De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
Old 31-03-2010, 20:47
gert mertens gert mertens is offline
De Paddock Regular

De 2CV is nog LANG niet klaar !!!
GEHEEL de buitenkant moet nog aangepakt worden, hetzij met humbrollekes of met olieverf...
Ook de kabels dienen nog een behandeling te krijgen ,net als de rest !
Enkel de binnenkant is "af" (want daar kan ik nie meer aan)
Ah ja, die RBF-tag is deruit!!! hij komt aan de stang die de motorkap openhoud... -In het écht wordt dit NIET gedaan- op het model geeft het echter een leuke toets. (en had ik een cross-geit zou ik er hem wél aanhangen)

Voor de goede gang van zaken;
De geit is ingeschreven bij Moveleo en de basis met pics is énkel voor de presentatie.
Een diorama GAAT er komen..wanneer da weet ik nog nie ,maar september lijkt me een haalbare kaart.

Grtz,
G
Reply With Quote
Old 31-03-2010, 22:26
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by gert mertens View Post
Ah ja, die RBF-tag is deruit!!! hij komt aan de stang die de motorkap openhoud... -In het écht wordt dit NIET gedaan- op het model geeft het echter een leuke toets. (en had ik een cross-geit zou ik er hem wél aanhangen)
Ah, het was me zelfs niet eens opgevallen, maar aan de motorkap is inderdaad wel een nóg leuker idee. Kan je ze dan misschien op schaal 1/48ste doen ipv 1/32ste?

Quote:
Voor de goede gang van zaken;
De geit is ingeschreven bij Moveleo en de basis met pics is énkel voor de presentatie.
Een diorama GAAT er komen..wanneer da weet ik nog nie ,maar september lijkt me een haalbare kaart.
ok, ik dacht het wel, maar wilde gewoon "effe checken".

Last edited by Guido; 31-03-2010 at 22:26.
Reply With Quote
Old 31-03-2010, 22:47
De Paddock Regular

Guido,
1/48 of zelfs 1/72 dat wat "visueel" het best overkomt !!!

Mvg,
G

Ah ja,
Een figuur voor het diorama heb ik ook al gekozen...
Ne madam deze ;
(klik op link)

http://www.miniature-park.com/picwin...d=14321&func=m

AAnpassingen dringen zich natuurlijk op.
De schoenen gaan deraf en daar komen "race-exemplaren"
Tegen dan komt der ook een helmke liggen op het dak van de Geit.
(kon ik al maar aan het Diorama beginnen)
De rest van het figuur is -wat mij betreft- in proportie

Ik vrees dat nu het niveau van deze tread serieus gaat ..... we zien wél.

Grtz,
G

Last edited by gert mertens; 31-03-2010 at 23:00.
Reply With Quote
Old 01-04-2010, 07:09
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Amai, die madam is serieus voorzien van ferm gereedschap! (Die Engelse sleutel bedoel ik eh )

Kwestie van het niveau daar te krijgen waar Gert het over had... (Quiz-tip-niveau noemen we dat)

* WWW.SENNAKE.BE *

Last edited by Sennake; 01-04-2010 at 07:10.
Reply With Quote
Old 03-04-2010, 12:48
De Paddock Regular

Het bovenvermelde figuur is gisteren bekeken en "af "-gekeurd...
Ik heb nog nen oude verlinden liggen ... het is wel nie 'super' van kwaliteit maar het volstaat.

Grtz,
G
Reply With Quote
Old 03-04-2010, 21:23
De Paddock Regular

Update 3-4

Het schilderen van het figuur;

Tot nog toe de stand van zaken.

Pré-shading gespoten
Zwarte ondergrond , blauw niet overal dekkend gespoten.

Basiskleurkes geschilderd, decals gezet...
Nu vernis derover en weatheren maar !!!
Matt-vernis voor de kledij en glans voor de helm.
De vernis dient om de glans van de decals te laten verdwijnen.
Grtz,
G

Last edited by gert mertens; 03-04-2010 at 23:35.
Reply With Quote
Old 04-04-2010, 11:04
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular

Hey Gert,
Zie dat die zenne helm al op heeft, dan kunt ge der gene meer op uwe auto leggen, wat toch eerst de bedoeling was, dacht ik gelezen te hebben.
Zou toch een leuk detail geweest zijn, hé.
Maar toch, realistisch geschilderd, dat figuurtje. Ben benieuwd hoe dit geweatherd wordt. Zou mij ook eens willen wagen aan zo een figuren voor in de wagen. Maar weet niet goed hoe het te schilderen...
Ge voelt me al komen, zeker....
Les, les les....
Old 04-04-2010, 21:45
De Paddock Regular

Update 4-4;
De geit heeft enkel nog een modder behandeling langs links nodig.
de rest is 'klaar'
Nog rap een pic van het figuur tot nog toe,

De handjes nog "olieverven"
nog oplichten,
Washen,
drybrushen,
en "bestoffen"
meer aan de helm tot aan het middel,weinig(er) aan de benen en bijna niks aan de achterkant....
T'zal weer nie makkelijk zijn om de juiste balans te vinden
We zien wél,

Grtz,
G
Reply With Quote
Old 05-04-2010, 15:20
De Paddock Regular

Update 5 april 2010 ;

De eindmeet...is overschreden !!!
(alleen dit al te schrijven doet deugd )
Op nog enkele details na heb ik men eerste "auto-model" ooit tot de 'finish' gebracht.
Na een maand of 6-7 en ontelbare uren "in men kot" ben ik echter behoorlijk tevreden over het resultaat.
Het project op zich is nog niet klaar.
Er komt zéker nog een grondwerkske. (maar nu even niet)
Haar eerste wedstrijd wordt 2 mei (Moveleo) maar wil toch reeds jullie "streng maar rechtvaardige" mening.
Zie het als een "generale repetitie" door een 'kennerspubliek'.

De Pics;

SHOOT,
Grtz,
G
Reply With Quote
Old 05-04-2010, 21:35
Loixrallyfan's Avatar
Loixrallyfan Loixrallyfan is offline
De Paddock Regular

Ja, Gert. Gewoonweg prachtig.
Een knappe build met een zeer intressante methode om te weatheren die we als autobouwers nog niet kenden.
Ge hebt dus niet alleen een knap model afgeleverd, ge hebt voor ons ook nieuwe wegen geopend om rallymodellen die onvervalste "vuile" look te geven.
En daarom ene dikke CHAPEAU !!!

Als ik dan toch een kleine opmerking mag geven , de kabels in het motorcompartiment lijken mij iets te 'zuiver' ten opzichte van de rest. Misschien nog wat modder tegen gooien?
Old 05-04-2010, 22:31
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:

De eindmeet...is overschreden !!!
(alleen dit al te schrijven doet deugd )
Op nog enkele details na heb ik men eerste "auto-model" ooit tot de 'finish' gebracht.
Na een maand of 6-7 en ontelbare uren "in men kot" ben ik echter behoorlijk tevreden over het resultaat.
Het project op zich is nog niet klaar.
Er komt zéker nog een grondwerkske. (maar nu even niet)
Haar eerste wedstrijd wordt 2 mei (Moveleo) maar wil toch reeds jullie "streng maar rechtvaardige" mening.
Zie het als een "generale repetitie" door een 'kennerspubliek'.

SHOOT,
Grtz,
G
OK dan. Laat ik eerst beginnen met te zeggen dat ik ontzettend trots ben dat je door gezet hebt op het ogenblik dat de "hardware" in elkaar stak en toen je aan de afwerking diende te beginnen. Anders hadden we hier nu niet gestaan.

Bovendien wil ik er eerst duidelijk bij vermelden dat je een bepaalde manier van bouwen hebt laten zien die we hier niet gewoon zijn en op zich, in de verschilllende etappes, leek het allemaal ok. Ik heb af en toe al eens een kritische vraag gesteld maar iedere keer kwam het goed. Maar, en hier is mijn wierrook stokje op, diezelfde (militaire voertuigen) techniek heeft ook zijn grenzen in de automodelbouw laten zien.

Ik verklaar mij nader aan de hand van deze 3 foto's - bij daglicht genomen en zodoende een beter zicht van de kleurschakeringen en facetten.

Mud in a pot blijkt een goeie manier op erg locale plaatsen modder aan te brengen. Mits de juiste kleurschakeringen enz. ben ik er, na het zien van de bouw, dan ook van overtuigd dat dit zeker de juiste oplossing biedt. Mud in a pot echter, is niet het geschikte middel om "modderspray" mee na te bootsen. Met modderspray bedoel ik de spatten en nevel die je op een auto krijgt wanneer je door modderplassen rijdt. Het komt er dus op aan om het juiste evenwicht te vinden tussen de enkele locale plekken waar echt de "modderklotten" aan hangen en die gebieden waar de'n boel gewoon vuil is - zoals de meeste autos wel zijn na een rit over een beregende ruilverkavelingsweg.

Bij deze geit vind ik dat evenwicht niet echt terug. De gebieden met echte "modderklotten" zijn volgens mij te prominent aanwezig - net of de 2pk op een tank-track heeft gekoerst (link met de mil modelbouw misschien ) - zoals daar zijn de achtervleugels waar het misschien beter ware geweest om enkel de voorste kanten te doen en de boven en achterkanten misschien properder te laten net aan de B-stijl onderaan (daar waar voor en achterdeur samenlopen). Ook op de ganse achterkant lopen de modders misschien wat te hoog op.

Door het feit dat de moddergebieden bijna alle naden nalopen en dit in combinatie met de gekozen kleuren, krijg je zelfs hier en daar een wat roestige indruk - wat hier bij de dames de reactie uitlokte "oh, ne roest bak"...

Maar, ik heb nog een klein wierrook stokje gevonden, buiten het feit dat ik de weathering overdreven militair vind, enkel maar lof over deze bouw. Er zitten ongeloofelijk veel geniale details in, de gespen die de richeltjes in de ramen houden opm er maar 1 te noemen bijvoorbeeld enz. Maar niet getreurd. Als eerste afgewerkte auto met zo iets naar buiten komen is al een ongeloofelijke prestatie en laat enkel maar goeds beloven voor de volgende projecten. Als je de lessen uti deze geit meeneemt naar het volgende, zit ik nu al op de eerste rij om mee te volgen!

Proficiat!

Last edited by Guido; 05-04-2010 at 22:33.
Reply With Quote
Old 06-04-2010, 10:25
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Zeer knap model! Ik begrijp Guido zijn reactie over de weathering maar ik vind het dan weer niet overdreven. Zo'n geit rijdt niet alleen door de wei tijdens zo'n cross. Dus modder kan op alle plaatsen vliegen met hulp van de tegenstanders.
Ook ben ik het eens met Loixrallyfan : de bekabeling vind ik iets nog altijd iets te proper. Maar voor de rest is het een tot in de details afgewerkt model ! Meer van dat graag

Last edited by Gèrre; 06-04-2010 at 10:26.
Reply With Quote
Old 06-04-2010, 10:51
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Het is een wreed schone geit geworden. Dat hij modderspray mist vind ik niet aan de orde omdat je dat in de cross enkel op een nieuwe auto hebt na de eerste bocht. Daarna zien ze er uit zoals je het hebt gedaan... overal modder met klodden...

Prachtig werk!
Old 06-04-2010, 18:46
De Paddock Regular

@ Bart; bedankt dat deze wijze van bouwen u bevalt.
De 'cross-wagens' zien er idd behoorlijk smerig uit op het eind van de dag...

@ Gèrre ; Tja het rondvliegend stof & mud kan je zien op onderstaande pic.
Meer van dat ? You bet !!!

@ Loixrallyfan ; Guido, Eveneens bedankt voor je waardering.
De bemerking ivm de bedrading.. daar gaan we het eens over hebben de volgende meeting.

@ Guido ; eveneens bedankt voor uw "ongezouten" mening.
"streng maar rechtvaardig" is het devies.
Na het lezen (meerdere malen) van uw post ben ik het -op sommige punten- zelfs met u eens.
De modderklodden zijn -iets- té ...op bepaalde plaatsen.
Op de achterfenders had het -zoals u aanhaalde- iets "minder" mogen zijn.
Minder is soms meer
Ook de achterkant.. ja, het had beter gekund

Verder leer ik nog uit uw post dat ik bij de presentatie méér de nadruk dien te leggen bij ; Hoe komt het dat deze wagen zo vuil is?
Dus bij deze ,het is nog nie te laat éh ;

Hier kan je zien dat fijn stof écht overal in het rond vliegt.
Als toeschouwer is dit een zéér onleuke ervaring...

Hier is het geen stof,maar zand en keien die het luchtruim vullen.

Persoonlijk vindt ik dit een héééééle mooie ;
Tussen de reeksen door zijn er deelnemers die de wagen wassen en anderen...
Die race heb ik gezien, regen regen en regen
Kortom; SUPERspectakel !!!

en nog twee voor het "af te leren".
U ziet, alles kan en alles mag bij wijze van spreken.
In feite zou je zelfs kunnen zeggen dat het model nog té proper is.

Maar nogmaals :zoveel mensen ,zoveel meningen.
Grtz,
G

P.S. Het grondwerkske gaat naar alle waarschijnlijkheid -toch- in één moeite door gebouwd worden...
Reply With Quote
Old 06-04-2010, 21:39
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ah maar dat is goed nieuws!

Als het dan toch de bedoeling is om de auto te tonen na een dagje strijdtoneel in de (modder)arena, en zodoende de overgrote modderklotten partij trachten te verklaren, dan zou ik alsnog voor de "dame met steeksleutel" gaan. Een piloot die zijn helmpje vastriemt om nog een manche te gaan knallen, past dan eigenlijk niet in de plaatje. Zijn bottines zouden dan ook vol met klotten moeten hangen.

Daarom dat ik de dame een beter idee vind. Die op het einde van de dag wat hopeloos naar de geit staat te kijken omdat ze weet dat ze haar handen niet alleen smerig zal maken aan olie, maar ook nog eens aan de modder.

De roep voor iets vuilere kabels zou ik willen doortrekken naar de gordels. Ik zou er hier en daar nog een klein lichtbruin streepje op trekken? Kwestie dat die ook "getoucheerd" geweest zijn door de toch zo overvloedig aanwezig zijnde modder.

Keep up the fantastic good work!

Last edited by Guido; 06-04-2010 at 21:40.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)

Posting Rules