|
|
||||
|
||||
Quote:
En daar ligt hem nu juist het unieke van het geheel. Ga eens vragen welke andere modelbouwclub er een rechtstreekse link heeft met hun onderwerp? Wij dus wel, en daarin zijn we toch wel wat speciaal - noem het tegendraads. Het is juist door het forum zoals we het nu kennen, dat we staan waar we staan en dat we bereikt hebben wat we bereikt hebben. Bovendien biedt de autosportkant van De Paddock ook aardig wat informatie die bruikbaar is voor ons. En wij bieden de autosporters een gelegenheid om weg te dromen bij al die kleine spulletjes waar zij in het echt mee rijden. Zoals al aangehaald ontstaat er meestal een club en wat later beginnen die wat online te "prutsen". Bij ons ging het andersom - wij zijn tegendraads, yes! - dus is het voor mij onmogelijk om het forum en de club los te koppelen van elkaar. Beiden vullen elkaar perfect aan, want laten we ook hier wel wezen. Veronderstel eens even dat de club en het forum apart zouden bestaan. Ik ben er 100% zeker van de de club een deftige meerwaarde verliest en ook het forum aan aantrekkingskracht zal inboeten. Dus, dan heb je 2 kinderen die maar voor de helft meer presteren. Het financiële aspect dan. De modelbouwers die 15euro lidgeld betalen, betalen inderdaad ook een stukje mee voor de rest van het forum, maar diezelfde modelbouwers profiteren even goed mee van de andere voordelen die gegeneerd worden uit bijvoorbeeld sponsoring die niet voortvloeit uit modelbouwactiviteiten. Dus ook hier is het een win-win situatie. Zowel het autosport- als het modelbouwgedeelte worden er beter van. Bovendien zijn er ook niet modelbouwers die hun lidgeld betalen, waar ook de modelbouwers wat aan hebben, enz. enz. Het is al eens eerder ter sprake gekomen, maar achter de schermen wordt er naarstig verder gewerkt natuurlijk. De richting die het in de toekomst zal uitgaan is dat het forum zoals we het nu kennen, altijd prominent aanwezig zal blijven voor de modelbouw, en wel gratis toegankelijk voor iedereen met zoveel mogelijk informatie beschikbaar voor iedereen. Zo zijn we begonnen en zo zal het blijven. We zitten in de unieke situatie dat we er een vervolg aanvast geknoopt hebben met maandelijkse vergaderingen, maar ook dat is een verlengde van de internetactiviteiten. En door het feit dat we "overal waar er Nederlands wordt gesproken" als ons "werkterrein" hebben gedefinieerd, kunnen we enkel maar vaststellen dat lang niet alle forumgebruikers in de mogelijkheid zijn om ook naar evenemeten te komen. Dat er daarbij mensen zijn die "gratis" aan info komen, wel dat is eigen aan het beest dat internet heet. Op het begin van het jaar wordt iedereen, modelbouwers en autosporters, hier op De Paddock uitgenodigd om zijn bijdrage te betalen en sommige zullen dat doen en andere niet. Dat is geen enkel probleem. Iedereen is vrij en even goede vrienden. Vast staat wel dat we voor de "trouwe supporters" (lees clubleden) wat meer return gaan proberen en zullen voorzien in de toekomst. Bottomline is: in alle gevallen forum vs. club, modelbouw vs. autosport gaat het over een win-win situatie. Er zullen altijd mensen zijn die de handen uit de mouwen willen steken en anderen die enkel maar willen toekijken. Dat is gewoon de menselijke natuur. En dat is prima toch? Op het voetbal zijn ze maar met 22 om te spelen. De anderen gaan kijken en weten het geheid beter. Maar zeg nu zelf, 7000 man op het veld om echt te gaan sjotten, dat werkt voor geen meter. Euhrm, dat is nu toch ook al zo... Last edited by Guido; 24-01-2008 at 01:03. |
|
||||
|
||||
Quote:
Er moet in feite niets opgericht worden, want het is er allemaal al. De modelbouw zal zeker blijven groeien, maar dat impliceerd niet dat we "iets" anders moeten gaan doen. Zoals al aangehaald, lang niet iedereen kan naar de meetings komen, maar dat lijkt me geen voorwaarde an sich te zijn, gezien we met het forum Vlaanderen en daarbuiten bereiken. |
|
||||
|
||||
Om terug te komen op het originele onderwerp:
gezien ik mijn zorgvuldig verknoeide collectie modelletjes botweg heb weten te redden dankzij de Paddock, neig ik toch eerder naar 'zegen' dan naar 'vloek' . Nu alleen nog eens tijd vinden om verder te doen (de hobbykelder staat er al, nu het huis erboven nog ), en om me eens aan wat serieuzer werk te wagen. Jimbo.
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Dus eerder een reactie uit ongerustheid en misschien ook wel een beetje onwetenheid over de structuur van de Paddock. Quote:
Ik wil er op de volgende meeting zeker nog verder op in gaan (al dan niet in groep) Het is onmogelijk om mijn visie hier uit te tikken. Quote:
Misschien begrijp je nu wel iets beter waarom ik effe in de pot kwam roeren Het is zeker niet de bedoeling om de Paddock omderuit te halen of om iemand op de tenen te staan (wat misschien wel gebeurd is ). Ik probeer gewoon constructief mee te werken aan de verdere uitbouw van de Paddock. En soms moet je dan je nek eens uitsteken
|