![]() |
|
|
||||
|
||||
ik vind dit wansmakelijk. Dit is echt niet wat de F1 nodig had, zeker niet na de heropleving van dit seizoen. Een diskwalificatie van BAR zou zoveel problemen met zich meebrengen, dat de FIA hier toch even gaat nadenken. Alle punten wegnemen en vanaf 0 legitiem terug beginnen in Barcelona, dat lijkt me toch wel de beste oplossing.
|
||||
|
||||
BAR verliest zijn punten van San Marino, en is geschorst voor Spanje en Monaco (er komen die wedstrijden maar 18 wagens aan de start, geen derde wagens). daarbovenop kunnen ze nog een half jaar geschorst worden, als ze binnen het jaar na de GP van Monaco nog op een "onregelmatigheid" betrapt worden
|
||||
|
||||
Wurz vraagt zich ondertussen af waar zijn beker blijft.
|
||||
|
||||
Ik vind het toch maar raar, er is niet bewezen dat BAR opzettelijk heeft zitten knoeien, toch schorsing van 2 races :s
Mja als er gesjoemelt is moet er natuurlijk een straf volgen. En dan nu 18 wagens, kan zomaar ineens? Bernie toch ... BAR zoekt in ieder geval nog een mogelijkheid toch te kunnen starten, maar ik vrees ervoor, dat worden dan eens twee neutrale races voor mij denk ik :s hopelijk dan met voldoende spanning!
|
||||
|
||||
als ze u vragen of er nog benzine in uwen auto zit, en gij zegt neen, en dan zit er nog genoeg benzine in uwen auto om ver boven het minimum-gewicht zit... dan hebt ge volgens mij iets te verbergen.
|
||||
|
||||
Dit is dubbel zo spijtig voor BAR aangezien ze nu zeker Button kwijt zijn nu ze geen punten kunnen sprokkelen bij de constructeurs.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Last edited by Mark; 06-05-2005 at 16:24. |
|
||||
|
||||
Nu gaat BAr nog een beetje zielig doen ook.
Quote:
|
||||
|
||||
BAR legt zich neer bij de uitspraak van de FIA. Het team pakt momenteel zijn spullen in en zal ook in Monaco niet aan de start komen.
Op vrijdagmorgen maakte BAR bekend dat het de uitspraak van de FIA niet zal aanvechten. Volgens Europese richtlijnen moet het team zich in geval van beroep wenden tot een rechtbank in het land waar de zaak zich afspeelt. "Om de beste rechtsbijstand te krijgen is BAR tot de conclusie gekomen dat er niets gedaan kan worden om het team in Spanje nog aan de start te komen." Vervolgens werd ook van verder protest afgezien. "Na beraad heeft BAR besloten geen actie te ondernemen tegen de uitspraak van de FIA. Dit om de sport niet in diskrediet te brengen. Desalniettemin blijven wij volhouden dat we te goeder trouw gehandeld hebben en niet weten waarom we zo’n zware straf krijgen." Om dat te onderstrepen zal het team vrijdagmiddag op haar site barf1.com alle technische details openbaar maken. Bron: formule1.nl |
|
||||
|
||||
Zonet een groot deel van de 103 pagina's tellende pdf file op hun site met BAR's versie van de feiten gelezen. Ze kunnen toch een zeer geloofwaardige uitleg geven wat mij betreft. Duidelijk dat de FIA weer in de fout is gegaan vind ik. De leverancier van de tank, tevens leverancier voor bijna gans het F1-veld, bevestigd dat de tank gelijkaardig is aan die van de andere teams waaraan ze leveren.
|
|
||||
|
||||
Ik vind het raar dat iedereen zich blijft concentreren op die tank. Feit is dat als ze leeg was de wagen onder het gewicht zat. Als diezelfde tank erin had gezeten en leeg woog de wagen + piloot nog 600KG dan was er geen probleem geweest.
|
||||
|
||||
Quote:
Lees dan maar eens een stuk van het verslag van Jonathan Noble, Autosport-atlas, die aanwezig was bij de zitting: Quote:
Trouwens, de FIA tilt op zich niet zwaar aan de elementen die BAR aanbracht en waarmee ze eventueel in overtreding zouden zijn, maar wel aan het feit dat hun fuel filler, ook ene Fry, bevestigde dat er geen benzine meer was terwijl Steward Kris De Groot een full drain vroeg en er toch benzine achterbleef en dat ze niet op voorhand zijn komen vragen of de benzine in die collector bij het minimumgewicht wordt gerekend of niet. Vorig jaar heeft BAR maar liefst 14 keer dergelijke vragen ingediend bij Whiting en nu niet, hoewel het nu om iets veel belangrijkers gaat. Last edited by redje; 07-05-2005 at 16:52. |
|
||||
|
||||
is het waar of niet? De waarheid zullen we nooit weten. Ik denk persoonlijk wel dat ze gesjoemeld hebben en dat ze er voor 2 races uitliggen vind ik een milde straf
|
||||
|
||||
En het is nog ni gedaan :
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
|