De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-05-2007, 15:43
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Volgens Pitstop tv wordt Luke Hines vervangen door niemand minder dan Andrea Montermini. Ook gaat Psi met Michelin rijden (gelukkig)
Ze hopen ook met de twee auto's naar Spa te komen.
Reply With Quote
Old 13-05-2007, 22:19
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Benny_B View Post
juist hetzelfde gelezen op dailysportscar. Titel was Hines en Peter verliezen hun stuur, maar er staat geen reden bij. Stom na de mooie ereplaats in china.

Volgens ten-tenths is het omdat ze een belabberde race hadden in Silverstone, maar dat zou ik maar een flut reden vinden, pech gedurende 1 race en dan al de handdoek werpen, geen ruggegraat. Daarbij reden ze een halve race met een halve auto door de schade.
Volgens mij zou het volgende ook wel eens de reden kunnen zijn: PSI doet net als SRT de stunt om 4 race's te doen in evenveel weken (gecombineerd FFSA en FIA GT programma) met één en de zelfde wagen. Zo is er dus amper of gewoonweg niet de tijd om de wagen te strippen voor elke race, een perfecte voorbereiding op technische gebied is er dus niet meer...

Puur logistiek gezien is het al een huzare stukje om de 4 race's op 4 weekends te rijden...

Hines en Peter zullen een smak geld betalen voor hun programma met de C6R bij PSI en zullen het dus enkel willen doen in ideale omstandigheden te kunnen strijden...
Old 15-05-2007, 21:02
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Op fiagt.com staat het volgende stukje als previeuw op het Bucharest weekend:

Quote:
Ten years after Helsinki ... the FIA GT goes back to the streets
May 20th will be quite a historic day for the FIA GT Championship.

Not only will it mark the Championship’s first visit to Bucharest, but it will be the first city circuit on the Championship’s calendar for almost exactly ten years.
In May 1997, the FIA GT Championship raced in the Finnish capital city of Helsinki. The excitement of that weekend, when local hero JJ Lehto claimed pole position in front of thousands of fans, has remained in the memories, and the teams and drivers taking part in the 2007 season are eager to savour the delight of racing through the centre of a major city, around historic buildings and with a magnificent backdrop formed by the parliamentary buildings.
The action-packed race weekend will include the third round of the 2007 FIA GT Championship, the second event of the FIA GT3 European Championship and the third meeting of the Lloyds TSB Insurance British Formula Three International Series. These three SRO-promoted series will be joined by the Dacia Logan Cup.
The Vodaphone Bucharest Challenge 07 will follow on from the success of Silverstone, where 25,000 spectators turned up to watch Thomas Biagi and Mika Salo win the Royal Automobile Club Tourist Trophy in their Vitaphone Racing Maserati MC 12. Dirk Müller and Toni Vilander won the GT2 category in their AF Corse Motorola Ferrari 430 GT2, making it two out of two. Tom Cloet and Pertti Kuismanen won the inaugural Citation Cup in the SRT Corvette C5R. In the FIA GT3 European Championship, Henri Moser and Gilles Vannelet won both rounds of the FIA GT3 European Championship in their Ferrari 430 Challenge GT3, giving Kessel Racing an early lead in the Teams championship.
After Silverstone, a familiar location for many of the competitors, Bucharest will be something totally new. A grand total of 116 trucks will be heading for the Romanian capital city, where they will meet just outside the centre and head in convoy to the paddock on Thursday morning.
Donderdag morgend trekken de 116 trucks dus door Boekarest richting "the place to be", ik zal er -als alles goed loopt- morgen avond al zijn.
Ik ga proberen om vrijdag al enkele foto's te posten hier, zaterdag en zondag doe ik er alles aan om enkele kiekjes te delen met jullie hier!
Old 17-05-2007, 13:30
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Bert Longin reed in 2001 al op een stratencircuit. “ Dat was in de Procar periode. Ik was toen teamgenoot van Vincent Radermecker en we bestuurden toen een officiële Opel Astra. Ik herinner me dat ik twee keer het podium behaalde. Racen op een stratencircuit heeft iets, ik vind het cool! We gaan nu rijden in “De Hel van Boekarest”, zo noem ik het circuit. Ik ga ervan uit dat het spannend zal worden.
Waarom de Hel van Boekarest ? Bert heeft er nog nooit gereden, laat staan dat hij er al geweest is......Waarom spreekt hij dan van de Hel van Boekarest...

Nicolae Ceauşescu is al lang dood bertje of heeft hij schrik dat zijn geest nog door de gangen van zijn paleis waart.......
Reply With Quote
Old 17-05-2007, 21:37
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

ff tijd gevonden om hier enkele sfeer fotootjes te posten!

In de gietende regen in België zijn we met een vol uur vertraging vertrokken, terwijl we hier in Boekarest een zeer aangename 30° hebben!

Na een dolle rit met -hoe kan het ook anders- een Dacia Logan midden in de avond spits van het vliegveld naar ons hotel op 10min wandelen van het Paleis.
Een rit van 1.40u met veel getoeter en puffen in een auto zonder airco...

Vanop ons balkon hebben we een praaaachtig zicht op het Paleis! écht zaaalig, nooit van men leven z'n machtige building gezien!

Woensdag avond hebben we het niet kunnen laten om al eens te gaan kijken richting track en paddock. De track is nog steeds volop in opbouw, er word letterlijk dag en nacht gewerkt om alles klaar te krijgen.
Nog muren, FIA draad, bandenstapels, tribunes, ... plaatsen in bochten waar tot woensdag nog verkeer overmocht...
Terwijl bouwvakkers de curpstones aan het leggen zijn, zijn de schilders de lijnen aan het spuiten. Trailers rijden aan en af voor video schermen, toiletten, ticket offices, vip tenten, enz enz...

In de paddock nog maar weinig leven, de teams waren mondjesmaat aan het arriveren ...

Vandaag hebben we Romenië écht gezien; met de trein naar de karpaten gereden en o.a. kastelen bezocht.
Eén ding is zeker het is hier veel meer ontwikkeld op alle vlakken dan iedereen denkt, OK er is nog werk aan de winkel, veel werk. Maar de meesten hebben een totaal verkeerd beeld over Roemenië...

De weersvoorwachtingen slagen compleet om voor het weekend! Er is regen opkomst voor zat en zon!

Dat in combinatie met de -volgens mij- niet normaal nauwe straten en vooral knettergek smalle bochten gaat het één groot spectakel stuk worden dit weekend!
Spijtig genoeg verwacht ik een crash festival 1e klas! laat ons hopen van niet!

Ik ben nog nooit in Monaco of Macau geweest en weet dus niet hoe gek het kan zijn op een street race track, maar de laatste bocht gaan ze volgens mij morgen al mogen verbouwen...

Last edited by Mr.Dallara; 17-05-2007 at 21:42.
Reply With Quote
Old 17-05-2007, 21:42
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Fijn Tom dat je ons wat laat meegenieten.
Amuseer je verder nog daar
Old 17-05-2007, 21:46
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Volgens de foto's op dsc.com ziet het er allemaal zeer nauw en eng uit. Vrees voor een regelrecht midfield-mayhem lijken me terecht. De achtergrond van dit circuit blijft absurd realistisch, hopenlijk kun je dit vastleggen in je foto's Tom

Prachtig toch, het forumke heeft zelfs een correspondent ter plekke
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 17-05-2007, 22:18
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Volgens de foto's op dsc.com ziet het er allemaal zeer nauw en eng uit. Vrees voor een regelrecht midfield-mayhem lijken me terecht. De achtergrond van dit circuit blijft absurd realistisch, hopenlijk kun je dit vastleggen in je foto's Tom

Prachtig toch, het forumke heeft zelfs een correspondent ter plekke
De achtergrond, hét Paleis dus, doet direct denken aan rijkdom alom. Terwijl er hier -zoals in alle grote steden- ook enorm grote armoede is, dit in combinatie met een week land de miljoenen paddock in het midden van de stad zorgt voor nog meer contrast!
Ik was opweg naar men hotel bijna het slachtoffer van 2 gasten die me wilde overvallen en m'n geld ratten... een goei stomp en de longen uit m'n lijf gelopen heeft me veel last bespaard, maar het gevaar schuild hier achter elke hoek zéker als de nacht gevallen is...

@ Mark: url van de foto's op dsc.com ?

Ik ga in de loop van de dagen nog wat foto's posten in het album op BTSpictures.be, hou het in de gaten dus...

Mss ook nog ff vermelden dat in de GT3 paddock bij Hexix nog maar 2 Aston GT3's staan. Een mecano vertelde me dat de 3e (voor Marchal) nog onderweg is maar er nog steeds geen 2e piloot gevonden is! (de eerste training vd GT3 is morgen vroeg al, het zal allemaal last minute worden...)

Last edited by Mr.Dallara; 17-05-2007 at 22:21.
Reply With Quote
Old 17-05-2007, 22:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara View Post
@ Mark: url van de foto's op dsc.com ?
Gewoon dsc.com en inloggen met user: dscfreebie en ww: britcarnec. Werkt nog steeds, zal wel een van de laatste dagen zijn
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 18-05-2007, 09:25
JorritVD's Avatar
JorritVD JorritVD is offline
De Paddock Regular

Ga deze race zeker volgen op TV.

Zelf denk ik dat de auto's die de motor voorin hebben misschien wat voordeel hebben en denk dus dat de Vette's en Aston's wat voordeel kunnen hbben.
maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben
Reply With Quote
Old 18-05-2007, 10:02
JPMontoya's Avatar
De Paddock Enthousiast

Bron: sport365
Reply With Quote
Old 18-05-2007, 20:48
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Steve Van Bellingen is zo te zien op bezoek bij PK Carsport dit weekend...
Zijn die twee in onderhandeling???

bron: foto's Bert Longin
Reply With Quote
Old 18-05-2007, 21:27
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

Vandaag was het de 1e dag van track activiteit op de Bucarest ring, wonder boven wonder is die vrijwel vlot verlopen!

De smalle track is dus "goed" bevonden door de piloten en verbouwingen zijn dus niet nodig! Well done Tilke!

Al is de eerste bocht en vooral de eerste chicane een enorme flessenhals (niet alleen met de start, ronde na ronde zie je daar gekke dingen, zowel bij het aanremme als bij het uitsturen zoekn piloten gaatjes om intehalen die helaas nergens te vinden zijn...)

Hier enkel foto's van de GT3's: (zonder de 3e Aston van Hexix van Marchal die dus forfait geeft voor deze round)

Meer foto's?? ga naar BTSpictures.be.... het album zal nog goed aandikken morgen en zondag!

Last edited by Mr.Dallara; 18-05-2007 at 21:38.
Reply With Quote
Old 18-05-2007, 21:35
Mr.Dallara's Avatar
www.dallara.it

De teams voor de FIA GT zelf zijn er ondertussen al volledig klaar voor, daarnet waren al wat GT1 teams pitstops aan het oefenen...

Terwijl Tony Gillet himself nog de laatste hand legde aan de Vertigo voor dit weekend:

Het weer zit er voor morgen, kwali dag heel slecht uit! Een hele dag veel regen, dus het word "brokken" dag morgen...
Zondag zou het dan weer wat droger worden.
(Vandaag heeft het af en toe ook al wat geregend.)
Old 19-05-2007, 08:26
JPMontoya's Avatar
De Paddock Enthousiast

Het verwachte beeld in de 1ste vrije trainingen...

De GT2's vooraan - 2de plek voor Marc Lieb op de Felbermayr Porsche. De grote GT1's zijn duidelijk in het nadeel op dit circuit.

Longin/Kumpen pas 13de terwijl Leinders/Kuppens sterk 18de zijn.

Echt leuk om is de echte rijderskwaliteiten naar boven zien te komen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules