|
|
||||
|
||||
Quote:
Miljaarde zeg, ne mens zou voor minder postzegels beginnen verzamelen... wat een pech hier deze week. |
|
||||
|
||||
Let op dat de plastic tegen remolie kan ... het ruikt hier een beetje naar de problemen die ik al tegengekomen ben met Kyosho plastic. Kan niet tegen autolak (zonder primer dan) en als je de carrosserie in de remolie kiepert begint ze na een half uur weg te smelten.
In ieder geval ... hetzelfde als voor uw collega pechvogels ... veel sterkte!
|
||||
|
||||
Quote:
Rond 17.00uur ben ik aan het schuren begonnen en ik zou niet opgeven alvorens het model tenminste evenver zou staan als vanmorgen... Nu, rond 23.00 uur ben ik eindelijk klaar. Geschuurd, gepolijst en opnieuw alle naden ingekrast heb ik het model 5 minuten geleden terug in de witte Tamiya primer gezet. Morgen ga ik met Guido naar Huy om gele Tamiya spuitbussen-verf te halen. Motip is goed voor Tamiya plastic, maar duidelijk niet voor Gunze... Ter illustratie: zo zag de body eruit na een mistlaag Motip geel. Toen leek alles nog op rolletjes te lopen en deed niets vermoeden welke catastrofe enkele minuten later zou volgen... |
|
||||
|
||||
Tja, spijtig dat je spuitwerk zo is afgelopen, maar nog een geluk bij een ongeluk dat je de carrosserie nog hebt kunnen redden.
Wie had dat kunnen denken dat je tegenwoordig ook al rekening moet houden met de plastiek Geen foto's van de catastrofe genomen ???
|
||||
|
||||
Als elke seconde telt denk je er niet aan om foto's te nemen, dan vliegt die body gewoon de remolie in...
|
|
||||
|
||||
Jammer dat ik de thread te laat in de gaten heb gekregen, zoniet had ik kunnen suggereren om te opteren voor de RobWalker-uitvoering waarmee Stirling Moss onder meer de TT in Goodwood reed.
Vast en zeker mijn favoriete SWB. En dus niet rood, niet geel maar blauw. Heel erg donkerblauw. Tiens, had Guido dat ook al niet voorgesteld ? |
|
||||
|
||||
Misschien koop ik me nog wel een 250 SWB, om er een blauwe van te bouwen...
|
|
||||
|
||||
Operatie "restore body" is gelukt. Na de witte primerlaag heb ik eerst terug een gele mistlaag gezet, met één groot verschil: deze keer geen Motip, maar wel Tamiya TS-16 yellow. Omdat de body er identiek uitzag als bij de Motip mistlaag heb ik geen extra foto's genomen.
Maar na 2 wet coats ziet de body er heel anders uit dan na de wet coat met Motip: ipv een ramp is het deze keer een succes. Ik ben er erg tevreden mee en ik denk dat ik het hier ga bij laten, want er moeten ook nog 2 lagen vernis over. Dus deze keer wél foto's: |
|
||||
|
||||
Knap gedaan die herstelling, de volgende keer als ik een probleem heb met de verf dan bel ik 1 nummer : sos sennake
|
|
||||
|
||||
Oef dat kwam dus goed. ik werk ook meer en meer met Motip / DupliColor en heb een paar kits van Gunze liggen, uds effe met stift erop zetten: GEEN MOTIP !!
Hopelijk gaat het nu beter !!
|
||||
|
||||
Jawadde, dat ziet er zéééér GEEL uit.
|
||||
|
||||
Heel mooi Guy! Mooi spuitwerk en een schitterende glans. Nu ik dit allemaal lees denk ik eraan dat mijn kuipen ook nog in de remolie liggen, dadelijk eens gaan kijken hoe die eruit zien.
Motip en Tamiya Primer is normaal gezien geen probleem, heb het al verschillende maken gedaan en werkt goed... Tom |
|
||||
|
||||
Ondertussen staat er nog een extra laag op de body, wat het totaal op 3 + 1 mistlaag brengt. Nu ziet het er echt uit zoals het zou moeten.
Maar de pechduivel blijft dit project achtervolgen. Ik ben begonnen aan het monteren van de foto-ets spaakvelgen en wou eens een foto nemen van een afgewerkte velg met de band erop: wat stel ik vast? Er zitten verdorie geen banden in de kit!! Stom van mij dat dit me nu pas opvalt natuurlijk... Dus heb ik uit pure miserie op Ebay een nieuwe Ferrari 250 SWB van Gunze aangekocht voor de stevige prijs van 88 euro. Dat betekent dat ik nu 1 stel banden heb voor 2 SWB's. Ik ben van plan om nog een 250 GTO van Gunze te kopen (maar dan de curbside versie met plastic velgen) die identieke banden heeft, zodat ik die op de 2e SWB kan plaatsen. De GTO zelf krijgt dan waarschijnlijk aftermarket velgen+ banden, omdat die plastic dingen toch waardeloos zijn. |
|
||||
|
||||
Niets houd je natuurlijk tegen om de spaakvelgen zelf te maken. Net zoals bij de CB750. Leuke uitdaging.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ondertussen ook al vastgesteld dat het motorblok eveneens ontbreekt in mijn SWB-kit. Ik zal dus moeten rekenen op een vriendelijke collega modelbouwer die dat blok kan afgieten in resin |
Currently Active Users Viewing This Thread: 8 (0 members and 8 guests) | |
|
|