![]() |
|
|
||||
|
||||
Geen enkel model is zonder zijn problemen tijdens de bouw/ombouw, en dat zou nu niet anders zijn. Ik had het al aan enkelen verteld, dat het té probleemloos ging allemaal en dat ik benieuwd was waar en wanneer Murphy zou toeslaan...
Ik ging dus een nieuwe bus kopen om de velgen te spuiten en de motorkap opnieuw te doen. Zo gezegd, zo gedaan en de motorkap dus opnieuw gespoten. Zonder grondlaag deze keer, gewoon om wat tijd uit te winnen. Tot ik deze ochtend de motorkap even op de auto legde ter controle... bleek er een kleurverschil te zijn. Komt omdat er geen vernis op zit, troostte ik mezelf, dus dan maar vernis erover. Maar neen hoor, het kleurverschil werd erger. De tint groen zat er wil in, maar precies minder metallic pigment. Dan maar even checken bij modelbouwbroer Guy en na overleg dan maar besloten dat het het gebrek aan grondkleur zou zijn. Dus, wéér naar de Brico voor een fles aceton - immer prima geschikt voor het strippen van metalen onderdelen en daarna maar weer opnieuw beginnen met grondverf. In de auto maakte ik me de bedenking dat ik misschien de verkeerde kleur dan tóch had gekocht. Ik terug naar binnen en de 2 bussen naast elkaar gehouden. Zelfde nummer... maar datzelfde kleurverschil ook in de dop... Wat nu? Naar een andere winkel dan maar voor nog een bus. Bij Auto5 in Hasselt bleek dezelfde tint als mijn eerste bus in de rek te liggen. Mee naar huis die bus en control aldaar bleek dat de 2de bus, die met het kleurverschil, afkomstig was uit een ander lot... De 3de bus was dus een goeie. De velgen (zie hierboven) zijn gespoten met deze verf en ook de motorkap is opnieuw gedaan - zonder kleurverschil weliswaar. Aceton is een prima product om verf te verwijderen van metalen modellen overigens. De eerste laag vernis zit ook al op de motorkap. Morgen nog de eindlaag en we zitten weer op schema. Oef. foto1: Als antwoord op de eerdere vraag ivm de verf. Dit type verf is het. foto2: kleurverschil zelfs zichtbaar op foto foto3: de meest rechtse was de 2de bus met kleurverschil Lessen te trekken. Als je een extra bus nodig hebt, volstaat het niet alleen te kijken naar de kleurnummer, verifieer voor de zekerheid ook het lot/productienummer. ![]() Last edited by Guido; 24-12-2006 at 01:20. |
|
||||
|
||||
De wielen zijn ondertussen weer gemonteerd op de wagen. Vandaag nog eens een algehele dryfit gedaan (uitgezonder de voorruit omdat ik die zo min mogelijk wil manipuleren ivm evt. krassen e.d.). Ook de motorkap is ondertussen gevernist en klaar net als het interieur en de kofferruimtes.
De volgende update zal voor na de Kerst zijn. Wellicht dat hij dan helemaal af zal zijn. Prettige Kerst aan alle lezers! ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
Zeer leuke thread, toch weer een aantal dingen geleerd. Zeer geslaagd resultaat, alhoewel hij met dit kleurtje nu meer lijkt op een lotus, maar ja klant is koning zeker ![]()
|
||||
|
||||
Toch wordt het een pareletje
![]() |
|
||||
|
||||
We zijn er bijna. Chassis, interieur en carrosserie zijn nu volledig gemonteerd. Enkel nog de kleinere onderdelen zoals ruitenwissers, spiegels, uitlaat en nummerplaten dienen bevestigd te worden. Dan nog een mooie oppoetsbeurt en zou die klaar moeten zijn.
Enkel de nummerplaten baren me op dit moment wat zorgen. Ik had hier nog een setje met platen en afwrijfletters liggen en dat ging in principe goed, tot ik ze wou invernissen. Die afwrijfletters hadden dat precies niet zo graag en dus moet ik nog op zoek naar wat anders. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|