![]() |
|
|
||||
|
||||
Ja ik weet het was nog al gehaast moest mijn vriendin naar het werk doen.
|
|
||||
|
||||
Zand erover jongens...
De rel gaat over de Moslers, niet over posts op De Paddock!! J. ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Zo dacht ik dus ook, daarom heb ik die bewuste post laten verwijderen. Back on topic dus ! |
|
||||
|
||||
Voor beide partijen valt wel iets te zeggen. G&A koopt een Mosler om daar een paar jaar mee te kunnen racen. Nu blijkt hun homologatie voor de GT3 klasse in het gedrang te komen en moeten ze misschien aantreden in een klasse waar ze een referentietijd voor de kiezen krijgen. Je zou voor minder beginnen blazen.
Anderzijds denk ik dat de komst van Gravity Racing wel wat teweeg brengt in de Belcar. Een nieuw team, dat me uiterst professioneel geregeld lijkt, met 3 nieuwe wagens en een absoluut topduo op een van de bolides. Dat ziet de concurrentie nooit graag komen hé ![]() Ik denk dat Kenis een Chevy zal moeten monteren in zijn Mosler om in dezelfde klasse te mogen aantreden. Een standaard is een standaard hé, anders kan men in andere wagens ook verschillende motoren beginnen leggen, dan is het GT3 concept om zeep. |
|
||||
|
||||
Ja zand erover misschien wat voorbarig geweest.
De moslers zullen snel zijn maar normaal niet te snel anders hadden ze ook geen homologatie gekregen, misschien dat ze G&A mosler een nationaal homologatie kunnen geven zoals GPR porches die zijn ook door GPR gebouwd en niet door porche (ik weet niet eigenlijk wie de porsches maakt) het zou het meeste logische zijn met wat aanpassing moet hij die tog kunnen krijgen. Welke teambaas heeft dat trouwens gezegd,ik heb een vermoeden maar kan fout zitten. P.S de rijdersduo op de moslers zal er ook wat mee te maken. |
|
|||
|
|||
gt3
was donderdag ook op zolder. zou wel eens kunnen dat er heel wat minder auto's rijden dan dat er gedacht wordt. om in gt3 te rijden is er een homologatiefiche nodig , naar wat mij daar verteld werd is dat de viper, lambo en aston de enige wagens zijn waarvan die fiche in orde is. als de andere wagens ook rijden en iemand dient een klacht in tegen bv een porsche, dan kan deze wagen nooit conform bevonden worden wan er is gewoon geen fiche als referentie. wat nu?????
|
|
|||
|
|||
Wat zou er mis zijn met de homologatie van de Porsche 997 GT3 - made by Porsche?
![]() Last edited by M_K; 24-03-2007 at 19:55. Reason: . |
|
||||
|
||||
de porsche is zeker gehomologeerd anders kon die vorig jaar geen fia gt3 rijden en ook niet in klasse 1.
elke wagen die daar rijdt is gehomologeerd,zelfs de mosler maar dan alleen nationaal(belgie en engelland) de gpr porsches hebben nationaal homologatie (belgie) dus zal wel geen probleem geven. Anders zouden ze niet in klasse 1 staan. en als er een wagen te snel zal die zeker een beetje terug geschroevd worden. |
|
|||
|
|||
FIA gt3 homologatiefiche
Elke constructeur MOET een homologatiefiche indienen. op deze fiche staat tot in het latste detail welke onderdelen er op de bewuste auto moeten ziten vergezeld van foto's van die onderdelen. indien er een concurrent een klacht neerlegt bij de RACB dat een bepaalde auto met een "geflikt" onderdeel op de piste zit dan zal dit onderdeel aan de hand van die fiche worden gecontroleerd. als er geen fiche is, valt er niks te controleren en kunnen de eigenaars van deze auto foefelen dat het gene naam heeft......
alle, en nu??? |
|
||||
|
||||
De Porsche 997 GT3 'Cup' heeft als één van de eerste wagens een FIA GT3 Homologatie bekomen. Weissach dus in 'pole position' wat dat betreft. GPR (Pino Sperlinga) heeft naar goede gewoonte nog maar eens bewezen dat hij als preparateur minstens evenwaardige exemplaren kan produceren.
En die wagens zijn dan ook aanvaard door SRO Belgium en zijn (volgens mijn informatie) ook technisch goedgekeurd door de RACB Technische Commissie voor deelname aan het Mediagroep Van Dyck Belcar Kampioenschap. (Effe slikken, want zo'n naam van een kampioenschap blijkt toch een hele boterham te zijn ![]() ![]() Alle gekheid op een stokje: GPR werkt sinds vele jaren samen met de mensen in Weissach op racegebied. Zo zijn er nog wel meer in ons Belgenlandje, maar steeds wordt GPR ten onrechte geviseerd. Trouwens: is er iets verkeerd aan het 'aanbrengen van verbeteringen van een basisprodukt?' Me dunkt van niet. Zo ja, dan mogen we die hele GT3 handel afschaffen, om dan nog maar over GT4 te zwijgen. Geen enkele GT3-Viper is nog 'Standaard Oreca', om maar een voorbeeld te geven ![]() ![]() Mvg, Dries DS |
|
|||
|
|||
Gel leest ni goe
heb als voorbeeld de porsche gebruikt, en er is GEEEEEEEN fiche van.
De enige auto's die een fiche hebben zijn de lambo, aston en viper. Dus ook geen mossler, corvette,........... Een tuner kan ook geen enkel onderdeel wijzigen want alles staat op een fiche, er kan enkel afstelwerk verricht worden en dit binnen de lijnen van de homologatiefiche (kashoogte, spoiler, demper, veren,......) Ken het van de rally ,FIA fiche is FIA fiche. Colsoul wordt in het belgisch rallykampioenschap met zijn EVO 9 Groep A geweigerd omdat er geen fiche van is. Er is enkel een GROEP A fiche tot en met de EVO 8. De RACB laat de EVO 9 groep A niet rijden. Elke Tuner kan zijn eigen wagen ook bouwen, zolang het maar volgens de fiche is. Voor rally MITSU kan u bij Pauwels, Colsoul, Deckoninck,.... zijn Enkel diegene die de fiche ingediend heeft kan ook "evoluties" maken |
|
||||
|
||||
Wat betreft 'rally' ben je in de verkeerde topic terecht gekomen. Nu ja, iedereen kan zich wel eens vergissen. Doch niet over een homologatiefiche van een Porsche GT3 Supercup betreffende de circuitracerij... Toch geef ik je niet voor de volle 100% ongelijk. Maar er zijn natuurlijk nuances mogelijk...
Gelieve dan ook jouw opmerking te richten tot Porsche Motorsport en hen te vragen om de officiële fiches openbaar te maken voor alle internetgebruikers (mensen zoals jij, ik en vele anderen), de vele 'internetpipo's (zoals WJS hen zo mooi noemde in zijn gevatte column (Start Magazine)), schoolgaande (ondermature) kindertjes en de rest van de wereld. Mits het nodige tegenbewijs krijg je van mij steeds het voordeel van de twijfel. En in het geval dat ik ongelijk heb, zal ik dat dan ook openlijk (via dit forum) toegeven. Mvg, Dries DS Last edited by Dries DS; 24-03-2007 at 23:10. |
|
||||
|
||||
Dries, je haalt daar 2 wagens door elkaar. De 996 GT3 'GT3' en de 996 GT3 'Supercup'. Dit zijn geen identieke auto's, de nadere details weet ik hier niet van, maar ik weet wel dat de gebroeders Zwaans enige tijd geleden beide opties hadden bekeken. Daarbij scheen dus blijkbaar enig verschil te zitten in de wagens. Het maakt dus verschil of je een 'GT3' bij de fabriek besteld, of een Supercup model hebt die je zelf ombouwt naar 'GT3'.
Verwarrend met de dubbele GT3 benaming, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Nl de 996 en 997. En ik denk dat het hier over de laaste gaat. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() |