![]() |
|
|
||||
|
||||
Hier werd ook nog wat aan verder gewerkt.
Het interieur werd afgewerkt. ![]() ![]() ![]() ![]() Voor de streamline kit werd voor het eerst alle stappen (primer, kleur, lak) met de airbrush gespoten. Alles ''zero paints'' ![]() Dan was de diesel generator aan de beurt. Hoe deze in het echt was weet ik niet. Zowiezo moet ik eigen dingen toevoegen aan deze build omdat ik gewoon niet alles kan weten. Ik ben gewoon afgegaan van jaartal en de meest gebruikte generators en toen kwam ik bij deze: ![]() ![]() opening werd gemaakt: ![]() Deur was veel te dik en er werd een nieuwe gemaakt: ![]() handvat werd overgezet: ![]()
|
||||
|
||||
![]() opening uitbekleden: ![]() voorzien van rubber rand: ![]() de generator werd grof gelijmd met verschillende plastic card: ![]() panellines werden ingegroefd, handvat gemaakt, verhogingen voor stopcontacten, alle details,... ![]() ![]() ![]() ![]() een hoogspanning stekker werd nagemaakt, Deze zal ik properen afgieten in resin omdat ik er toch enkele nodig heb. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() De lade, Dop, haak, en gaas werden ook gemaakt. Dit stuk zie ik ook als af en kan wachten tot ik alles ga spuiten. ![]() laatste dryfit: ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Er is niet rap een update maar als er eentje komt is het wel om vingers bij af te likken.
Als je dit detail werk in de verder bouw doortrekt, zal dit een fantastisch diorama worden. Misschien een beetje vroeg om te zeggen maar ben razend benieuwd naar de volledige opstelling. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ja wadde, wat is me dat hier allemaal zeg.
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Amai, impressive!
|
|
||||
|
||||
De laatste tijd bezig geweest aan de laadklep van de trailer. vooral meten, snijden, schuren, passen, schuren, meten , passen, schuren,....
De zijkanten van de trailer waren in de laadklep mee gegoten. Dus moest ik die verwijderen maar dit kon niet anders dan de laadklep zelf te beschadigen en moest ik dit dus gaan herstellen. Er werd plasticcard gelijmd: ![]() Na wat schuurwerk. ![]() Aan binnenkant een omlijsting gemaakt + bevestiging punten voor oprijplaten, stijgers en drukveren. ![]() ![]() ![]() stijgers. ![]() drukveren. ![]() uitplooibare oprijplaat. ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
pianoscharnier die de laatste oprijplaat doet openplooien. Deze word niet opengeplooid en word dus gewoon vast gezet. Maar als we het realistisch willen houden moet hij er wel zitten.
![]() voorzien van traanplaat. ![]() De vloer en deur worden gemaakt van voorgemaakte inkepingen in de plasticcard. Dit kwam het beste overeen met mijn referentie. ![]() ![]() dryfit. ![]() ![]() Het geheel. ![]() ![]() Alles moet nog voorzien worden van bekabeling, rivetten, bouten. Maar deze details komen in een later stadium aan bod.
|
||||
|
||||
Dit is gewoon genieten
![]()
|
||||
|
||||
Indrukwekkend!
|
|
||||
|
||||
Indrukwekkend. Ik kijk al zo hard uit naar het vervolg...
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Gij niet alleen
![]()
|
||||
|
||||
thx voor de leuke reacties.
De streamline kit werd aan de binnenkant gewheaterd. Ik dacht dat die sinkmarks niet te zien zouden zijn en heb ze dus ook niet weg gewerkt. Nu blijkt dat ze wel degelijk te zien zijn. Maar aangezien mijn trailer er alsnog opkomt zullen ze dan weer niet te zien zijn. een wat dubbel gevoel maar is nu zo. Maar als niet vrachtwagen bouwer weten we dat nu weer voor de volgende keer. ![]() Voorste spatborden werden ook aan buitenkant gewheaterd omdat je daar bijna niet aankan om te wassen. ![]() Bij de achterste heb ik zelf de spatlappen gescratcht omdat deze van enorm dik plastic waren en niet realistisch. lichten werden ook gemonteerd. uit de kit: ![]() ![]() ![]() Na montage: (De witte blokjes styreen na de motor zijn stukjes om mijn Cabine op te plaatsen omdat deze niet loodrecht op het chassis staat. Ik moet dit nog verder afwerken. ![]() ![]() ![]() ![]() Dryfit met de cabine: ![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Aan de trailer werd ook nog wat gewerkt. Met name de scheidingwand die de keuken met de werkplaats scheid. Wat plasticcard tegen elkaar gelijmd met aan de ene kant een opening voor de schuifdeur: ![]() een slot opening: ![]() De fameuze schuifdeur ![]() ![]() een ronde draaiknop waar je vingers achter kunnen haken werd gescratcht: ![]() ![]()
|
||||
|
||||
dryfit:
![]() Verder werd het chassis van de trailer in elkaar gezet: ![]() ![]() ![]() voorlopig geheel: ![]()
|
|