De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 22-05-2005, 10:53
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Pos. Rijder Team Tijd
1 K. Räikkönen McLaren 2:30.323
2 F. Alonso Renault 2:30.406
3 M. Webber Williams 2:31.656
4 G. Fisichella Renault 2:32.100
5 J. Trulli Toyota 2:32.590
6 N. Heidfeld Williams 2:32.883
7 D. Coulthard Red Bull 2:33.867
8 M. Schumacher Ferrari 2:34.736
9 J. Villeneuve Sauber 2:34.936
10 R. Barrichello Ferrari 2:34.983
11 F. Massa Sauber 2:35.120
12 V. Liuzzi Red Bull 2:37.152
13 P. Friesacher Minardi 2:40.810
14 C. Albers Minardi 2:42.206
15 T. Monteiro Jordan 2:43.078
16 N. Karthikeyan Jordan 2:43.442
17 JP. Montoya McLaren 1:14.858
18 R. Schumacher Toyota geen tijd

Verschil tussen Raikkonen en Alonso is noppes! Vanmiddag dus spanning alom (hopelijk).
Schumacher is de 'winnaar' van deze kwalificatie: van 11 naar 8...schrale troost, weliswaar.
Old 22-05-2005, 11:16
Dimi Dimi is offline
De Paddock Rookie

volgens mij is raikonnen zwaarder geladen
Reply With Quote
Old 22-05-2005, 11:40
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

hoe groot is het leedvermaak hier tussen de "regeltjes" te lezen aan het adres van ene M. Schumacher ?

zijn we al vergeten dat hij al 7 WK titels op zijn naam heeft staan, inclusief 1 WK titel voor Renault (1995) en dan stel ik me de vraag, wat moet hij nog bewijzen.

voor de twijfelaars bekijk maar eens volgende cijfers

Aantal titels: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)

Totaal aantal GP's: 212 (incl. Frankrijk 1996 en Silverstone 1999)

Totaal aantal Overwinningen: 83

Totaal aantal WK-punten: 1186

Totaal aantal Pole Posities: 63

Totaal aantal Snelste Ronden: 64

Gemiddeld aantal behaalde punten per GP start: 5,6

Dat dit jaar Ferrari niet echt met de top meedraaid tja de rest van de teams die blijven ook niet stil zitten he, en wat mij betreft is dat goed voor de F1, de prestatie's van Mercedes, Renault, Toyota .... zijn alleen maar toe te juichen en brengen terug "wat leven in de brouwerij" en maken de race en het kampioenschap terug spannend.

dat de beste mag winnen ....
Old 22-05-2005, 11:51
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Finish
Schumacher is de 'winnaar' van deze kwalificatie: van 11 naar 8...
Het siert je dat je met weinig tevreden bent... Ook al is 1 van de 3 gewonnen plaatsen door het bestraffen van Montoya tot stand gekomen, en lijkt mij de 8e startplaats zeker in Monaco niet direct de vooruitgang waarop Ferrari sinds het begin van het seizoen op hoopt.

Nu, ere wie ere toekomt en vooral onere wie onere toekomt : ik besef dat de slechte prestaties van Ferrari voornamelijk te wijten zijn aan de matige Bridgestone banden. Dat Ferrari hier de eigen rotte vruchten plukt van hun zelf gecreëerde oogst is al meermaals herhaald en staat zeker niet ter discussie. Maar het feit dat Schumacher zaterdag slechter presteerde dan Barrichello cijfer ik toch ook niet zomaar weg. Zou het kunnen dat zijn motivatie en gedrevenheid stilaan van zijn felheid begint te verliezen? Schumi zelf zegt dan wel dat hij nu juist meer gedreven is dan vroeger omdat de uitdaging des te groter is, maar goed, wat kan je al anders zeggen natuurlijk? Feit is dat hij vandaag één en ander rechtzette.

Ik beweer dan ook niet dat Schumacher niet meer is wat hij geweest is, maar je kan zijn leeftijd nu eenmaal niet ontkennen, en bij vele piloten is het zo dat ze van vandaag op morgen ineens hun speed kwijt zijn. Kijk maar naar Villeneuve. Het zou dus wel KUNNEN, alhoewel het nog te vroeg is om zoiets vast te stellen en Schumacher theoretisch zelfs nog wereldkampioen kan worden.

