![]() |
|
|
||||
|
||||
Er zijn al 4 toppers die forfait gegeven hebben
![]() bouche, van den heuvel, egerton en Kosciuszko. bron: pitstop.tv
|
||||
|
||||
En blijkbaar gaf heel de organisatie vandaag forfait. Was fun in de velden van Boezinge... Geen wagen te bespeuren wegens verbod op rijden. Zie maar op de site. Ze zijn enkele papieren vergeten in te vullen en door te sturen... Ai, kom dat tegen...
Hopelijk komt dat goed tegen morgen in Nieuwkerke... Trouwens, ingangsprijzen??? Ik ga al 20 jaar (in mijn jeugd met mama en papa en nu alleen of met het vrouwke) en ik heb nog nooit ingang betaald. Misschien niet helemaal correct van mij, maar ik ben van die streek en ken heel vel wegjes en dreefjes... Bovendien heb ik familie op het parkoers wonen... Allez, lets have some fun !! |
|
||||
|
||||
De organizatoren hebben weer hun best gedaan, maar goed nieuws de historics mogen morgen vanaf 19u30 rijden in nieuwkerke
|
|
||||
|
||||
Het was zonder mij. Moest voor den oudsten zorgen... Hopelijk rijden ze nog allemaal mee op de proef vrijdag in Zonnebeke...
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Sorry voor de ![]() |
|
||||
|
||||
Hier en daar passeren de foto's van de shake van gisteren, ik heb er maar enkele woorden voor: het indrukwekkenste veld van de laatste jaren in België! (Op de Condroz editie na van een jaar of 3 geleden waar Thiry EK werd...)
Hopelijk haalen er veel (top)wagens de zaterdag en liefst nog de finish ook zodat we zoveel mogelijk passages gaan kunnen zien van al te topwagens. Het weertje ziet er ook perfect uit, vandaar dat wij al gaan vertrekken voor 2dagen Ieper én een nachtje terplaatse. Aan iedereen een tof maar vooral een veilige rally toegewenst! (laat ons deze top editie nu niet zwart maken in de media door ongevallen of crashes in verboden zones waar volk staat) |
|
|||
|
|||
Resultaten: http://www.ypresrally.com/results/result.htm
Vanavond komt op Eurosport1 15 minuten Ieper (+/- 22:55u) |
|
||||
|
||||
Quote:
Wie weet... Gisteren stond in Zonnebeke... Hehe, daar stonden nog twee modelbouwers, maar die kenden de site niet. Hopelijk kennen ze nu hem wel, heb wat reclame gemaakt... Vandaag sta ik... Geen idee nog... Maar ik volg vooral de oldies... En nu het lichtjes regent... Spectakle !! ![]() Grtzz en keep it save... Ow en let op als De decker passeert, die kuiste al de gracht in Zonnebeke. Iedereen vertraagt er, zijn piloot knalde door, met alle gevolgen vandien... Jammer maar het is net de enige die ik niet op foto heb. ![]() |
|
||||
|
||||
Op Sporza zijn beelden te zien hoe de teamgenoot van Basso van de baan gaat en in een vijver terecht komt.
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...cht/index.html
|
|||
|
|||
Dat is aan de beelden te zien het spectaculairste van de rally ....
Voor mij persoonlijk was het spectaculairste een remmaneuver van Snijers, ze kwamen op topsnelheid af, en dan remmen met vier rokende banden. De auto schoof een beetje links en rechts... om uiteindelijk toch mooi dwars de bocht door te gaan !! Prachtig om te zien. Natuurlijk nog vele andere mooie dingen gezien, persoonlijk vooral van Princen, Cols, Loix, Aava & Basso. Ook enkele keren ons een beetje geërgerd aan bv. een wagen die midden op een kleine weg stilstaat om rustig de kaart te bekijken.. zelf gaan we daarvoor aan de kant staan. En dan nog enkele keren meegemaakt, dat er toeschouwers op het laatste nippertje (juist voor de nulwagen) op de proef aankomen, en pal voor u gaan staan als je netjes op 10 meter staat. Zelf gaan we meestal achter het volk staat dat er al staat, maar ja, niet iedereen zal zo denken. Toch een prachtig weekend gehad !! Dus we gaan van die dingen niet meer wakker liggen ![]() |
|
||||
|
||||
net wat beelden gezien van de rally.. en ook de plons van de fiat ! dit was een van de weinige crashes waarmee ik kon lachen..
![]() |
|
||||
|
||||
Prachtige rally gezien! Spanning troef, "haasje over" duels en sec. strijd voor podium en top 6 plaatsen. Nooit eerder zelf live me gemaakt in het BK.
De S2000 formule was onklopbaar door S1600 én de laatste nieuwe GroupN wagens, wat ongetwijfeld voor een prachtige toekomst gaat zorgen van het IRC. Ik las net op turbomagazine dat in de Condroz dit jaar een Peugeot 207 Super 2000 zal starten! Als de 206 al evengoed op punt zal staan als de Fiat, dan is het de vraag wie hem van de overwinning gaat houden... (een WRC?) Kent er iemand het volledige lijstje (ik dacht 6 constructeurs) die in 2007 in het IRC zullen aantreden met een S2000 wagen? - Fiat (Punto) - Peugeot (207) - VW (Polo) - Toyota (Corolla) - ...... .... De publieke opkomst was volgens mij toch nog redelijk, aangezien we hier en daar meer dan genoeg verkeers chaos gehad hebben... Als de toegangsprijs minder was, dan was er ongetwijfeld een pak meer volk... Ook weer opmerkelijk dat ze in Ieper dat jaar voor het programma boekje én de stafkaart elk 5€ vragen! Nooit eerder meegemaakt in België. Ongetwijfeld maken ze er weer een nieuwe standaard van... Ook opmerkelijk voor mij blijft de grote aantallen Freddy Loix fans die in groeps verband en met Loix shirts enz naast de KP's staan. Echt mooi om te zien dat er zovele in Loix blijven geloven! Zonder z'n lekke band had hij in duel gelegen met Princen (om de 1e niet S2000 te worden), ook voor Princen werd het dan weer "hot" door z'n verkeerde nota en kwam zo Cols weer heel kort bij Princen. Keer op keer verbaasd Cols me toch wel, in Ardenne Bleue wint hij als outsider, nu word hij weer mooi 1e in GroupN en prachtig 3e algemeen! Net het zelfde voor Princen, hij lijkt wel te rijden als een trein op rails! Ik hoop echt dat hij een kans krijgt van een constructeur in de S2000 formule! Hij verdiend het! Als BMA (2x Impreza 2006) en Colsoul (2x evo 9) de rest van het BK verder zetten met elk hun topwagens plus steeds nog enkele andere top groupN wagens, mogen we wel gaan spreken van een mooie GroupN klasse. Het Historic spectakel was meer dan dik inorde! Zoals al gezegt: een zeer groot veld en veel Opeltjes ![]() Op naar Ypres rally 2007 waar we ongetwijfeld het aller mooiste startveld ooit gaan zien in België met waarschijnlijk rond de 10 S2000 wagens. Last edited by Mr.Dallara; 26-06-2006 at 19:30. |
|
||||
|
||||
Quote:
Behalve dan rond de stand van Loix, waar enkele die-hards (mezelf incluis) voor de ambiance hebben gezorgd. Da's waar. Om maar te zeggen dat het grote publiek niet aanwezig was. Ik vind het jammer voor de mensen van de organisatie dat het vele werk slechts "enkele" duizenden toeschouwers oplevert. Want wees eerlijk: de toestanden van een jaar of 10-15 geleden gaan we waarschijnlijk niet meer terugzien, ondanks een heel sterke affiche. En dat heeft niet veel met de prijs te maken. Ik heb een fijn weekend gehad, waarvoor dank aan al de mensen -op of naast het circuit- die dit mogelijk hebben gemaakt.
|
|||
|
|||
niet vergeten dat, wat betreft publieke opkomst, er toch enige nuance te maken is : vroeger stond iedereen nààst de weg, nu staat iedereen op een respectabele en veilige afstand, wat toch een andere indruk geeft tegenover vroeger jaren.
@ Mr Dallara : te véél opels naar mijn gedacht ( maar nu spreekt mijn ford-hart ![]()
|
|||
|
|||
De ring rond Ieper hebben we vermeden, daar heb ik vorig jaar staan aanschuiven.... dus behalve dicht bij de proeven zelf, hebben we geen verkeersopstoppingen gezien.
Dit lijkt me ook te komen door de timing, de proeven volgden elkaar zeer snel op, zodat je niet vlug elke proef kan zien in mijn ogen. Wel vond ik ook dat er een pak meer volk was dan vorig jaar !! |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|