn. Geduld is een schoon deugd. Geef de "nieuwe" Belcar een kans om zich te profileren. Hoe wil je nu meer volk aantrekken als jullie allemaal staan te jammeren dat GLPK meer mag dan de rest, de races saai zijn, en het deelnemersveld een hoop beginners is zonder uitstraling? Als buitenlandse teams zulks lezen, dan zullen ze inderdaad twee maal nadenken vooraleer ze langs België passeren.

Tommy84 komt van Duitsland en is op DIT forum terechtgekomen. Dat wil dan duidelijk iets zeggen over wat ze in het buitenland van de Belcar denken. Namelijk dat het een interessant kampioenschap is. Wilkommen Tommy84
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 20:06
Eddy V Eddy V is offline
De Paddock Regular

Allez, 't is weer eens plezant geweest als je dit hier allemaal leest.
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 20:07
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by joost
Belcar zoekt zijn weg en zal die wel vinden, boe-geroep na één wedstrijd, is dat vergelijkbaar met die uitdrukking over de wal en de stuurlui?
Het was niet de beste wedstrijd ooit, maar geef Belcar een jaar en evalueer dan
Het was idd een saaie wedstrijd, dat mag ook gezegd worden. Pas na de wedstrijd in Zolder kunnen we eens een voorzichtige vergelijking maken of het nieuwe Belcar-concept wel werkt of niet.........om het nieuwe concept nu al af te schieten is veel te vroeg.

Wat betreft enkele andere uitspraken in deze thread:
Het karakter van het circuit van Spa laat niet zo heel vaak spannede wedstrijden zien. Spa is dan misschien het mooiste circuit voor de coureurs maar voor de toeschouwer valt het spannende racewerk vaak tegen. Een kort bochtig baantje is voor spannede races vaker een beter ingredient.

Daarnaast lees ik her en der dat de Belgische autosport in een neerwaarste spiraal. Voor al die mensen, ga a.s. maandag naar de Paasraces in Zandvoort. Dan krijgt het begrip "neerwaartse spiraal" een nieuwe dimensie.

Kritiek op een organisatie, race, team, coureur, wagen kan best maar probeer het dan te onderbouwen. Iets roepen kan iedereen Er lopen al genoeg blaat-schapen rond in internet-land.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 20:12
Netforce_1's Avatar
Netforce_1 Netforce_1 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Mensen Mensen toch, nu niet overdrijven ivm GLPK hé!
Zij staan ook wel onder grote druk hé... want als zij niet winnen zegt iedereen: amai ze hebben niet gewonne dit en dat...
Dus liefst een beetje meer respect voor hen aub... en ivm die lichten... vind ik niets mis mee... zo voorkomen ze onverwachte reacties van andere tragere piloten...
Iemand gisteren de Polle bezig gezien? Ik stond juist aan Eau Rouge tijdens de pilotenwissel wanneer de SRT C5-R met Hart de piltlane uitreed, hij had blijkbaar volgens Mr Kumpen niet gestopt aan het eind van de pitlane, wat een discussie met de standcommisarissen ( ) alhoewel Kermit op dat moment 34 sec voorsprong had, rare jongens, die GLPK mannen
Old 10-04-2006, 20:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Niks aan de hand voor de volgende races

Quote:
4.2 Evenwicht
RACB sport, in samenspraak met de promotor behoudt zich het recht voor om het gewicht van een wagen aan te passen om de gelijkheid van prestaties tussen de verschillende wagens te maximaliseren.

5.3.1 Restrictoren
RACB Sport, in samenspraak met de promotor, behoudt zich het recht voor om in alle klassen een restrictor toe te voegen en om de diameter van de restrictor(en) van de luchttoevoer te optimaliseren, om het evenwicht in de prestaties van de wagens te verzekeren, maar zal dit schriftelijk en uiterlijk 14 dagen voor het begin van een meeting aan alle deelnemers melden.

Belcar Technisch reglement 2006
Voldoende gereedschappen om de boel gelijk te trekken voor race 2 Gaat het dit jaar toch nog leuk worden
Reply With Quote
Old 10-04-2006, 20:52
tommy84 tommy84 is offline
De Paddock Rookie

As far as I can follow you are disappointed about GLPK smashing the rest into pieces.

Without the "belgian glasses" let me tell you that I really love Belcar.
It has a good field, a huge variety of cars and makes and is just superb. I never paid an entrance fee apart from the Euphony24.
And this year with the BSC, BHC and BEC as well as DSC as feeder series it is worth watching and also worth coming on friday already
Value for money you know and the money is only my fuel and beer

Sure it was a bit boring after the Marcos got by the PSI but I think they can catch up with the Vettes. Let Jos Menten drive the Porsche and it'll look better.

Only thing that striked me is the poor Performance of all those turbo-Porsches. None of them apart from #3 was on speed.
Are the drivers so poor or what?

Be happy that you have such a good series. We have the VLN in Germany on the Nordschleife but I'll always prefer the Belcar as I did this weekend.
We'll be there for every event apart the holiday race as it's 3 times further away from our homes than Spa or Zolder
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules