De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-03-2007, 23:31
fenixracing's Avatar
fenixracing fenixracing is offline
De Paddock Regular

Kijk het is tog niet moeilijk geen homologatie geen wedstrijd.
Hoe kan porsche anders deelnemen aan het fia GT3 kampionschap, als ze echt geen fiche hadden had er allang iemand iets van gezegd.
mosler en GPR porches zijn enkel nationaal gehomologeerd en SRO zal echt niet toe staan dat iemand vertrekt zonder de nodige papieren zou gewoon dom zijn, waarom dan nog een andere wagen kopen?
Reply With Quote
Old 24-03-2007, 23:52
936lover 936lover is offline
De Paddock Rookie

Sro

SRO zou zelfs ne lada laten vertrekken, als er maar auto's zijn. Het is aan de RACB om de comformiteit van de wagens te controleren.
Reply With Quote
Old 25-03-2007, 00:50
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Fonne View Post
Ik denk dat jij ook 2 wagens door elkaar haalt.
Nl de 996 en 997. En ik denk dat het hier over de laaste gaat.
Ik haalde die zeker niet door elkaar, ik had het alleen over de 997.
Reply With Quote
Old 25-03-2007, 01:03
M_K M_K is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by 936lover View Post
heb als voorbeeld de porsche gebruikt, en er is GEEEEEEEN fiche van.
De enige auto's die een fiche hebben zijn de lambo, aston en viper. Dus ook geen mossler, corvette,...........
Waarom mag de Corvette, gebouwd door Carsport Callaway, wel deelnemen aan het FIA GT3 kampioenschap? Als de wagen niet gehomologeerd is door de FIA mochten ze daar ook nooit in gestart zijn...
Reply With Quote
Old 25-03-2007, 01:22
fenixracing's Avatar
De Paddock Regular

Indd klopt niet wat hij zegt als je de niet nodige papieren kunt voorleggen start je niet tog zeker niet in de fia gt3.
Ik dacht dat SRO alles op zich nam dit jaar na ja maakt niks uit RACB is zelfs moeilijker al de autos die klasse 1 rijde zijn gehomologeerd anders kon de G&A mosler ook in klasse 1 rijden.
Reply With Quote
Old 25-03-2007, 01:33
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Gelieve hoofdletters en punten te gebruiken, dat maakt de tekst 10x leesbaarder.

Reply With Quote
Old 25-03-2007, 11:08
936lover 936lover is offline
De Paddock Rookie

corvette

Die corvette heeft ook nog geen papieren. sro laat dat tot nu toe omdat ze anders geen auto's in hun gt3 kampioenschap hebben dat ze zooooo wilen promoten. Wat trouwens een goed kampioenschapkan worden als ALLES volgens het boekske gedaan zal worden. Het is ook niet de fout van sro dat die fiches ni in orde zijn. Dat moet elke constructeur of tuner doen. Bij de 997 is dat porsche, maar zij wachten nog met die fiche want ze willen al evoluties doen, bij de corvette is dat een "tuner" (hezemans), die wil eerst een auto hebben die wint en zal dan wel een fiche maken. En kumpen zal dat wel regelen want als ie niet kan winnen gaat ie wat anders doen (zie rallycross).
Reply With Quote
Old 25-03-2007, 12:26
M_K M_K is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by 936lover View Post
Die corvette heeft ook nog geen papieren. sro laat dat tot nu toe omdat ze anders geen auto's in hun gt3 kampioenschap hebben dat ze zooooo wilen promoten. Wat trouwens een goed kampioenschapkan worden als ALLES volgens het boekske gedaan zal worden. Het is ook niet de fout van sro dat die fiches ni in orde zijn. Dat moet elke constructeur of tuner doen. Bij de 997 is dat porsche, maar zij wachten nog met die fiche want ze willen al evoluties doen, bij de corvette is dat een "tuner" (hezemans), die wil eerst een auto hebben die wint en zal dan wel een fiche maken. En kumpen zal dat wel regelen want als ie niet kan winnen gaat ie wat anders doen (zie rallycross).
Hezemans/Callaway hebben die homologatiefiche toch al moeten inleveren voor het GT3 kampioenschap? Lijkt me straf dat de Z06 in een hele andere spec in de Belcar zal rijden.
Reply With Quote
Old 25-03-2007, 15:44
fenixracing's Avatar
De Paddock Regular

Sorry,maar kan echtniet meer volgen. Dus de corvet en andere wagens zijn niet gehomologeerd maar mogen tog in het gt3 rijden. Dat lijkt me sterk, als een wagen homologatie krijgt is die tog inorde. En elke wagen word gecontroleerd voor de start met welke onderdelen ze rijden. Dit weet ik omdat ik vrijwilliger ben bij een team. Dus de kans dat een wagen vertrekt zonder homologatie is vrijklein.
Zou zelfs dom zijn om een wagen te kopen die niet gehomologeerd is.
Reply With Quote
Old 25-03-2007, 15:52
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
Ik denk dat Kenis een Chevy zal moeten monteren in zijn Mosler om in dezelfde klasse te mogen aantreden. Een standaard is een standaard hé, anders kan men in andere wagens ook verschillende motoren beginnen leggen, dan is het GT3 concept om zeep.
Ligt er momenteel wel een BMW motor in? Dat wordt overal gezegd maar het is toch raar dat de uitlaat na de wissel precies nog altijd dezelfde is... Op onderzoek
Reply With Quote
Old 25-03-2007, 20:29
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Scapa View Post
Ligt er momenteel wel een BMW motor in? Dat wordt overal gezegd maar het is toch raar dat de uitlaat na de wissel precies nog altijd dezelfde is... Op onderzoek
Er ligt een 5.7 in terwijl er voor GT3 een 7.0 in moet liggen. Die BMW motor heeft er nooit niet ingelegen, kon er niet in.
Old 25-03-2007, 20:49
Neo-242's Avatar
Neo-242 Neo-242 is offline
De Paddock Regular

Ik kan totaal niet meer volgen
  • Ivm homologaties: kan iemand uitsluitsel geven of het klopt dat Porsche & Corvette geen officiële homologatie hebben in het internationale GT3 kampioenschap? Lijkt me straf mits ze vorig jaar toch talrijk aanwezig waren daar?
  • Peter Baert zegt in zijn verslag van de testdag toch duidelijk dat er in de G&A Mosler een 5 liter BMW motor ligt. En als ik naar mijn foto's kijk van de Euro Racing Show zie ik toch een BMW logo op de motorbadge staan? Ok, is maar een logo, maar anders zie ik niet in waarom G&A daar geen standaard motor had in gelegd?

Reply With Quote
Old 25-03-2007, 22:16
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Neo-242 View Post
  • Peter Baert zegt in zijn verslag van de testdag toch duidelijk dat er in de G&A Mosler een 5 liter BMW motor ligt. En als ik naar mijn foto's kijk van de Euro Racing Show zie ik toch een BMW logo op de motorbadge staan? Ok, is maar een logo, maar anders zie ik niet in waarom G&A daar geen standaard motor had in gelegd?
Dan kan ik enkel maar zeggen, knap gewerkt daar bij G&A en excuses voor de verkeerde info
Old 25-03-2007, 22:51
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

[QUOTE=Neo-242;206133]Ik kan totaal niet meer volgen
  • Ivm homologaties: kan iemand uitsluitsel geven of het klopt dat Porsche & Corvette geen officiële homologatie hebben in het internationale GT3 kampioenschap? Lijkt me straf mits ze vorig jaar toch talrijk aanwezig waren daar?

QUOTE]

Klopt inderdaad RACB (en zij zorgen voor de fiches(is trouwens een heel boek met gedetaileerde foto's), je kan ze daar aanvragen voor 100euro per merk) bezit enkel de fiche van de Viper. Op de andere is het nog steeds wachten. En het verhaal dat carsport het nog zou moeten overhandigen klopt ook volledig. Ben eens benieuwd voor volgend weekend, technische controle zonder fiches... hihi...

Mvg...
Reply With Quote
Old 26-03-2007, 16:02
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Ze zijn er precies nog niet uit in welke klasse de G&A mosler komt te zitten.

Getuige de "* Mosler MT900R - To be defined Divsion 1 or 3" onderaan de deelnemerslijst op de sro-belgium website
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules