De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 18-06-2008, 13:18
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Pros en contra's over de endurance carriere van Verstappen...

Ik heb de Le Mans 2008 thread even opgesplitst omdat de discussie van Jos een eigen leven ging leiden, en daar is natuurlijk niets mis mee, maar de link met Le Mans 2008 werd alsmaar vager. Vandaar. Hier mag de discussie uiteraard verdergezet worden.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 18-06-2008, 14:11
mogas mogas is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by brr01 View Post
..Ook in de paddock verschillende malen gezien dat hij veel tijd vrijmaakte voor Nederlandse fans, een babbeltje met hen deed en genoeg tijd vrijmaakte voor foto's....begrijp echt niet die negatieve commentaar telkens.

Ik ben jaren lang fan van Jos geweest vanaf het moment dat ie nogal verlegen bij de Van Amersfoort tent stickers vanzichzelf in de Opel-Lotus stond uit te delen.
Aan zijn rijders kwaliteiten heb ik nooit getwijfeld en doe ik ook nog steeds niet
Alleen vanaf het moment dat ie begon te klimmen op de autosport ladder en zijn manager dollartekens in de ogen kreeg ging het verkeerd.
Door het hebberige karakter van Huub is ie meerdere maken uit betere teams geweerd gewoon omdat team eigenaren niet met de heren Rothengatter of Verstappen wilden praten (vraag maar eens aan Eddie Jordan)
En het hoogtepunt werd dan het debakel wat ie vlak voor de A1 GP in Zandvoort uithaalde.
Die fans waar je het hierboven over hebt heeft ie daar op een grove manier te kakken gezet ,Hij had het geschil met het team na dat weekend uit moeten vechten ,maar de heren kozen er voor om de fans en vele kaarten die er verkocht waren als breekijzer te gebruiken om geld bij A1GP los te krijgen
We kennen allemaal de reactie van Team baas Jan Lammers ,Een rijder die zijn hele hebben en houden al een keer op het spel heeft gezet om te kunnen rijden.
Nee Josje heeft het op dat moment totaal bij mij verziekt ,Neemt niet weg dat ik het LMES nog steeds volg en hem nog steeds de beste autocoureur van NL vind
Old 18-06-2008, 22:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Verstappen heeft qua coureur nooit echt ter sprake gestaan, zijn doen en laten naast baan des te meer. Altijd goed aangevuld door de fratsen van Rothengather

De prestatie van Verstappen mag misschien goed of super genoemd worden, zonder van Merksteijn had Verstappen naar alle wss lekker liggen prutsen aan de kart van zoontje Max in Genk of ergens anders.

Van Merksteijn is de bepalende factor van dit succes en niemand anders mijn eigenwijze inziens Door zijn (€)capaciteiten heeft hij de best beschikbare wagen kunnen kopen, de beste mensen van o.a. Porsche kunnen inhuren, twee goede coureurs erbij kunnen nemen en een teamstructuur kunnen inhuren die met gemak 30 auto per jaar kan runnen.

Over van Merksteijn:
Quote:
Drijvende kracht achter Van Merksteijn Motorsport (VM Motorsport) is Peter van Merksteijn (52). Hij is directeur-eigenaar van Van Merksteijn International, een producent van bouwstaal met vestigingen in Nederland, Duitsland en België. De stalen hekwerken, matten, staven en draden leggen Van Merksteijn geen windeieren. Zakenblad Quote schat het vermogen van de familie Van Merksteijn, naast Peter zijn er ook nog broer Koos en ma Van Merksteijn, op 130 miljoen euro. In 2006 boekte de P.L. van Merksteijn Holding, waarin Peter zijn zakelijke belangen heeft ondergebracht, een omzet van 393,7 miljoen euro met een winst van 27,6 miljoen euro.

http://www.fembusiness.nl/web/102280...%20juni%202008

Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 18-06-2008, 23:23
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Niet misselijk die Van Merkstijntjes. Laat het geld maar rollen!

De teammanager van VM heeft ondertussen al/opnieuw de nodige ambities; een Audi R10 schijnt op het verlanglijstje te staan (bij wie niet? ); zou wel een stunt zijn als dat gerealiseerd zou gaan worden. Vraag is dan wel natuurlijk: Hoeveel indruk kan een privéteam nog maken in LMP1 met een wagen die qua snelheid inmiddels niet meer de toon zet in haar klasse?
Reply With Quote
Old 19-06-2008, 07:24
brr01 brr01 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by mogas View Post
Ik ben jaren lang fan van Jos geweest vanaf het moment dat ie nogal verlegen bij de Van Amersfoort tent stickers vanzichzelf in de Opel-Lotus stond uit te delen.
Aan zijn rijders kwaliteiten heb ik nooit getwijfeld en doe ik ook nog steeds niet
Alleen vanaf het moment dat ie begon te klimmen op de autosport ladder en zijn manager dollartekens in de ogen kreeg ging het verkeerd.
Door het hebberige karakter van Huub is ie meerdere maken uit betere teams geweerd gewoon omdat team eigenaren niet met de heren Rothengatter of Verstappen wilden praten (vraag maar eens aan Eddie Jordan)
En het hoogtepunt werd dan het debakel wat ie vlak voor de A1 GP in Zandvoort uithaalde.
Die fans waar je het hierboven over hebt heeft ie daar op een grove manier te kakken gezet ,Hij had het geschil met het team na dat weekend uit moeten vechten ,maar de heren kozen er voor om de fans en vele kaarten die er verkocht waren als breekijzer te gebruiken om geld bij A1GP los te krijgen
We kennen allemaal de reactie van Team baas Jan Lammers ,Een rijder die zijn hele hebben en houden al een keer op het spel heeft gezet om te kunnen rijden.
Nee Josje heeft het op dat moment totaal bij mij verziekt ,Neemt niet weg dat ik het LMES nog steeds volg en hem nog steeds de beste autocoureur van NL vind
Ben een beetje op de hoogte van wat er in de A1GP gebeurd is en inderdaad is dit niet goed te praten. Ga ook regelmatig naar de Karts kijken op het circuit van Genk, en ben daar Jos ook al verschillende malen tegengekomen en ook hier is hij altijd vriendelijk en slaat hij een babbeltje bij wie er om vraagt. Neen , kan echt niets verkeerd zeggen over de Jos dit in tegenstelling tot andere would-be piloten die nog niet 1/100 gepresteerd hebben van wat Verstappen al gerealiseerd heeft...ga anders maar eens naar Zolder tijdens een Belcar race en probeer maar eens iemand van die pilootjes aan te spreken...(opgepast, er zitten er ook wel goede tussen, maar het meerendeel...amaai)
Reply With Quote
Old 19-06-2008, 19:33
steine steine is offline
De Paddock Rookie

euhm de Jos vriendelijk
daar heb ik in Genk of op andere circuits nog niks van gemerkt hoor. ge kunt trouwens maar beter aan de kant gaan als hij er aan komt in de kart want hij kegelt u gewoon van de baan. Dit is ook de manier dat hij naam gemaakt heeft in de autosport. in de F1 wou hij het ook doen maar daar pakte het geen verf.
Tis zeker gene slechte piloot maar als mens ??? en zijne zoon is geen haar beter, dit weekend op de VAS nog maar eens gezien.
Reply With Quote
Old 19-06-2008, 21:32
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Nog zo'n bedenking waarom Verstappen zijn ster kan stralen in de endurance............

Kan het niet zo zijn omdat de kwaliteit van de overige coureurs van een dusdanig nivo is dat een op bepaalde vlakken talentvolle Verstappen het makkelijk wint van de rest? Anders gezegd, menig middelmatig tot slecht formule coureur staat opeens vooraan in de endurance-racerij? Het ultieme voorbeeld op dit moment? Xavier Maassen, 9 jaar lopen prutsen in de FFord, FR 2.0 en FR 3.5 en nu opeens het mannetje in de grand cru FIA GT 2008!!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 19-06-2008, 22:47
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Nog zo'n bedenking waarom Verstappen zijn ster kan stralen in de endurance............

Kan het niet zo zijn omdat de kwaliteit van de overige coureurs van een dusdanig nivo is dat een op bepaalde vlakken talentvolle Verstappen het makkelijk wint van de rest? Anders gezegd, menig middelmatig tot slecht formule coureur staat opeens vooraan in de endurance-racerij? Het ultieme voorbeeld op dit moment? Xavier Maassen, 9 jaar lopen prutsen in de FFord, FR 2.0 en FR 3.5 en nu opeens het mannetje in de grand cru FIA GT 2008!!
Daar heb je zeker een punt, echter coureurs als b.v. Sascha Maassen, Guy Smith en Jeroen Bleekemolen zijn toch geen prutsers.
Reply With Quote
Old 19-06-2008, 23:00
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Mij lijkt het toch dat er in de endurance racerij minder prutsers achter een stuur geraken dan in de single seater klassen
Reply With Quote
Old 20-06-2008, 12:50
brr01 brr01 is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by steine View Post
euhm de Jos vriendelijk
daar heb ik in Genk of op andere circuits nog niks van gemerkt hoor. ge kunt trouwens maar beter aan de kant gaan als hij er aan komt in de kart want hij kegelt u gewoon van de baan. Dit is ook de manier dat hij naam gemaakt heeft in de autosport. in de F1 wou hij het ook doen maar daar pakte het geen verf.
Tis zeker gene slechte piloot maar als mens ??? en zijne zoon is geen haar beter, dit weekend op de VAS nog maar eens gezien.
Weet niet waar men in Genk met de Kart mag rijden buiten het circuit...en op het circuit zou ik zeker best niet rondwandelen...(lol)
Reply With Quote
Old 20-06-2008, 12:53
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Brecht View Post
Mij lijkt het toch dat er in de endurance racerij minder prutsers achter een stuur geraken dan in de single seater klassen
Is het vaak niet zo dat de single seater prutsers van nu de endurance piloten van morgen zijn? Zie b.v. Xavier Maassen. Ook Jos Menten is volgens mij nooit een hoogvlieger in de single seaters geweest. Waar in de single seaters de jeugdige overmoed de overhand heeft komt de wijsheid met de jaren.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules