![]() |
|
|
View Poll Results: BMW M3 GTR | |||
Touring |
![]() ![]() ![]() ![]() |
34 | 55.74% |
GT |
![]() ![]() ![]() ![]() |
27 | 44.26% |
Voters: 61. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
|||
|
|||
[off-topic]
Naar mijn mening: GT = 2-deurs coupe [/off-topic] |
|
||||
|
||||
Misschien een idee om de discussie over wat een GT is of niet even splitsen? Ook al is hij zovaak gevoerd, het blijft altijd een actuele en interessante discussie.
|
|
||||
|
||||
Thanks Moderators
![]() Ik vind de M3 straatversie op zich al een GT, met name als het bijvoorbeeld om de CSL gaat. Die is gebouwd volgens hetzelfde principe als een 911 GT3-RS (Straatversie). Ik vind de M3 ook absoluut geen touringcar meer, daarvoor is hij veel te verschillend van de straatversies, ondanks dat ze dezelfde basis delen. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik de M3 een betere GT acht dan bijvoorbeeld de straatversie van de Panoz Esperante. Bij toerismewagens denk ik aan de lichtere wagens met 2-liter motoren, de ultieme toerwagens waren de Supertouring wagens wat mij betreft. Wagens met 2-deuren en een V8 beschouw ik niet echt als toerwagens, daarom het ik ook moeite om kampioenschappen als het DTM en het Aussie V8 als pure toerwagenkampioenschappen te beschouwen. |
|
||||
|
||||
Ik sluit mij 100% aan bij Bramzel's visie over de BMW M3.
In mijn ogen is een BMW M3 evenwaardag als een Porsche 996 Cup. En betreft de GTR versie van BMW Motorsport, ik betreur het dat de ACO hun homologatie heeft ingetrokken nadat ze in ca. 2001 de overmaat van de Porsche 996 RS namen in het ALMS. Ze eerst een 2tal jaren laten meerijden en daarna ondervinden dat ze wel degelijk snel zijn, even een uitvlucht zoeken (geloof dat het ging over de V8 ipv de standaart V6 die men gebruikte om zo aan hun 450pk te komen, wat nu nog niet zo bijzonder veel was tegenover die RS'n die ook om en bij de 450a460 zaten.) en ze dan even buitensmijten... Beeld je maar eens in wat de GTR had kunnen verichten moest men deze hebben blijven homoligeren... wat had dat in die komende jaren na 2001 kunnen opleveren? Nu ff terug over de kwestie ivm Touring - GT... Ik blijf het echt wel raar vinden dat sommigen deze wagen niet als GT kunnen beschouwen. Wat heeft nu een 996 Cup meer als een M3 om een GT te mogen genoemd worden? |
|
||||
|
||||
Ik sluit volledig bij Viper aan.
Quote:
Maar wat ik al zelf zei, ik vind het ook een GT. maar opzich heeft Mark hier dan weer wel gelijk in: |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Ik heb met betrekking tot de BMW V8, ex GS Motorsport, zeer moedwillig BMW Motorsport en hun ECHTE GTR's niet genoemd in mijn oorspronkelijke reactie, daar deze wagens WEL homologatie hebben/hadden als GT. En daar discussieer ik dan ook niet over. Mijn vraag had enkel betrekking tot de (overigens zeer knappe) bolide BMW V8, ex GS Motorsport! Daar gaat het mij om: sinds wanneer is net die wagen een GT? Volstaat het om op een BMW V8 een specifiek 'stickertje' te kleven om in de GT-klasse te kunnen rijden? Het verhaal van Schnitzer en BMW Motorsport is een compleet ander verhaal, maar dat snappen sommigen blijkbaar niet... Persoonlijk vind ik dus de ex GS Motorsport BMW V8 geen GT. Maar dat neemt niet weg dat ik het een zeer fraaie wagen blijf vinden. Een wagen waar Georg Severich en zijn équipe een pak tijd aan besteed hebben, zowel qua opbouw, qua evolutie als qua testwerk. Met goede resultaten tot gevolg. Chapeau voor Georg en de zijnen: ze hebben een zeer snelle Touring Car gebouwd ![]() Mvg, Dries DS |
|
||||
|
||||
Dries, ten eerste sorry dat ik de poll . . . of zeg maar de vraag niet zo duidelijk heb gesteld. Ik had iets duidelijker moeten zijn ivm. die BMW M3, BMW M3 GTR (schnitzer-motorsport) en BMW M3 V8 ex GS.
Ik geef je volkomen gelijk dat deze onder dezelfde naam te vermelden niet zo slim was van mij, omdat er per wagen voor iedereen een andere mening kan zijn omtrent GT/Touring. In mijn visie is het eendert, het blijft voor mij een GT over welke M3 je spreekt Straatversie's: BMW M3, BMW M3 CSL, BMW M3 GTR Raceversies: BMW M3 V6 (bv. BVS Racing), BMW M3 V8 (ex-GS), BMW M3 GTR (Schnitzer/BMW Motorsport/PTG). En ik herhaal mijn vraag, wat heeft een Porsche 996 Cup meer dan een BMW M3 om een GT te mogen genoemd worden een de BMW niet? Of het nu om een straatversie of raceversie gaat maakt mij niet uit... |
|
|||
|
|||
Quote:
Zie deze link, http://www.fia.com/resources/documen...on_Country.pdf |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vraag waarom de 996 Cup er wel 1 krijgt en de BMW M3 niet... Geef mij daar een verklaring voor... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() De fabrikant bepaalt voor welke klasse een wagen gehomologeerd dient te worden, niet de FIA. Omdat BMW dergelijke wagens nooit heeft aangeboden voor een of andere GT homologatie zullen ze die homologatie ook niet krijgen. Soms is het antwoord simpel ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 27-12-2006 at 22:56. |
|
||||
|
||||
Quote:
Maar je 2de zin begrijp ik niet goed, wil je nu zeggen omdat ze nooit een wagen van hun hebben laten homologeren voor "GT" kunnen ze dat niet (meer) doen, of...? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Vaak komt zo'n twistpunt niet voor omdat een fabrikant en de FIA bij dergelijke projecten reeds in een vroeg stadium met elkaar contact hebben. Dat was destijds ook bij de M6 het geval. Althans, als ik de boekjes mag geloven ![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Mmm, zo te zien was ik dan toch niet de enigste met het gedacht omtrent M3/GT... als ik het resultaat van de poll tot nu toe bekijk, blijven voten zou ik zeggen
![]() |
|
||||
|
||||
Heb ook gestemd dat de M3 voor mij een GT is, vind ik trouwens al jaren.
Een touringcar heeft voor mij meestal 4 deuren (zie huidige en vroegere Fia touringcars) Ook in het BK rally heeft men de M3 bij de GT's ingedeeld, samen met de momenteel reeds deelnemende Porsches en Nissan 350Z. Wacht trouwens vol spanning tot iemand ook effectief een M3 inzet, zou volgens mij heelwat brokken maken in die GT-klasse. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|