![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Eerste reply, so do shoot me I make a mistake...
Tuurlijk gaat de hoek van de motoren veranderen volgende jaar. Voor hoog-vermogen V-motoren geldt altijd de volgende regel: X x 360 graden delen door aantal cilinders Enkele voorbeelden: V10 motor: 2 x 360 / 10 = 72 graden ( 75% van de teams gebruiken dit jaar 72 graden motoren) Renault V10 3 jaar terug: 3 x 360 / 10 = 108 graden ( Gaf problemen met vibraties, en werd schorvoetend toegegeven in het Franse weebblad Auto Hebdo 2 jaar terug...) Dus een voorspelling voor 2006 8 cilinder motoren: 2 x 360 / 8 is 90 graden... Hopelijk zijn Ferrari-motoren goed volgend jaar, kan RBR nog enkele rijen naar voor op de start-grid... |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb trouwens eens wat rondgezocht op internet en alle teams behalve Renault gebruiken een V10s met een hoek van 90 graden (waarschijnlijk o.m.v. lager zwaartepunt); dit is trouwens ook het geval bij veel standaard wagens, denk maar aan nieuwe BMW M5/M6 en Lamborghini Gallardo. Ik denk dus dat jouw statistiek niet klopt: 10% gebruikt 72 graden. Quote:
|
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote: