|
|
||||
|
||||
Amai, die blinkt.
|
||||
|
||||
De witte polish resten kan je het gemakkelijkst verwijderen met wat water en een oude tandenborstel: de polish lost op in water en spoelt gewoon weg.
|
|
||||
|
||||
Yep guido, die is zo klaar om in de kerstboom te hangen, net een kerstbal (op de vorm na dan )
Goed polijstwerk geleverd! Tom |
|
||||
|
||||
Uiteraard, die handeling heb ik gisteren al eens gedaan, maar zal het nog eens moeten doen. Probleem is dat de naden erg dun zijn en de haartjes van de tandenborstel er niet altijd even goed in kunnen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Met een proper verfborsteltje?
|
||||
|
||||
Dat is inderdaad het plan. Wetende dat alle naden gewoon potdicht zaten met compound, was ik al blij dat het grootste gedeelte er met de tandenborstel uitgegaan is. Ik moet de naden toch nog inkleuren, dus vooraleer ik ga verven, even met een borsteltje en wat water.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Haal hem dus maar terug uit uwe vuilbak, en gebruik hem op oppervlakken die wel met modelbouwverf werd gespoten. Dan werkt hij perfect. Voor het "hardere" werk zult ge moeten beroep doen op andere hulpmiddelen, maar dat weet ge zo ook wel.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Inderdaad die blinkt...
Een vraagje Guido, als je wagen nu volledig gedecald is en vol met sol is "besmeurd" moet je in principe ook volledig je kas compounden, juist...doe je dit ook met die blauwe tube? Mits natuurlijk een beetje voorzichtiger te wrijven zeker? J. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Maar de resten wegspoelen met water en tandenborstel kan dan toch niet? Want dan beschadig je de decals, of heb ik dat mis...?
|
||||
|
||||
Als je decals goed gesold zijn is er geen gevaar dat je ze beschadigt met water en een tandenborstel. Je moet er ook niet op frotten alsof je de body aan het ontvetten bent natuurlijk.
|
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik de paneellijnen ingekleurd. Eerst een testje gedaan met German Grey, maar dat gaf niet zo goed. Gezien ik geen Japanese Grey in huis heb, heb ik dan maar mat zwart gebruikt. De raamrubbers, spatborden, onderste zijdorpels en voorste spoilerlip zullen pas later mat zwart gekleurd worden.
Verder ben ik tot de irritante vaststelling gekomen dat ik de constructie van mijn schuifdak enigszins verkeerd ingeschat en dus ook gebouwd heb (nieuw fotomateriaal gevonden gisterenavond). De pinnetjes die ik gemonteerd had, zorgden er immers voor dat gans het schijfdak er een beetje te ver bovenuit kwam, terwijl de voorkant nog "in" het dak zit. De pinnetjes zijn voorzichtig verwijderd en wellicht dat ik nu plasticrod ga gebruiken om zodoende het schuifdak in de geleiders te kleven - zoals het in feite in het echt ook is. Geen man overboord en nog op tijd om te corrigeren. Het schuifdak steekt eruit, duidelijk te zien op deze 2 foto's. (foto's via http://92lude.com/) Het schuifdak staat op "half 7", zijn klakske precies wat te ver op zijne kop vanachter. Last edited by Guido; 03-03-2008 at 23:40. |
|
||||
|
||||
Goe bezig maatje, doe maar rustig verder.
|
||||
|
||||
Boerke Prelude zette zijn klak naar achter en krabde eens in zijn haar, zoiets
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|