Ook de redenering in de zin van "het is onmogelijk dat Ferrari na een ultradominant seizoen een enorme achterstand oploopt" lijkt me niet bevestigd door de geschiedenis : meer dan eens liep een team een achterstand op na een seizoen waarin het wereldkampioen werd omdat hun aandacht 100% gevestigd bleef op het WK-seizoen terwijl de concurrentie al aan het volgende seizoen aan het timmeren was. Ferrari heeft duidelijk bewezen gedurende lange tijd niet in die val gelopen te zijn, maar precies daarom zou het wel eens kunnen dat ze gaandeweg achtelozer omsprongen met de ontwikkelingen omdat ze tóch ultradominant waren...

Allemaal maar losse gedachten van een niet-Schumacher fan natuurlijk, en er zijn evenveel meningen als er fans zijn. Til er dus niet te zwaar aan. Ik zeg gewoon mijn gedacht op dit open forum

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 22-05-2005, 12:06
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Kleine opmerking hierbij:

Barrichello zat gisteren voor Schumacher met een miniem verschil van 0.044s. Op een baan die per minuut sneller wordt. Schumacher begon als 4de aan z'n snelle ronde, Barrichello pas als 10de. Ik denk niet dat Barrichello hier dus per definitie 'de betere' was; voor de eerste keer dit seizoen waren Schumacher en Barichello misschien aan mekaar gewaagd. Wat Schumacher siert, is het feit dat hij niet te negatief naar buiten komt, terwijl Barrichello al op donderdag de voorspelling maakte dat de Renaults de Ferraris op een ronde zouden zetten tijdens de race (laat staan de McLarens !)

Wat motivatie en gedrevenheid betreft: Lijkt me groter dan ooit tevoren. Als je de top gekend hebt, wil je, me dunkt, er toch alles aan doen om eens te meer te tonen dat je op z'n minste nog aan die top kan blijven. Dat heeft Schumacher de laatste jaren dan ook met verve gedaan, maar het zat er ooit wel eens aan te komen. 2003 was een voorbode, met Alonso, Trulli en Raikkonen die al een keertje de neus aan het venster kwamen steken. Door een ultra-gebrekkige McLaren en een kleine inslaapsessie van Alonso en Trulli werd 2004 een complete walk-over voor Ferrari. Maar Renault, McLaren en Michelin maakten eindelijk hun huiswerk (Williams niet), en voila: seizoen 2005.
Old 22-05-2005, 15:56
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

mooi hoe de 2 bmw's Alonso es hebbe gepakt !!
Kimi.. de man van de race..
jammer dat Schumacher zijn voorvleugel heeft verloren bij het 'albers incident'.. anders had hij meschien nog met Alonso en de bmw's kunne strijden ...
wel opvallend dat ik tijdens de eerst 40 ronden bijna in slaap viel en de laatste 20 ronden op het puntje van de zetel zat....
Reply With Quote
Old 22-05-2005, 15:57
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Ik begin zowat te denken dat de beslissing om bandenwissels te verbieden bijna een meesterzet was. Er werd zelfs ingehaald in Monaco
Old 22-05-2005, 16:00
Sennake's Avatar
Administrator

Eén ding is zeker : de wereldkampioen gaan we pas tegen het einde van het seizoen kennen; misschien zelfs tijdens de allerlaatste GP.

McLaren is zeer sterk, Montoya begint ook goed overweg te kunnen met zijn wagen en de kloof met Renault wordt kleiner.

Ik kijk al uit naar volgende week

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 22-05-2005, 16:01
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by smiley
jammer dat Schumacher zijn voorvleugel heeft verloren bij het 'albers incident'..
Hij kon tenminste nog doorrijden... Coulthard was het echte slachtoffer van dat incident, en hij was nochtans ook goed bezig...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 22-05-2005, 16:05
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Onderhoudende GP, miste af en toe wel wat spanning, maar het einde was weer schitterend: 8 coureurs binnen dezelfde ronde, strijdend voor punten.
Vreemde inhaalmaneuvers, crashes, gekke files, Monaco hoort er gewoon elk jaar bij.

TOP:
-Raikkonen: WK Raikkonen ? Enorm goed mogelijk. Alonso en Fisichella kregen deze keer af te rekenen met bandenproblemen.
-Williams - en dan vooral Heidfeld ! Schitterend hoe hij Webber op z'n plaats zette ! En Webber zelf raakte uiteindelijk in een best grappig haasje-over voorbij Alonso. Wie rijdt er nu kleurloos, Mark ?
-Ergens toch wel Schumacher: Pech tot en met wanneer Albers z'n wagen dwars op de baan zette, maar uiteindelijk toch nog 2 punten gescoord. Wederom een magere troost, maar de Ferrari's bleken gek genoeg de snelste wagens op het veld te zijn in de slotronden. Als ik me niet vergis heeft Schumacher ook de snelste ronde beet, ergens in de helft van de race gereden. Ferrari is in race-modus nog oke, maar ze moeten altijd afrekenen met de achterstand die ze tijdens de kwalificaties oplopen. Het inhaalmaneuver van Schumacher op Barrichello zat er aan te komen, en eerlijk gezegd zie ik hier helemaal geen teamorders in; Schumacher vocht voor deze plaats.
-Trulli: Misschien een gekke keuze als TOP, maar hij had toch maar het lef om voorbij Fisichella te gaan.
-Ralfke: Na een mislukt weekend toch nog 3 punten. Niet slecht.
-Montoya: Na een mislukt weekend toch nog 4 punten. Niet slecht. Kruidde de GP bovendien met zijn temperamentvol rijden.

FLOP:
-Renault: Alonso en Fisichella hadden zeker meer verwacht, op z'n minst een podiumplaats. Maar de Michelins dachten er anders over, en de strategie klopte niet: te zwaar getankt tijdens de Safety-Car. Fisichella wist eventjes niet waar hij het had toen Trulli z'n kamikaze actie deed.
-Villeneuve: Dit wordt van kwaad naar erger. Op zaterdag misschien 'hero', vandaag een absolute 'zero'. Zijn inhaalmaneuver onderscheidt zich van dat van Trulli doordat dit dom was. En Villeneuve heeft al meer van dat gedaan, ik herinner me nog een zekere GP USA waar hij ook al te moedig voorbij Ralf probeerde te raken. Massa en Sauber zullen gevloekt hebben; beide Saubers reden namelijk in de punten. Ferrari kon er maar wel bij varen. Benieuwd of Sauber Villeneuve nog wel wil.
-Jordan: Mislukt weekend. Afgedroogd door Minardi, dat zelf ook wel wat meer verwacht had van de race.

Na de eerste 20 ronden was ik half in slaap gevallen, maar het tweede deel van de race was spannend genoeg om terug in F1 in Monaco te geloven !
Meer van dat, volgende week !!

Finish.
Old 22-05-2005, 16:10
sledge's Avatar
sledge sledge is offline
De Paddock Regular

Ik gaf tijdens de race op een gegeven momemt een klein aan Peter Sauber, om het feit Villeneuve toch te houden, en al enkele races Mass goed onder druk zette.
Enkele ronden later begon ik dan al te denken wie Villeneuve zou kunnen vervangen....
Old 22-05-2005, 16:30
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by Finish
Het inhaalmaneuver van Schumacher op Barrichello zat er aan te komen, en eerlijk gezegd zie ik hier helemaal geen teamorders in; Schumacher vocht voor deze plaats.
Toegegeven. Als dit teamorders waren, hebben ze er echt wel alles aan gedaan om het zo onopvallend mogelijk te doen. Het was zelfs een gewaagd manoeuver! En toch wist ik al vanaf het moment dat Barrichello en Schumi op plaatsen 7 en 8 reden dat ze niet in die volgorde over de streep zouden komen...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 22-05-2005, 16:50
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Het was duidelijk dat onze race-snelheid wederom goed was. Als je mijn rondetijden bekijkt kan je zien dat we hier erg sterk waren. Daarom geef ik de moed niet op. Ik weet zeker dat we op de Nurburgring weer om de overwinning kunnen strijden", aldus Schumacher.
bron: f1racing.nl

Grote woorden: meestrijden voor de overwinning volgende week. Eerst nog goed kwalificeren. Maar nuchter blijven; beide wereldtitels zijn verloren. Vanaf nu is het schade beperken en de wagen én banden doorontwikkelen om nog zoveel mogelijk punten te kunnen sprokkelen en de blamage niet te groot te maken. Of zoals Ecclestone zei: F1 met Ferrari dat alles wint, is niet goed. Maar F1 met Ferrari dat iets wint, wel.

Verdere commentaar:
*Feilloze race van Montoya. Ik vraag me af waar hij had geëindigd als hij op P5 had kunnen starten. Dicht bij Raikkonen alvast. Misschien zien we volgende week meer van hem.
*Liuzzis dagen bij Red Bull lijken geteld. Klien maakte een indrukwekkende seizoensstart, maar Liuzzi brengt geen punten naar de stormtroopers.
Coulthard had de pech de eerste te zijn die moest uitwijken. En aangezien Schumacher al enkele keren Coulthards 'Star Wars' wagentje van dichtbij had bekeken, was het een huzarenwerk om Coulthard te ontwijken.
*Deze GP lijkt me een grote 'what could have been'.
Had Ralfke niet gecrasht tijdens de kwalificatie, hoe ver hadden hij en Trulli dan niet kunnen raken ? Had Montoya niet op z'n rempedaal zitten drukken tijdens de oefensessie, had hij dan kunnen meestrijden met Raikkonen en Alonso ? Had Schumacher niet tegen de achterkant van Coulthard geknald, had hij dan nog een podiumplaats kunnen halen ? Had Villeneuve zichzelf en Massa niet van de baan gekegeld, hadden ze dan geen grote hoeveelheid puntjes kunnen sprokkelen ?
*Het accent van Leinders op Sporza smaakte ik niet zo goed als de commentaar van Goossens of Gert Vermersch. Leinders heeft dan wel F1-ervaring, toch heb ik er niet veel van bijgeleerd. Ik zie Lammers en Vermersch met een goede aanpak zeker het niveau van Vigneron en Tassin halen.
Old 22-05-2005, 17:10
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Zoals al gezegd waren de laatste 20 ronden echt wel knap op te zien. Wel vond ik het raar dat Montoya geen echt inhaalmaneuver heeft ingezet op Alonso in de laatste twee rondes, of dat hebben we toch niet in beeld gezien.

Maar dan nog wel iets over de inhaalmaneuvers van Webber bij Alonso. Webber was duidelijk sneller, wel te zien aan de kloof van bijna 20 seconden dat hij in de laatste 5 ronden nog gemaakt heeft. Maar waren die inhaalmaneuvers wel zuiver te noemen. Het eerste was nog op het randje van, maar bij het tweede maneuver, sneed hij de chicane wel duidelijk af. Maar dan doet Alonso dat jammerlijk genoeg ook. Is er niet zo een regel dat als ge bij het afsnijden van een bocht een positie wint, ge er voor gestraft wordt (met drive trough ofzo). Als in dit geval Alonso dan gewoon de chicane had genomen, zou Webber in mijn ogen toch gestraft moeten worden?

Ik vond het wel opvallend dat die Renaults toch een heel stuk beter optrekken dan de Williamsen. Duidelijk te zien in het tunnelgedeelte, Webber mocht dan nog op 5 cm van Alonso de tunnel ingaan, halverwege zat er al een wagenlengte of 2-3 tussen. Ik was dan ook heel verrast met het maneuver van Heidfeld, en dat het nog zo zuiver lukte vooral.

En Finish, gij noemt Trulli Top? Voor dat maneuver moet ik zeggen dat hij inderdaad goed bezig was. Dat inhaalmaneuver mag dan misschien wel met lef gedaan zijn, ik vond het net zo dom als dat van Villeneuve eigenlijk. Uitremmen is daar uit den boze, er dan voor over die toch echt wel hoge curbstones rijden? Mja ge hebt het gevolg gezien he.

Het inhaalmaneuver van Schumacher op Barrichello leek mij dit keer ook eens geen opgezet spel. In de herhaling kon ge echt wel zien dat Schumacher op de laatste moment vol in de ankers ging en aardig wat moeite moest doen om correct in te sturen. Dat Barrichello braaf wacht als Schumacher naast hem zit, is als teamgenoot wel redelijk normaal te noemen toch.
Old 22-05-2005, 17:55
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Mooie wedstrijd.
Kben vooral blij voor Heidfeld (en Webber) die voor Williams mooie punten gescoord hebben
Dat manoevre van Heidfeld vs Alonso was perfect uitgevoerd. Mooi uitgeremd en terug op je lijn rijden.
Kzag Webber al koken van jaloezie hoe hij daar achter Alonso zat te slingeren. Dan wist ik dat hij net hetzelfde ging doen; 1e keer niet echt goed gelukt. Alonso dan toch maar doorgereden (vond ik wel wat laf). 2e keer was het dan nog slechter.
Heidfeld is duidelijk de betere (al dan niet deze wedstrijd)

Ook denk ik dat het starten van de BMW deze keer de fout was van Webber. Hij stond nog stil als de meesten net vooruit schoten. Hij zal iets te laat gereageerd hebben. Want Heidfeld was zelfs plaatsen opgeschoven.

Voor de rest; Kimi goed en foutloos gereden. En weeral dikke pech voor Fisico ! Was hij nu net eens 3e voor de SC (dankzij de SC is mijn prono gedeeltelijk naar de vaantjes ).
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules