![]() |
|
|
View Poll Results: Het licht aan of uit tijdens de 24 uur van Zolder? | |||
Ja, verlichting aan! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 5.63% |
Nee, verlichting uit! |
32 | 45.07% |
Ja, als coureur rij ik liever met baanverlichting.... |
3 | 4.23% |
Nee, als coureur rij ik liever zonder baanverlichting.... |
8 | 11.27% |
Ja, als toeschouwer kan ik het geheel dan beter dan volgen... |
1 | 1.41% |
Nee, als toeschouwer heb ik liever geen baanverlichting. Anders is het geen 24 uur..... |
31 | 43.66% |
Ja, verlichting aan. Dit maakt de koers veel veiliger. |
3 | 4.23% |
Nee, verlichting uit. Baanverlichting maakt de wedstrijd niet veiliger |
4 | 5.63% |
Nee, licht uit............baanverlichting past niet in het nieuwe groene karakter van de autosport. |
3 | 4.23% |
Anders..... |
2 | 2.82% |
Multiple Choice Poll. Voters: 71. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
|||
|
|||
Net daarom heb je nacht en dagrijders hé. Een 24H met licht is geen 24H. Eventueel aan bij SC ben ik wel voorstander van, maar dan enkel in het teken van de veiligheid.
Tijdens de nacht worden de grootste verschillen gemaakt. Laat alles toch gewoon zoals het is. |
|
||||
|
||||
In het donker rijden is nu éénmaal de charme van een 24-urenrace. Al vind ik wel dat de wagens fluoriserende nummers moeten dragen. Een Corvette hoor je meteen vanop een afstand komen, maar de vele Porsches zijn in het donker vaak niet te onderscheiden. En al zeker niet wanneer er nog een concertje doorgaat op de achtergrond.
![]() Maar voor mij mag die verlichting gerust wegblijven. Snel zijn in het donker is niet iedereen gegeven en zoals Chauffeur zegt, net dan kun je het verschil maken... Waarom wil men toch telkens gaan sleutelen aan een goede format? |
|
|||
|
|||
Waar zijn we in godsnaam mee bezig...
Het is, zoals zovelen hier reeds zeggen, net de charme van een 24u. Zolder is maar een 'scheet' groot. Waar is het echt donker in Zolder? Zeker de helft van het circuit is al voor een deel verlicht. Aan de ene kant door de grote spot die de rechte lijn langs de tribune verlicht, en langs de andere kant is er de verlichting van de paddock en van de 'festiviteiten'. En wat de veiligheid betreft: tja, het is nog altijd autoRACEN, niet? Als je het niet veilig genoeg vind, dan stap je niet in een racewagen. Misschien moeten ze bij het motorcross ook die hoge jumps afschaffen. Zóóóó gevaarlijk. Die mensen kunnen daar vallen hoor! ![]() En bij de MotoGP misschien de bochten afschaffen. Heb je al eens gezien hoe plat die daardoor moeten? Levensgevaarlijk.. ![]() Allé, hopelijk tot op een donkere 24u deze zomer. Serge |
|
||||
|
||||
Lichten uit !
Misschien niet zonder eigenbelang omdat ik 's nachts altijd sneller ga dan overdag ...en concurrenten voorbijrijd die ik overdag niet kan bijhouden . 's nachts wordt het kaf van het koren gescheiden ; ik ben in principe gestopt, maar voor de 24u of 10u kunnen ze mij nog uit de tent lokken precies owv het nachtrijden en omdat de amateurs met veel poen dan met hun centen hun gebrekkige stuurcapaciteiten minder kunnen compenseren . We gaan ze toch niet allemaal met ASR, ESP, Automatische bak, etc. op pad sturen ? Laat de piloot het verschil maar maken ! Anders kunnen we evengoed om ter snelst met de TGV naar Parijs... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Zou het kunnen dat er nog meer ongevallen gebeuren als het licht terug uitgaat ... ?
|
|
||||
|
||||
beeld je in 24h met licht. Geen rode remschijfjes meer als ze komen aanremen. Geen goed zichtbare vlammetjes in de pijp. Alle charmes van de 24 zijn weg dit zou ik minder fijn vinden. Vorig jaar stond ik an de chicane achter de berg in zolder. Moet je eerlijk zijn het is toch heerlijk als je de auto's ziet afkomen uit het donker!!!!!!
|
|
|||
|
|||
zo moeilijk is dat inbeelden niet... 24 uren van daytona is (dacht ik toch) volledig in het licht...
|
||||
|
||||
Ik vind het nogal een verschil, of het op een oval(-infield) is of op een circuit in de bossen.
|
|
||||
|
||||
Dat is zeer goed mogelijk. Het zicht van de rijders en marchalls moet zich dan terug aanpassen aan de duisternis en dat gebeurt niet in 2min...
|
||||
|
||||
ik vind dat het gedeelte van de pits gerust in het licht mag staan, maar wat is er nog aan de nacht als heel de baan verlicht is. Je merkt duidelijke verschillen tussen piloten in de verlichte zone en de donkere zone, dat heeft zijn charme.
Bij interventies zou het wel interessant zijn moest er extra verlichting mogelijk zijn. Ik vraag me alleen praktisch af hoe dit mogelijk is want die 5000 watt spots vragen wel wat opwarmtijd!
|
||||
|
||||
Bedenking: heeft men het over baanverlichting of verlichting langs de weg? Voor de wandelaars kan het idd veiliger zijn om toch te zien waar de wortels liggen aan de villeneuve, nietwaar?
|
|