De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Slotcars
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 15-10-2007, 07:15
MFahrer MFahrer is offline
De Paddock Regular

Ondertussen nog wat verder gedaan aan de Ferrari. Het interieur bestaat uit een lexan Q-model (frietbakje, zoals Guido en Guy het wel eens durven noemen), een zetel uit een Porsche 911 RS competitieversie (dan zit er toch iets kwalitatiefs in de italiaan , de Ferrari had namelijk enkel straatversie-zetels zitten), een Q-model rijdersfiguurtje, Scale-Model gordeltjes met photo-etched parts en een zelf van scratch gebouwde rolkooi

Het interieurtje is ondertussen volledig afgewerkt, maar hier is de piloot er nog "even z'n hoofd niet bij":

Morgen wordt het interieurtje in de wagen geplaatst, dan kan ik beginnen met de body op een chassis te plaatsen.

G.
Old 15-10-2007, 13:12
De Paddock Regular

Vraagje... hoe lossen jullie hetvolgende op? De ruitenwisser van de Ferrari wil hoegenaamd niet op de voorruit blijven en hangt er zo'n 3 mm boven te zweven! De voet van de ruitenwisser kan ik niet hoger plaatsen, want die moet onder de motorkap blijven en het is daar al krap!

De ruitenwisser plooien durf ik niet, want de plastiek voelt zo broos aan (en met de gebroken gespjes in het achterhoofd). De enige mogelijkheid dat ik zie is de ruitenwisser tegen de ruit plakken, maar ik heb schrik om lijmresten op de ruit te zien!

G.
Old 15-10-2007, 16:33
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

als je de ruitenwisser misschien een klein beetje verwarmd dat die iets soepeler wordt en dan plooit, zou dat niet gaan ? Op de ruit zelf kleven zou ik niet doen want dan krijg je zo'n witte wazem op de ruit
Reply With Quote
Old 20-01-2008, 22:53
De Paddock Regular

Terwijl ik in een thread op ons eigen forum aan het typen was, besefte ik dat het al van voor oktober geleden is da'k iets aan en auto van mij gedaan had. De grote webchange, feestdagen, circuitchanges, jobchanges, examens, alles is en beetje in de weg gekomen van auto's bouwen. Vandaag had ik een uurtje over en ik heb mijn Ferrari voor de LM 70-74 eens in mijn handen genomen! De body en het interieur wachten al maanden om op chassis te komen...

Kheb eerst en vooral de beste chassis voor deze wagen in de GT klasse uitgekozen en tot in de puntjes afgesteld. Het interieur zit perfect op z'n plaats en de body zit als gegoten op de chassis, niets spant, niets wringt, niets wrijft! Dit wordt een zalig betrouwbaar ding om endurances mee te rijden! Op de foto's zie je dat de body gewoon over het chassis staat: er is geen speling tussen de wielen en de wielkassen, maar zo krijg je toch al een indruk hoe hij binnenkort op Petit Spa z'n eerste testrondjes draait!

De vorige foto's zijn uit de thread verdwenen doordat we van website en dus ook van gallery veranderd zijn en de links dus niet meer kloppen. De vorige foto's vind je terug in dit album: http://petitspa.ikandeez.net/gallery...ferrari365GTB4

G.
Old 21-01-2008, 00:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
De vorige foto's zijn uit de thread verdwenen doordat we van website en dus ook van gallery veranderd zijn en de links dus niet meer kloppen.
Je weet toch dat je als betalend clublid ook attachments kan uploaden op de server van De Paddock, zodat ze er zolang zullen staan als het forum bestaat?...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-01-2008, 00:54
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Je weet toch dat je als betalend clublid ook attachments kan uploaden op de server van De Paddock, zodat ze er zolang zullen staan als het forum bestaat?...
Ik ging net hetzelfde zeggen.

Ferrari ziet er overigens BEESTIG woest uit! Ferm masjien!
Reply With Quote
Old 21-01-2008, 01:07
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Hij ziet er inderdaad niet alleen zéér agressief uit, maar ook bloedmooi.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 21-01-2008, 11:00
De Paddock Regular

Bedankt heren voor de complimenten! Ik mote zeggen, ik ben er ook erg tevreden over! Nu nog eens de lichten aansluiten en mooi op chassis positioneren en dan is hij wedstrijdklaar!

@ Sennake: Ik ben me daarvan bewust hoor, maar dan moet ik op verschillende plaatsen dezelfde foto's uploaden, mijn eigen albums moeten ook up-to-date blijven hé!

G.
Old 21-01-2008, 12:42
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Zalig masjien ! ziet er zeer netjes uit
Reply With Quote
Old 21-01-2008, 13:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by MFahrer View Post
@ Sennake: Ik ben me daarvan bewust hoor, maar dan moet ik op verschillende plaatsen dezelfde foto's uploaden, mijn eigen albums moeten ook up-to-date blijven hé!
Dat is niet waar eh: je kan op je eigen site dezelfde links gebruiken van de foto's die hier ge-upload zijn.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 30-01-2008, 09:27
De Paddock Regular

Hij is klaar mijn GT voor de Le Mans 70-74!!! De uitlaatjes en de voorspoiler zijn gemonteerd, de wagen staat nu goed afgesteld op het chassis. Le Mans... here we come!

Maar ondertussen staat hem er toch: de 365 GTB/4 Competitzione: toch één van mijn all time favortie Ferrari's!

Vanavond doe'k er nog een specialleke mee... Niet met de auto zelf, maar wel met de manier van voorstellen!

G.
Old 30-01-2008, 13:32
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Ferrari's ... ook niet 'my cup of tea', maar als het dan toch moet is deze één van de favorieten naast de GT Lusso.

Trouwens, deze build is ook één van mijn favorieten wat betreft uw modellen. Alleen ... ge zijt zot dat ge daarmee raast!
Old 30-01-2008, 13:46
De Paddock Regular

Hehe... Ze zijn ook niet echt mijn cup of tea... maar een 365 is zo mooi, zo beestig, zo bruut da'k hem wel eens moest maken!

No worries... er staat iets op de werkbank die meer jouw cup of tea zal zijn voor die klasse! Maar het wordt een specialleken, allez... een speciale combinatie... ik hou ze voorlopig nog wat stil!

G.
Old 30-01-2008, 20:30
Walter's Avatar
Walter Walter is offline
Kraftbayer

Thumbs up

Mooi werk Gunther.
De ruitewissers kleef ik bij mijn slotracers altijd met 2 componentenlijm op de vooruit.Ik gebruik UHU Plus schnell fest.Dit laat bij mijn FISA 2 Liter geen witte waas na en was bestand tegen de vele aanslagen van het PADDOCK team op de auto.
Altijd mooi om zo een "specialleken" te volgen.
Groeten WALTER

BMW ...Kraftbayers!!!
Reply With Quote
Old 30-01-2008, 23:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Het is een prachtige race machine geworden!
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules