![]() |
|
|
||||
|
||||
Tja Mark, ik versta je compleet
![]() Spijtig dat je zo braaf bent en geen namen noemt ![]() Anders wisten we ook van wie we dienden op te passen in de toekomst |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
Jammer dat bepaalde personen hun misser/fout/flater niet willen inzien en niet van plan zijn om hun excuses te willen aanbieden. Geen probleem, de volgende (betaalde) vrijkaarten zijn reeds onderweg ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
@Mark Volgens google is de klikspaan actief in deze thread
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Vrijkaarten zijn toch vrijkaarten? Wie, hoe of waar ze nu uitgedeeld worden en wie ze krijgt maakt toch niet uit?
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Gisteren naar Zolder geweest. Anniversary race.
Ik had vrijkaarten, voor alle duidelijkheid. Er zijn me toch enkele zaken opgevallen. Zoals steeds kwamen we toe via de kerk van Viversel. Het viel onmiddellijk op dat er een controlepost stond voor de kerk en niet achter de kerk, zoals gewoonlijk. Ook stelden we vast dat de controlepost bestond uit 1 man in plaats van 3 zoals anders. We mochten, naar zijn zeggen, niet richting zwembad, zoals anders maar moesten richting kanaal. Nieuwe orders van de politie… Omdat we nog wat inkopen hadden gepland in het winkeltje aan de kerk, mochten we toch door, als we beloofden nadien terug te komen en richting kanaal te rijden… Zogezegd, zogedaan… Na onze inkopen stelden we echter vast dat quasi alle auto’s richting zwembad reden en niemand afgeleid werd naar het kanaal. Wij ook rechtdoor natuurlijk. Aan taverne VAL was het een beetje chaos. Waarschijnlijk onbekenden voor het circuit Zolder, begrepen niet welke richting ze uit moesten en ze werden blijkbaar aan hun lot overgelaten. Kortom enige tijd later stelden we vast dat er aan het zwembad nog een zee van ruimte was. In tegenstelling tot andere keren werden de auto’s op de parking niet begeleid. Ook op de parking parkeerde iedereen naar eigen goeddunken. Even nadenken. 1 controleur in plaats van 3 in Viversel, geen begeleiding op de parking zwembad ???? Is het circuit Zolder aan het besparen op personeel ???? Aan mij hebben ze dan al €’s verloren. Ik was namelijk niemand tegengekomen om parkinggeld te betalen. Geparkeerd, gepakt en gezakt richting circuit. Toen stelden we vast dat er toch personeel was. Een viertal met hesjes van het circuit Zolder zaten lekker te gekscheren op het kruispunt, aan het begin van de parking. Languit luierend in hun stoeltjes en lachen om ter hardst. Auto’s reden een en af en werden aan hun lot overgelaten. Een Nederlander stopte en vroeg of hij daar (wijzend naar de parking) mocht parkeren. Een bevestigende knik van één van de controleurs was het antwoord. Met hesjes aan, een soort van uithangbord voor het circuit, leek me dat niet helemaal gastvrij, zoals het hoort op een verjaardagsfeestje. Moet je weten dat deze mensen meer verdienen dan een maaltijdvergoeding, zoals de baanposten. Ik heb andere tijden gekend de afgelopen “45 jaar”. Onder de ogen van de controleurs zag ik een nette man bezoekers aanspreken. Ik zag iets volgen dat mij leek als een transactie. Even later hetzelfde en toen besefte ik dat hij kaartjes aan het verkopen was, nota bene op enkele tientallen meter van de verkoopspost van Gate 1. Ik stopte mijn vrijkaarten weg om de man te “lokken”. De hele hetze van de vrijkaarten van enkele weken geleden in het achterhoofd. Inderdaad ik werd aangesproken. De man scheurde 2 kaarten van een hele stapel (van misschien wel 100). Ze kosten normaal 10 € per stuk maar hij bood ze aan voor 15 € per 2. Ik nam de twee kaartjes ter hand. Ze leken niet op de vrijkaarten die ik in mijn bezit had. Er staat op “45th anniversary Races 0,00 Guest zondag 01.06 – Kassa” Ik bood 10 € voor de 2 kaartjes. De man ging niet akkoord. Ik stapte gewoon verder met de 2 kaartjes in mijn hand. De man kwam mij achterna en vroeg zijn geld. Hierop antwoordde ik dat ik ze niet betaalde en ze ook niet teruggaf. Hij verkocht namelijk illegaal vrijkaarten en had geen poot om op te staan. De man drong effe aan maar besefte dat hij niets kon doen. Voila, 2 kaartjes rijker stapte ik richting tunnel. De bedoeling was om een verantwoordelijke van de verkoop attent te maken op deze actie. Maar al snel kwam ik op andere gedachten. Ten eerste : het gebeurde allemaal onder de ogen van 4 controleurs van het circuit Zolder, die helemaal geen aandacht hadden voor dit misbruik. Waarom zou ik dan iets ondernemen. Ten tweede : het verhaal van Mark in het achterhoofd… Geen verder commentaar nodig, dacht ik zo. Ik gaf MIJN vrijkaarten GRATIS weg aan twee bezoekers die ik even later tegenkwam. Trouwens bezoekers die ik helemaal niet kende en die ons in ruil een koffie aanboden in de Wheels. Weer nieuwe vrienden gemaakt. Ik ging met de twee kaarten die ik afhandig maakte, gewoon binnen. Besluit : autosportliefhebbers die vrijkaarten weggeven en dit voordien aankondigen halen een hele hetze op hun nek. Ze worden er dus niet beter van. Sluikse handelaars, die niks met autosport te maken hebben en illegaal vrijkaarten verkopen, kunnen dit doen onder de ogen van de controleurs. Misschien wel 100 kaarten verkopen aan 7.5 € het stuk levert hen 750 € op. Tenzij een klootzak, zoals ik, je enkele kaartjes afhandig maakt natuurlijk. Laat ons hopen dat de man nadien nog is betrapt… C U |
|
||||
|
||||
Na een weekendje Pinkpop lees ik met verbazing dit verhaal! Het staat reeds meer dan 24 uur online en nog steeds heb ik geen reactie gezien van bepaalde mensen.
@ Ignace Wilmaerts & Friends Destijds was ik het kwaad van al, boze telefoontjes en dreigende taal. Uiteindelijk niets aan de hand. Zoals te verwachten viel van mij ![]() ![]() Volgens planning doe ik nog 4 dagen vrijwilligerswerk op CZ in 2008, wat mij betreft de laatste vier voor 2008 en de komende 50 jaar ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Beste Paddockers,
Naar aanleiding van deze historie wens ik toch enkele zaken duidelijk te maken. Ten eerste : WILMAI staat voor Wilmaerts Ignace. Reeds 23 jaar actief in de autosportwereld. Reeds 22 jaar actief als vrijwilliger op het circuit van Zolder. Maar daarnaast nog jaren team verantwoordelijke geweest op rally wedstrijden, circuit races, rallycross. Organisator van verschillende evenementen die betrekking hadden op autosport. Ik vermoed van mezelf dat ik autosport hoog in het vaandel draag. Ten tweede : Op het circuit van Zolder ben ik als vrijwilliger aan het werk. Samen met nog twee collega's, als verantwoordelijke van de verkoop van tickets. Ten derde : ik heb de zaak ivm de verdeling van gratis tickets aan een inkompost gemeld aan het management van Zolder. Waarom werd dit gemeld : Als verantwoordelijke voor de inkom is het totaal niet aanvaardbaar dat voor een inkompost "gratis" kaarten verdeeld worden. De Heer Mark heeft dit jaren gedaan op een goede georganiseerde wijze. Door op voorhand te weten wie komt en deze kaarten dan ter beschikking te leggen of op een plaats te laten afhalen waar geen verkoopsunit in de buurt is. Waarom deze uitleg om dan verder te bouwen op het verhaal van Pascal en de reactie van Mark. Als jullie moesten weten hoeveel tickets er verkocht worden en hoeveel mensen we hiervoor aanpakken dan zal je wel anders naar zaken kijken. Maar spijtig genoeg zijn er zelfs mensen die proberen kaarten aan de loketten te verkopen aan de helft van de prijs. En zoals Pascal vermeld zijn kunnen dit wel lucratieve handeltjes worden. Je zou eens moeten weten wie die kaarten nu echt verkochten. Ik kan je vertellen dat wij bij RACE KICK OFF weekend verschillende personen gepakt hebben die een handeltje aan het opzetten waren. Zelf mensen die gratis kaarten wouden verdelen. Wij zijn dan zeer beleefd en geven deze personen 1 kans om hen in regel te stellen. DWZ nu binnen gaan of niet meer binnen. En de kaarten die we in beslag kunnen nemen blijven natuurlijk bij ons. Elke organisatie heeft ook een economische rentabiliteit nodig, want zodra organisaties in het rood kan het wel eens zijn dat zij verdwijnen. En als zij verdwijnen dan zijn er weer minder wedstrijden. De tijd dat wedstrijden bijna met sponsor geld werden gerund is al jaren voorbij. Ten vierde : Wat Pascal allemaal verteld vind ik een zeer spijtige zaak. Maar hierop wens ik ook even een toelichting te geven. Aangezien er een nieuw verkeerscirculatie plan werd getest. Is de bewuste post verschoven naar een ander gedeelte. En ik vind het persoonlijk heel erg dat jij het vertrouwen van deze persoon in jou "eerlijkheid" hebt beschaamd. Want in volle vertrouwen laat deze persoon je naar de winkel gaan om je daarna de andere weg in te slaan, naar de parking die vanuit die richting het best te bereiken is. Maar bewust kies je niet om terug te gaan en te profiteren van de goodwill. Aan deze post worden de personen zonder wagendoorlaat verwezen naar een andere weg om op de parking te geraken. De mensen die daar wel verder mogen zijn allemaal voertuigen die beschikken over de nodige documenten (wagendoorlaten) om in die richting verder te mogen rijden. Het verhaal van op de parkingwachters zullen wij ten harte nemen. Ten vijfde : Die vraag stel ik nog eens aan MARK : Ik zou jou graag eens zien aankondigen op het net dat je gratis inkomtickets gaat verdelen aan de inkom van PINKPOP. Ik hoop dat je dan daar kan gaan staan, maar wat de reactie zal zijn van de bewaking daar. Laat ik over aan jou fantasie en van een ander hier op het forum. Bij deze wens ik te melden dat dit het laatste is wat ik op dit forum nog wens te plaatsen. En dat ik met aandrang mag vragen aan eender welke van de administrators om mijn profiel te verwijderen. ![]()
|
|||
|
|||
Miischien iets voor Jambers....vrijkaarten...van wie zijn ze, wie verdeeld ze, waar worden ze verdeeld....Jeeezus...waarom al deze heisa ? Ben akkoord dat vrijkaarten niet verkocht kunnen worden, maar ben niet akkoord dat men er iets tegen heeft dat ze uitgedeeld worden. Als ik het goed voor heb is elke vrijkaart die waar dan ook uitgedeeld wordt een kaart die reeds op voorhand betaald geweest is , meestal door de sponsors. En laat aub de gewone mens ook eens genieten van een vrijkaart, want normaal gezien zijn het op autosportevenementen enkel de dikke nekken die met een VIP pasje rond de nek iedereen onder de voet lopen en gene euro uitgeven!!!! OF NIET SOMS ?
|
|
|||
|
|||
En laat aub de gewone mens ook eens genieten van een vrijkaart, want normaal gezien zijn het op autosportevenementen enkel de dikke nekken die met een VIP pasje rond de nek iedereen onder de voet lopen en gene euro uitgeven!!!! OF NIET SOMS ?[/QUOTE]
Inderdaad ze staan geen frietje te eten en kopen geen blikje cola. Maar voordat ze een VIP pasje rond de nek krijgen, hebben wel de meeste al heelveel geld uitgegeven. |
|
|||
|
|||
Quote:
Misschien wel, maar niet aan de autosport... |
|
|||
|
|||
Quote:
Misschien wel, maar niet aan de autosport...[/QUOTE] Ik denk het wel hoor! De meeste van deze vips zijn sponsors of worden uitgenodigd door sponsors.En zonder sponsors geen autosport op redelijk niveau! |
|
|||
|
|||
Quote:
Het verwijderen van een profiel doet Depaddock niet, ook niet op vraag van een member. Het zou ervoor zorgen dat al je posts die je ooit deed, zouden verdwijnen. Ook al zou jij dat willen, wij willen dat niet... Het zou trouwens meerdere threads "onleesbaar" maken. Het staat je echter vrij niets meer te posten. Al weet ik wel zeker dat je nog zal blijven lezen. Al is het maar om vol onbegrip het hoofd te schudden... Ik raad je aan om toch nog even te blijven lezen. Ik ga namelijk nog een verhaal schrijven waar ik al MEERDERE JAREN mee in mijn maag zit. Al dikwijls heb ik op het punt gestaan om het te schrijven maar heb me steeds kunnen inhouden. Nu is het moment aangebroken en ga ik het ook schrijven en posten... Pascal |
|
||||
|
||||
Quote:
Als jij of een van je collega's ook maar iets proberen is het juridisch feest voor jullie. Jullie mentaliteit is te schandalig voor woorden. Als ex-admin kan ik je mededelen dat profielen niet verwijderd worden, zie een forum als ingezonden brieven in een krant ![]()
|
|||
|
|||
Ziehier het aangekondigde verhaal. De Heer Wilmaerts zal het misschien “natrappen” vinden nadat hij zijn afscheid aankondigde. Maar zoals ik al zei, ligt het al jaren een beetje op mijn maag. Dikwijls had ik zin om het te schrijven maar nooit heb ik het gedaan. Nu vond ik de tijd rijp. Of hij het nu leest of niet, zal mij een zorg wezen. Alleszins, geniet er van.
Vele jaren geleden wilde ik baancommissaris worden. Ik kwam in contact met iemand die bezig was om het ook te worden. Hij was lid van de buitendienst die de parking deed. Je moest namelijk eerst bij de buitendienst gewerkt hebben om later bij een binnendienst, zoals baancommissaris, terecht te kunnen komen. Dat had men hem alleszins gezegd. Later bleek dit een leugen te zijn. Omdat ik, op dat moment, niet verder kwam dan die inlichtingen, besloot ik mijn stap te nemen. Na een kort gesprek met de verantwoordelijke van de parkingdienst, een collega van de Heer Wilmaerts, kon ik het volgende weekend al beginnen. De Heer Wilmaerts was en is verantwoordelijke van de verkoopdienst. Vergeef me als ik de termen “verkoop” en “parking” enigszins verkeerd gebruik of door elkaar haal. Ik denk trouwens dat er ook nog een dienst “controle” bestaat. Ik ken de structuur terzake niet zo goed. Alleszins heb ik aan mijn verantwoordelijke duidelijk gemaakt dat ik wel wat ervaring had in organisatie en dergelijke en dat ik me te goed vond om op een weide te gaan staan. Kwestie van goede afspraken te maken. Hij geloofde me en ik mocht post vatten in de Schaltusstraat. Dit is een verbindingstraat tussen de Westlaan, één van de grootste verkeersaders als gevolg van de afrit van de E314, en de Zwembadstraat. De Zwembadstraat leidt naar de parkingen in de buurt van het zwembad en het dichtst gelegen bij de hoofdingang van het circuit. U allen wel bekend. Ik begon aan de werkzaamheden op het einde van het seizoen. De mannen van de parkingdienst moesten altijd wat vroeger beginnen aan de werkdag dan deze van de verkoopsdienst. Na een korte briefing en het afhalen van de radio’s kon je op post. Vroeg in de ochtend was het in de Schaltusstraat nog kalm. Tijd genoeg om wat op verkenning uit te gaan en een plannetje uit te dokteren. Een uurtje later kwamen de collega’s van de verkoopdienst ter plaatse. Ik legde hun mijn plannetje uit maar zij steigerden halsstarrig. “Neen dat mag niet van Ignace” riepen zij quasi in koor. We werkten dus op de manier die hen was voorgekauwd. Omdat het een wedstrijd was, al weet ik niet meer welke, waar niet zo heel veel publiek naartoe kwam, viel de drukte nogal mee. Al moest ik vaststellen dat door de werkwijze van mijn collega’s het zeer traag en amateuristisch ging. Zij moesten de parkingtickets verkopen en plakken. In de winterperiode had ik echter tijd genoeg gehad om mijn plannetje verder uit te denken en schotelde het voor aan mijn verantwoordelijke. Hij had blijkbaar vertrouwen in het plan en gaf de toestemming om het uit te proberen. Ik kon hem overtuigen, voor de aankomst van mijn collega’s, naar mijn post te komen en samen het dispositief uit te zetten. Zogezegd zogedaan. Enige tijd later kwamen de collega’s van de verkoop toe en zagen ze het dispositief. Ik moest me haasten om het plan uit te leggen en hen te zeggen dat mijn verantwoordelijke akkoord was. Hij was immers zelf ter plaatse gekomen om het dispositief mee uit te zetten. “Wacht maar tot Ignace hier is, dan zal je nogal iets horen” werd mij gezegd. Ik ben niet zeker maar ik denk dat dit het weekend van de DTM of het openingsweekend van de Procar was. Destijds enorme publiekstrekkers. Het volk begon al vroeg toe te stromen. Alles verliep vlekkeloos en enorm vlot. Het ging zo vlot dat de politieagent op het kruispunt van de Schaltusstraat met de Westlaan geen werk had. Zijn taak was het verkeer verder te sturen richting Kerkstraat indien het te druk werd in de Schaltusstraat. Maar daar konden wij de verkeersstroom goed aan. De agent begreep het niet goed en kwam bij ons kijken of er niks fout liep. Ik legde hem het plan uit en hij knikte goedkeurend. Op een gegeven moment kwam de Heer Wilmaerts op onze post aan. Ik ging gewoon verder met mijn werk. Hij sprak de collega’s van de verkoop aan en vroeg hen wat er gaande was. Ze vertelden hem in enkele woorden over het plan. De Heer Wilmaerts ging hoofdschuddend weg maar sprak mij er niet over aan. Van de collega’s hoorde ik dat hij onmiddellijk naar mijn verantwoordelijke zou gaan om het dispositief, waarover iedereen zo lovend was, te ontbinden en terug te gaan werken zoals vroeger. Een duidelijk sein van gedurfd leiderschap. Vervolgens kregen wij bezoek van mijn verantwoordelijke. Deze bekeek de toestand, had voordien al een gesprek gehad met de agent, waarvan hiervoor sprake, en zei ons om gewoon verder te doen. Het ging namelijk goed. Eensgezindheid op het circuit Zolder: we zouden er later nog meer mee te maken krijgen. Voila een nieuw plannetje was geïntroduceerd en werd nadien, vooral bij de drukbezochte wedstrijden nog meerdere malen toegepast. Zie vervolg... |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|