De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-05-2005, 19:27
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Kleine bijkomstigheid door de uitsluiting van BAR

Quote:
Following last year’s “Buttongate” struggle between BAR and Williams for the Englishman’s 2005 services, it emerged that Button’s BAR contract stipulated that unless he had scored a certain percentage of the '05 championship leader’s points by a given date - believed to be 75 percent by the Turkish GP in August - Grove would win over Brackley’s lead driver.

http://www.speedtv.com/articles/auto/formulaone/16782/
Toch mooi die contracten in de F1............
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 25-05-2005, 08:03
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Iedereen de zaak Tyrrell al vergeten uit 1984 ?
Dat team kreeg een nog iets drastischer straf.

Overigens, ik heb de hele zaak niet gevolgd, dus weet niet goed wat er precies gebeurd is, maar als Honda hier bijvoorbeeld niet van op de hoogte was (dat BAR "trichte") dan zou dit nog wel eens een heel vervelend staartje kunnen krijgen.

Voor Japanners is "eer" geen loos begrip en als dit zonder medeweten van Honda gebeurde, zouden die zich wel eens "gepakt" kunnen voelen (toen Prost en Mansell ze van manipulatie beschuldigden, zijn ze dat ook nooit vergeten). Bovendien is dit bijzonder slechte publiciteit. Ik zie de samenwerking dan wel eens eindigen op het einde van dit seizoen.
Old 25-05-2005, 20:18
pascual's Avatar
pascual pascual is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mario
Iedereen de zaak Tyrrell al vergeten uit 1984 ?
Dat team kreeg een nog iets drastischer straf.

Overigens, ik heb de hele zaak niet gevolgd, dus weet niet goed wat er precies gebeurd is, maar als Honda hier bijvoorbeeld niet van op de hoogte was (dat BAR "trichte") dan zou dit nog wel eens een heel vervelend staartje kunnen krijgen.

Voor Japanners is "eer" geen loos begrip en als dit zonder medeweten van Honda gebeurde, zouden die zich wel eens "gepakt" kunnen voelen (toen Prost en Mansell ze van manipulatie beschuldigden, zijn ze dat ook nooit vergeten). Bovendien is dit bijzonder slechte publiciteit. Ik zie de samenwerking dan wel eens eindigen op het einde van dit seizoen.
Zou kunnen, ze hebben Williams ooit ook bedankt voor hun diensten en naar Mc laren gegaan, ik denk zelf dat ze nog steeds een massa geld aan Jos Verstappen betalen toen ze ook even het contract verbroken met hem. Vergeet niet dat ze geld met massa's hebben hé, s'wereld grootste motorbouwer.
Reply With Quote
Old 25-05-2005, 22:32
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Toyota heeft veel meer geld én is een veel grotere constructeur dan Honda.
Reply With Quote
Old 26-05-2005, 08:21
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular

Nu moet ik je toch wel even tegenspreken hoor redje Pascual heeft wel degelijk gelijk. Honda is de grootste MOTORENbouwer ter wereld.

Toyota is inderdaad groter op vlak van wagenverkoop, maar Honda heeft daarbij Moto's, buitenboordmotoren, multipurpose engines, ....

Als je kijkt naar het aantal motoren die geproduceerd worden (van de kleinste GX25 (25cc) tot de grootste) komt geen enkele fabricant ook maar in de buurt.
Reply With Quote
Old 26-05-2005, 10:13
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Selespeed
Nu moet ik je toch wel even tegenspreken hoor redje Pascual heeft wel degelijk gelijk. Honda is de grootste MOTORENbouwer ter wereld.

Toyota is inderdaad groter op vlak van wagenverkoop, maar Honda heeft daarbij Moto's, buitenboordmotoren, multipurpose engines, ....

Als je kijkt naar het aantal motoren die geproduceerd worden (van de kleinste GX25 (25cc) tot de grootste) komt geen enkele fabricant ook maar in de buurt.
Als je het zo bekijkt, is het wel waar.
Reply With Quote
Old 26-05-2005, 18:56
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mario
Ik zie de samenwerking dan wel eens eindigen op het einde van dit seizoen.
Voor zover ik weet heeft Honda nog geen contract voor volgend jaar.
Maar 't zou me verwonderen dat ze niet meer in de F1 komen, ze zijn namelijk al aan't testen geweest met de eerste versie van de V8 motor.

Als nu BMW toch Sauber overkoopt en weggaat bij Williams, is er natuurlijk wel terug een topteam zonder fabrieksmotoren. Maar de nabije toekomst zal dit allemaal wel uitwijzen!
Old 27-05-2005, 00:15
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Heeft Honda niet 45% van de aandelen in BAR? Nadat BAR eerder dit jaar failliet is geweest?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 27-05-2005, 00:41
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Hmm ja, dat "faillissement" was ik al vergeten
Hoeveel percent ze juist hebben kan ik u wel niet zeggen.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules