![]() |
|
|
||||
|
||||
Aston #009 wins again !!!!!!!!!!
![]() ![]() Had ook liever Pug zien winnen, maar ben al blij dat Aston op het hoogste trapje staat! ![]() Dat wordt plaats maken in de vitrine voor de Gulf Astons. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Yihaa! Mooie overwinning voor Aston! Ook Jos & co verdienen en groot applaus ![]() En Audi natuurlijk niet vergeten, al had ik het Peugeot ook wel gegund! Laatste half uurtje toch maar via streaming gevolgd, damn, volgend jaar (eindelijk geen examens meer) moet ik daar toch ook aanwezig zijn hoor!
|
||||
|
||||
En toch mooi dat ondanks alle problemen Creation hun wagen toch over de finish kreeg.
Allé, dat zijn dan toch 2 Belgen die de finishvlag voorbijkomen. ![]() |
|
||||
|
||||
Mooie en fel bevochten overwinning voor Audi. Ik ben er echter niet zeker van dat Audi gewonnen zou hebben zonder de nachtelijke regen. Enfin, ik zal nog maar eens een Audi modelleke aanschaffen zeker? Nu staan er al 10 op een rij in mijn kast
![]() Maar ook de wondermooie Gulf-Aston Martin komt erbij staan. En dat is dan weer de mooiste van de GT's. Wat me wel opvalt is de degelijkheid van alle diesels. 6 aan de start en 6 in de top-6 aan de finish. Al hebben er een paar wel een hele tijd in de pits doorgebracht, maar goed, dat gebeurt bij de benzinewagens ook. Peugeot #8 knalde rechtdoor de bandenmuur in en kon gewoon doorrijden. Zekerheidshalve is hij dan de pits ingereden om het bodywork (dat er totaal niet beschadigd uitzag) zoals de neus en de motorkap te laten vervangen. En als de Audi #1 in botsing komt met een andere wagen, is er zelfs geen reden om even in de pits te rijden voor een checkup. Stevige bakken, die diesels! |
|
||||
|
||||
Prodrive doet het weer.
![]() Weer benieuwd naar het volgende jaar, Aston Martin (als ze plannen doorgaan) met (2?) prototypes ? ![]() Als Peugeot iets minder geklungeld had op allerlei vlakken, hadden ze gewonnen, als, als ... GT2 was een teleurstelling, IMSA en Flying Lizard die samen van de baan knallen. ![]()
|
|||
|
|||
Mooie race
![]() |
|
||||
|
||||
Wat me ook opviel was het feit dat de Eurosport-commentatoren blijkbaar niet door hadden dat zowel de Audi's als de Peugeot's met kleuren gewerkt hadden om ze onderling te kunnen onderscheiden vanop afstand:
Audi's #1, 2 en 3 hadden respectievelijk rode, gele en zwarte rollbars en spoilers (de kleuren van de Duitse vlag dus) en Peugeot's #7, 8 en 9 hadden respectievelijk rode, blauwe en (zilver)witte neuzen en spiegels (de kleuren van de Franse vlag dus). Naarmate de racenummers vuiler werden sloegen de commentatoren meer en meer de bal mis omdat ze het racenummer niet meer konden lezen en ze blijkbaar totaal geen verschil zagen in de verschillende Audi's en/of Peugeot's. Op een bepaald moment was het zelfs zo erg dat Phillippe Alliot de Peugeot #9 aanzag voor Villeneuve, die volgens hem bezig was met zich te ontdubbelen tov Audi #2, terwijl de echte Villeneuve (#7) nog een halve ronde achter lag. Enkele seconden later toonden ze onboard beelden vanuit Villeneuve's wagen waaruit natuurlijk geen Audi te zien was: het bewijs volgens Alliot dat Villeneuve de Audi al voorbij gegaan was. Enkele minuten later zag hij dat Villeneuve nog steeds een halve ronde achter Audi #2 zat en concludeerde hij dus dat Peugeot #7 ergens rondgegaan moest hebben... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Spannende race gezien, bij droog weer tijdens de tweede helft hadden we vermoedelijk een andere winnaar gehad. |
|
|||
|
|||
Quote:
Peugeot heeft gewoon iets te veel tijd verloren in de pits: hoger verbruik (door hoger vermogen), langere pilotenwissel (gevolg van coupe), oververhitting van motoren, omschakelen van droog naar nat setup (bodywork achteraan moest vervangen worden), ... Het zit hem in kleine details. Audi heeft er, denk ik, ook bewust gekozen voor een setup die zowel goed in nat als droog weer werkt, terwijl Peugeot zich vooral op droog weer geconcenteerd heeft. Hierdoor had Peugeot meer bandenslijtage bij nat weer. |
|
||||
|
||||
Ik heb de Le Mans 2008 thread even opgesplitst omdat de discussie van Jos een eigen leven ging leiden, en daar is natuurlijk niets mis mee, maar de link met Le Mans 2008 werd alsmaar vager. Vandaar. Hier mag de discussie uiteraard verdergezet worden.
|
|
||||
|
||||
't is jammer van de Porsches in GT2. Zonder die aanrijding stonden er MINSTENS 2 op het podium. Volgend jaar beter hé
![]() |
|
||||
|
||||
Ja het was geen mooie strijd tussen de Ferrari's en de Porsches als ik had verwacht. Jammer van de Lizzards, ondanks de schade liep die volgens mij wel heel mooi. Voor zover ik dat kon horen op de computer en als hij al in beeld kwam.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|