De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 06-06-2008, 02:39
Pascal Pascal is offline
A4993

Later in het seizoen werd ik overgeplaatst naar de controlepost aan de Jacky Ickx chicane. Je weet wel: de hob-unit met slagbomen die daar lange tijd heeft gestaan. Mijn verantwoordelijke zei me dat ik dit als beloning mocht beschouwen. Ik wilde namelijk baancommissaris worden en nu kon ik af en toe, als het kalm was, toch eens naar de koersen kijken. Lange tijd heb ik echter gedacht dat het te maken had met het plannetje van hierboven en vooral de onenigheid hierover tussen de twee verantwoordelijken.

Ook op deze nieuwe post stond ik samen met 2 soms 3 collega’s van de dienst verkoop. Hier betrof het meestal anciens, ingewijden of hoe moet je het noemen. Zij profiteerden noch het meest van sommige situaties. De hob-unit was voor hen gereserveerd. Ik mocht buiten staan of bij koude of regen in mijn auto gaan zitten. Ik trachtte mijn taak naar behoren te doen en controleerde de autodoorlaten nauwgezet. Als sommigen dan niet doormochten omdat ze niet de juiste doorlaat hadden, vroegen ze of meneer X of mevrouw Y niet op post waren. Ik ging de bewuste persoon dan roepen. De ene keer werd er een taart, de andere keer een fles wijn of nog een andere keer een VIP-kaart tevoorschijn getoverd en plots ging de slagboom open. De taart werd aangesneden, de fles ging in de auto en de VIP-kaart werd veilig opgeborgen. U zult wel begrijpen dat er voor ondergetekende geen presentje bij was. Soms stond er ’s avonds zoveel lekkers dat het gewoon in de vuilbak moest gegooid worden. Het was te veel om op te krijgen. Pure omkoperij, als je het mij vraagt. Ze mochten zonder doorlaat maar mits donatie van een voordeel de paddock binnenrijden.

Aan de andere kant lieten ze dan weer al te graag hun gezag blijken. Dikwijls kregen BV’s ervan langs. Terwijl anderen gewoon door mochten moesten BV’s en anderen, die niet zo goed in hun mars lagen, steevast opzij. Zo herinner ik met dat Walter Grootaers er toekwam. Het was op vrijdag of zaterdag. Hij had de nummerplaat niet ingevuld op zijn doorlaat. Hij had de doorlaat ook niet geplakt op zijn voorruit. Dit zijn de geldigheidsvoorwaarden voor de doorlaat. De hele dag reden er echter auto’s binnen en buiten zonder te voldoen aan deze voorwaarden. Geen probleem. Voor Grootaers wel. Hij had een uitleg voor zijn gedrag: op zondag zou hij met een andere auto komen. Daarom had hij de nummerplaat van deze auto niet ingevuld. Daarom ook had hij zijn doorlaat niet geplakt. Dit zou namelijk zijn doorlaat onbruikbaar maken voor zondag. Inderdaad een uitleg als een andere en misschien wel terecht dat hij niet binnen mocht. Echter anderen konden met deze uitleg wel binnen. Begrijpe wie begrijpe kan. Oh ja, Grootaers liet zijn auto achter en ging te voet binnen. ’s Zondags kwam hij er toe met een andere auto. En ja hoor: doorlaat netjes ingevuld en geplakt.
Ook Koen en Kris Wauters deelden in het leed. Al kenden zij de klappen van de zweep. Ze reden niet meer tot aan de slagboom maar parkeerden hun auto in het bos en gingen te voet.

Op een goede donderdagtraining, ergens halverwege het seizoen, kwam ik dan in contact met een baancommissaris. Ik vertelde hem dat ik binnenkort ook baanpost zou worden. Ik was namelijk nu bij de buitendienst en zou binnen onafzienbare tijd kunnen overstappen naar de baanposten. Deze man bekeek mij alsof hij het in Keulen hoorde donderen. Ik deed hem mijn verhaal. Hij legde me uit dat ze me goed liggen hadden. Hij had namelijk al vernomen dat ze bij de buitendienst met personeelsgebrek te kampen hadden. Hij vermoedde dat ze op die manier volk probeerde te lokken. Ik stond als aan de grond genageld. De brave man nodigde me uit tot bij hem thuis en deed enkele telefoontjes naar zijn postoverste. Op die manier werd ik de week nadien uitgenodigd op post. In eerste instantie om kennis te maken met het oog op het toetreden tot hun ploeg. Voor alle zekerheid zou de postoverste toch nog eens informeren bij zijn overste om na te gaan dat er niks fout is met een transfer van de buiten- naar de binnendienst.

Ik had echter al toegezegd aan mijn verantwoordelijke om op de parking te gaan helpen. Ik belde hem om af te zeggen en om hem het nieuws te melden. Ik zou niet meer bij hem komen werken maar zou baanpost worden. “Ja maar, dat gaat zo maar niet hé. Tussen een overstap van een buitendienst naar een binnendienst van het circuit Zolder, moet minimum één jaar zitten” repliceerde hij. Een nieuwe leugen dus. Ik begreep er niets van maar besloot om alleszins niet meer op de parking te gaan staan.

De volgende zondag, een wedstrijd van de Touring Cup, bood ik me zoals afgesproken, aan op parking MCZ voor de zogenoemde pointage. Geen probleem: ik was welkom. Al heb ik nadien gehoord dat er nog wat heen en weer gescholden werd omdat de binnendienst volk zou weglokken van de buitendienst. Dat was echter de waarheid onrecht aandoen. Zo was het namelijk helemaal niet gegaan.

Ik ken nog heel wat verhalen die ik zag mislopen maar ik vrees dat zelfs heel wat mensen deze reply niet tot het einde hebben gelezen. Ik zal jullie het vervolg dan ook maar besparen.

Trouwens, nog veel plezier op het circuit Zolder.

C U
Reply With Quote
Old 07-06-2008, 13:09
Pascal Pascal is offline
A4993

Wilmai vraagt dan wel om zijn profiel te verwijderen maar leest het forum uiteraard nog wel. Meer zelfs hij wil nog reageren. Gelukkig hebben wij zijn profiel, zoals hijzelf met aandrang vroeg, nog niet verwijderd. Eén en ander blijkt uit onderstaande mail die ik van hem kreeg.

Quote:
Een mooi verhaal Pascal dat je op internet zet. Als je nou nog zo vriendelijk zou willen zijn om het jaartal bij jou verhaal te vermelden. Dan kan ik indien nog reageren want blijkbaar was ik toen al verantwoordelijke volgens jou. Maar ik kan jou bevestigen dat ik de hele weg van verkoper aan de Meeuwenlaan tem verantwoordelijke momenteel heb doorgemaakt.
Als het zo is dat ik toen nog geen verantwoordelijke was had ik graag een rechtzetting gezien.
Wel het zou inderdaad kunnen dat jij toen nog geen verantwoordelijke was. Om je de kans te geven tot een rechtzetting wil ik gerust, "en publique" antwoorden op jouw vraag. Ik denk dat het in 1995 of 1996 was. Het juiste jaar weet ik niet meer. Alleszins is het één van de twee. Niet vroeger noch later.

Indien uit jouw antwoord blijkt dat jij toen nog geen verantwoordelijke was, wil ik, op voorhand, aan alle mensen van de hele wereld wereld maar uiteraard vooral aan de lezers van ons forum vragen om de termen "de Heer Wilmaerts" en "Ignace" in het bewuste verhaal te vervangen door "een voorganger van de Heer Wilmaerts" en "een voorganger van Ignace".

Bij deze, op voorhand en publiekelijk, de rechtzetting waarnaar Wilmai vraagt. Tenzij Wilmai toen al de functie van verantwoordelijke had uiteraard.

C U
Reply With Quote
Old 07-06-2008, 14:36
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular

Haha, ik maar denken dat er alleen op circuit Zandvoort gesodemieter is...!!

Last edited by Pascal; 07-06-2008 at 17:20.
Reply With Quote
Old 08-06-2008, 05:50
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Verhaaltje helemaal gelezen De mentilateit van sommige mensen klopten 15 jaar geleden al niet.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 09-06-2008, 12:12
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Pascal View Post
Wilmai vraagt dan wel om zijn profiel te verwijderen maar leest het forum uiteraard nog wel. Meer zelfs hij wil nog reageren. Gelukkig hebben wij zijn profiel, zoals hijzelf met aandrang vroeg, nog niet verwijderd. Eén en ander blijkt uit onderstaande mail die ik van hem kreeg.

Wel het zou inderdaad kunnen dat jij toen nog geen verantwoordelijke was. Om je de kans te geven tot een rechtzetting wil ik gerust, "en publique" antwoorden op jouw vraag. Ik denk dat het in 1995 of 1996 was. Het juiste jaar weet ik niet meer. Alleszins is het één van de twee. Niet vroeger noch later.

Indien uit jouw antwoord blijkt dat jij toen nog geen verantwoordelijke was, wil ik, op voorhand, aan alle mensen van de hele wereld wereld maar uiteraard vooral aan de lezers van ons forum vragen om de termen "de Heer Wilmaerts" en "Ignace" in het bewuste verhaal te vervangen door "een voorganger van de Heer Wilmaerts" en "een voorganger van Ignace".

Bij deze, op voorhand en publiekelijk, de rechtzetting waarnaar Wilmai vraagt. Tenzij Wilmai toen al de functie van verantwoordelijke had uiteraard.

C U

Geachte CU, PASCAL,
Bij deze bevestig ik dat op het tijdstip van jou verhaal nog niet tot de verantwoordelijke van de verkoop behoorde. Graag zo snel mogelijk er voor te zorgen dat mijn naam verdwijnt uit jou tekst. Zelf met als beschrijving "een voorganger van de Heer Wilmaerts" en "een voorganger van Ignace". Oftewel zorg je ervoor dat je over de juiste namen beschikt oftewel vermeld je anders. Maar mijn naam wens ik absoluut niet in deze teksten te zien verschijnen. Want ik word hier ten onrechte met een beschuldigde vinger gewezen.
Met vriendelijke groeten
Ignace Wilmaerts
Old 09-06-2008, 12:33
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ziehier het aangekondigde verhaal. De Heer Wilmaerts zal het misschien “natrappen” vinden nadat hij zijn afscheid aankondigde. Maar zoals ik al zei, ligt het al jaren een beetje op mijn maag. Dikwijls had ik zin om het te schrijven maar nooit heb ik het gedaan. Nu vond ik de tijd rijp. Of hij het nu leest of niet, zal mij een zorg wezen. Alleszins, geniet er van.

Vele jaren geleden wilde ik baancommissaris worden. Ik kwam in contact met iemand die bezig was om het ook te worden. Hij was lid van de buitendienst die de parking deed. Je moest namelijk eerst bij de buitendienst gewerkt hebben om later bij een binnendienst, zoals baancommissaris, terecht te kunnen komen. Dat had men hem alleszins gezegd. Later bleek dit een leugen te zijn. Omdat ik, op dat moment, niet verder kwam dan die inlichtingen, besloot ik mijn stap te nemen. Na een kort gesprek met de verantwoordelijke van de parkingdienst, een collega van de Heer Wilmaerts, kon ik het volgende weekend al beginnen. De Heer Wilmaerts was en is verantwoordelijke van de verkoopdienst. Vergeef me als ik de termen “verkoop” en “parking” enigszins verkeerd gebruik of door elkaar haal. Ik denk trouwens dat er ook nog een dienst “controle” bestaat. Ik ken de structuur terzake niet zo goed. Alleszins heb ik aan mijn verantwoordelijke duidelijk gemaakt dat ik wel wat ervaring had in organisatie en dergelijke en dat ik me te goed vond om op een weide te gaan staan. Kwestie van goede afspraken te maken. Hij geloofde me en ik mocht post vatten in de Schaltusstraat. Dit is een verbindingstraat tussen de Westlaan, één van de grootste verkeersaders als gevolg van de afrit van de E314, en de Zwembadstraat. De Zwembadstraat leidt naar de parkingen in de buurt van het zwembad en het dichtst gelegen bij de hoofdingang van het circuit. U allen wel bekend.

Ik begon aan de werkzaamheden op het einde van het seizoen. De mannen van de parkingdienst moesten altijd wat vroeger beginnen aan de werkdag dan deze van de verkoopsdienst. Na een korte briefing en het afhalen van de radio’s kon je op post. Vroeg in de ochtend was het in de Schaltusstraat nog kalm. Tijd genoeg om wat op verkenning uit te gaan en een plannetje uit te dokteren. Een uurtje later kwamen de collega’s van de verkoopdienst ter plaatse. Ik legde hun mijn plannetje uit maar zij steigerden halsstarrig. “Neen dat mag niet van Ignace” riepen zij quasi in koor. We werkten dus op de manier die hen was voorgekauwd. Omdat het een wedstrijd was, al weet ik niet meer welke, waar niet zo heel veel publiek naartoe kwam, viel de drukte nogal mee. Al moest ik vaststellen dat door de werkwijze van mijn collega’s het zeer traag en amateuristisch ging. Zij moesten de parkingtickets verkopen en plakken.

In de winterperiode had ik echter tijd genoeg gehad om mijn plannetje verder uit te denken en schotelde het voor aan mijn verantwoordelijke. Hij had blijkbaar vertrouwen in het plan en gaf de toestemming om het uit te proberen. Ik kon hem overtuigen, voor de aankomst van mijn collega’s, naar mijn post te komen en samen het dispositief uit te zetten. Zogezegd zogedaan. Enige tijd later kwamen de collega’s van de verkoop toe en zagen ze het dispositief. Ik moest me haasten om het plan uit te leggen en hen te zeggen dat mijn verantwoordelijke akkoord was. Hij was immers zelf ter plaatse gekomen om het dispositief mee uit te zetten. “Wacht maar tot Ignace hier is, dan zal je nogal iets horen” werd mij gezegd. Ik ben niet zeker maar ik denk dat dit het weekend van de DTM of het openingsweekend van de Procar was. Destijds enorme publiekstrekkers.

Het volk begon al vroeg toe te stromen. Alles verliep vlekkeloos en enorm vlot. Het ging zo vlot dat de politieagent op het kruispunt van de Schaltusstraat met de Westlaan geen werk had. Zijn taak was het verkeer verder te sturen richting Kerkstraat indien het te druk werd in de Schaltusstraat. Maar daar konden wij de verkeersstroom goed aan. De agent begreep het niet goed en kwam bij ons kijken of er niks fout liep. Ik legde hem het plan uit en hij knikte goedkeurend. Op een gegeven moment kwam de Heer Wilmaerts op onze post aan. Ik ging gewoon verder met mijn werk. Hij sprak de collega’s van de verkoop aan en vroeg hen wat er gaande was. Ze vertelden hem in enkele woorden over het plan. De Heer Wilmaerts ging hoofdschuddend weg maar sprak mij er niet over aan. Van de collega’s hoorde ik dat hij onmiddellijk naar mijn verantwoordelijke zou gaan om het dispositief, waarover iedereen zo lovend was, te ontbinden en terug te gaan werken zoals vroeger. Een duidelijk sein van gedurfd leiderschap.

Vervolgens kregen wij bezoek van mijn verantwoordelijke. Deze bekeek de toestand, had voordien al een gesprek gehad met de agent, waarvan hiervoor sprake, en zei ons om gewoon verder te doen. Het ging namelijk goed. Eensgezindheid op het circuit Zolder: we zouden er later nog meer mee te maken krijgen. Voila een nieuw plannetje was geïntroduceerd en werd nadien, vooral bij de drukbezochte wedstrijden nog meerdere malen toegepast.

Zie vervolg...
Bij deze tekst wens ik enkel een toevoeging te doen ter verduidelijking van deze materie. De zogenaamde "buitendienst" bestaat niet enkel uit buitenposten maar ook posten binnen in het circuit en heeft maar liefst zes taken met name : Verkoop, Controle, Parking, Paddock, Signalisatie en Dispatching. Dit om even te schetsen dat we hier niet alleen spreken over Parking en Verkoop.

Afhankelijk van het type wedstrijd, de verwachte bezoekers stroom zijn er verschillende senario's bij het uitvoeren van parking diensten. De Schaltusstraat is ongeveer 700 meter lang voordat men aan de Zwembadstraat komt. Op Schaltusstraat zijn er drie mogelijke parking met name P30, P29 en P29Bis. Op de Zwembadstraat zijn die Parking Zwembad, P31 en P32. Niet bij elke koers zijn al deze beschikbare parkings open.

Wat blijkt uit jou verhaal is dat jou idee, wat door jou verantwoordelijke als interressant en haalbaar werd aanvaard. Niet duidelijk werd besproken met de rest van de diensten. Hierdoor ontstaan problemen in de werking, onduidelijke afspraken, .......Noem maar op wat er dan allemaal kan mislopen. Als een dergelijke beslissing genomen word kan dit vergaande gevolgen hebben : vb signalisatie die dient aangepast of verplaatst te worden, werking van de ticketverkoop die kan wijzigen, verkeerssituatie die kan wijzigen waardoor de politie misschien anders moet op reageren .......

Als een equipe moeten we communiceren en problemen of situatie te samen oplossen.
Old 09-06-2008, 12:33
Roel Roel is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by wilmai View Post
Geachte CU, PASCAL,
Bij deze bevestig ik dat op het tijdstip van jou verhaal nog niet tot de verantwoordelijke van de verkoop behoorde. Graag zo snel mogelijk er voor te zorgen dat mijn naam verdwijnt uit jou tekst. Zelf met als beschrijving "een voorganger van de Heer Wilmaerts" en "een voorganger van Ignace". Oftewel zorg je ervoor dat je over de juiste namen beschikt oftewel vermeld je anders. Maar mijn naam wens ik absoluut niet in deze teksten te zien verschijnen. Want ik word hier ten onrechte met een beschuldigde vinger gewezen.
Met vriendelijke groeten
Ignace Wilmaerts
"waar rook is, is er vuur"

Last edited by Sennake; 09-06-2008 at 14:14.
Reply With Quote
Old 09-06-2008, 13:08
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:
Originally Posted by Roel View Post
"waar rook is, is er vuur"
Dan wordt het hoog tijd dat we Pompierke ter hulp roepen
Reply With Quote
Old 10-06-2008, 06:20
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Geachte CU, PASCAL,
Zelf met als beschrijving "een voorganger van de Heer Wilmaerts" en "een voorganger van Ignace". Oftewel zorg je ervoor dat je over de juiste namen beschikt oftewel vermeld je anders. Maar mijn naam wens ik absoluut niet in deze teksten te zien verschijnen. Want ik word hier ten onrechte met een beschuldigde vinger gewezen.
Niet zeuren Wilmai, mijn inziens ben je gewoon een van de laffe appels binnen het gehele verhaal. Een discussie durf je niet aan te gaan met mij, maar wel op een zeer laffe manier mij te kakken zetten bij CZ. Zoals je ziet heeft je eerste mailtje aan die pipo van CZ Finance een backfire op jouw imago! Had je maar moeten nadenlen over je actie, heb je niet gedaan. Be my guest
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-06-2008, 12:32
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Niet zeuren Wilmai, mijn inziens ben je gewoon een van de laffe appels binnen het gehele verhaal. Een discussie durf je niet aan te gaan met mij, maar wel op een zeer laffe manier mij te kakken zetten bij CZ. Zoals je ziet heeft je eerste mailtje aan die pipo van CZ Finance een backfire op jouw imago! Had je maar moeten nadenlen over je actie, heb je niet gedaan. Be my guest
Blijkbaar voelt "U" zich aangesproken, ik heb hier open en bloot meerdere malen bevestigd, dat ik deze melding heb gedaan en ook duidelijk uitgelegd waarom. Van deze actie heb ik tot op heden nog geen spijt. Om de simpele reden dat autosport op het Circuit van Zolder mij zeer nauw aan het hart ligt.

Op de vragen of jij dat eens moet proberen voor bv Pinkpop aan de kassa kaarten uit te delen. Komt er zelf geen reactie. Zelf op verduidelijkingen komt geen reactie.

Het enige wat ik wil is gewoon een rechtzetting, omdat ik in die tijd waarover Pascal spreekt, geen verantwoordelijke was in de verkoopsdienst. Ik heb enkel verduidelijkingen aangebracht aan het geschreven materiaal zodoende dat de meeste mensen goed kunnen begrijpen over welke materie het gaat.

Ik probeer steeds communicatief, open en positief mee te werken aan alle zaken wat van "U" niet gezegd kan worden.

Ik zal me dan ook niet laten meeslepen in oeverloze discussie met "U".
Old 10-06-2008, 13:05
wilmai wilmai is offline
De Paddock Regular

Quote:
Later in het seizoen werd ik overgeplaatst naar de controlepost aan de Jacky Ickx chicane. Je weet wel: de hob-unit met slagbomen die daar lange tijd heeft gestaan. Mijn verantwoordelijke zei me dat ik dit als beloning mocht beschouwen. Ik wilde namelijk baancommissaris worden en nu kon ik af en toe, als het kalm was, toch eens naar de koersen kijken. Lange tijd heb ik echter gedacht dat het te maken had met het plannetje van hierboven en vooral de onenigheid hierover tussen de twee verantwoordelijken.

Ook op deze nieuwe post stond ik samen met 2 soms 3 collega’s van de dienst verkoop. Hier betrof het meestal anciens, ingewijden of hoe moet je het noemen. Zij profiteerden noch het meest van sommige situaties. De hob-unit was voor hen gereserveerd. Ik mocht buiten staan of bij koude of regen in mijn auto gaan zitten. Ik trachtte mijn taak naar behoren te doen en controleerde de autodoorlaten nauwgezet. Als sommigen dan niet doormochten omdat ze niet de juiste doorlaat hadden, vroegen ze of meneer X of mevrouw Y niet op post waren. Ik ging de bewuste persoon dan roepen. De ene keer werd er een taart, de andere keer een fles wijn of nog een andere keer een VIP-kaart tevoorschijn getoverd en plots ging de slagboom open. De taart werd aangesneden, de fles ging in de auto en de VIP-kaart werd veilig opgeborgen. U zult wel begrijpen dat er voor ondergetekende geen presentje bij was. Soms stond er ’s avonds zoveel lekkers dat het gewoon in de vuilbak moest gegooid worden. Het was te veel om op te krijgen. Pure omkoperij, als je het mij vraagt. Ze mochten zonder doorlaat maar mits donatie van een voordeel de paddock binnenrijden.

Aan de andere kant lieten ze dan weer al te graag hun gezag blijken. Dikwijls kregen BV’s ervan langs. Terwijl anderen gewoon door mochten moesten BV’s en anderen, die niet zo goed in hun mars lagen, steevast opzij. Zo herinner ik met dat Walter Grootaers er toekwam. Het was op vrijdag of zaterdag. Hij had de nummerplaat niet ingevuld op zijn doorlaat. Hij had de doorlaat ook niet geplakt op zijn voorruit. Dit zijn de geldigheidsvoorwaarden voor de doorlaat. De hele dag reden er echter auto’s binnen en buiten zonder te voldoen aan deze voorwaarden. Geen probleem. Voor Grootaers wel. Hij had een uitleg voor zijn gedrag: op zondag zou hij met een andere auto komen. Daarom had hij de nummerplaat van deze auto niet ingevuld. Daarom ook had hij zijn doorlaat niet geplakt. Dit zou namelijk zijn doorlaat onbruikbaar maken voor zondag. Inderdaad een uitleg als een andere en misschien wel terecht dat hij niet binnen mocht. Echter anderen konden met deze uitleg wel binnen. Begrijpe wie begrijpe kan. Oh ja, Grootaers liet zijn auto achter en ging te voet binnen. ’s Zondags kwam hij er toe met een andere auto. En ja hoor: doorlaat netjes ingevuld en geplakt.
Ook Koen en Kris Wauters deelden in het leed. Al kenden zij de klappen van de zweep. Ze reden niet meer tot aan de slagboom maar parkeerden hun auto in het bos en gingen te voet.

Op een goede donderdagtraining, ergens halverwege het seizoen, kwam ik dan in contact met een baancommissaris. Ik vertelde hem dat ik binnenkort ook baanpost zou worden. Ik was namelijk nu bij de buitendienst en zou binnen onafzienbare tijd kunnen overstappen naar de baanposten. Deze man bekeek mij alsof hij het in Keulen hoorde donderen. Ik deed hem mijn verhaal. Hij legde me uit dat ze me goed liggen hadden. Hij had namelijk al vernomen dat ze bij de buitendienst met personeelsgebrek te kampen hadden. Hij vermoedde dat ze op die manier volk probeerde te lokken. Ik stond als aan de grond genageld. De brave man nodigde me uit tot bij hem thuis en deed enkele telefoontjes naar zijn postoverste. Op die manier werd ik de week nadien uitgenodigd op post. In eerste instantie om kennis te maken met het oog op het toetreden tot hun ploeg. Voor alle zekerheid zou de postoverste toch nog eens informeren bij zijn overste om na te gaan dat er niks fout is met een transfer van de buiten- naar de binnendienst.

Ik had echter al toegezegd aan mijn verantwoordelijke om op de parking te gaan helpen. Ik belde hem om af te zeggen en om hem het nieuws te melden. Ik zou niet meer bij hem komen werken maar zou baanpost worden. “Ja maar, dat gaat zo maar niet hé. Tussen een overstap van een buitendienst naar een binnendienst van het circuit Zolder, moet minimum één jaar zitten” repliceerde hij. Een nieuwe leugen dus. Ik begreep er niets van maar besloot om alleszins niet meer op de parking te gaan staan.

De volgende zondag, een wedstrijd van de Touring Cup, bood ik me zoals afgesproken, aan op parking MCZ voor de zogenoemde pointage. Geen probleem: ik was welkom. Al heb ik nadien gehoord dat er nog wat heen en weer gescholden werd omdat de binnendienst volk zou weglokken van de buitendienst. Dat was echter de waarheid onrecht aandoen. Zo was het namelijk helemaal niet gegaan.

Ik ken nog heel wat verhalen die ik zag mislopen maar ik vrees dat zelfs heel wat mensen deze reply niet tot het einde hebben gelezen. Ik zal jullie het vervolg dan ook maar besparen.

Trouwens, nog veel plezier op het circuit Zolder.

C U
Nog een verdere verduidelijking ivm de werking :

De post waarover Pascal spreekt was beter bekend als de post HIP (Hoofdingang Paddock). Deze post met de slagbomen heeft daar nog enkele jaren gestaan maar met het nieuwe paddock plan en veranderingen aan het circuit is deze post verdwenen.
De bedoeling van deze post is dat in de paddock geen onnodig veel voertuigen en bewegingen zijn. Dus het weren van voertuigen die daar geen toegang toe hebben. Anderzijds was deze post actief als er een supplement paddock diende betaald te worden.

De beztting op deze post is normaal als het volgt :
1. Parking : 1 of 2 mensen, controle op wagendoorlaten en zorgen voor het vlot circuleren van het verkeer.
2. Controle : 2 of 3 mensen, waarvan 1 postverantwoordelijke (de persoon die de eindverantwoordelijkheid heeft) en de andere voor de controle van tickets van de passanten
3. Verkoop : 1 of 2 personen voor de verkoop van een ticket aan de mensen die niet beschikken over een geldig ticket.
Old 10-06-2008, 17:01
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Op de vragen of jij dat eens moet proberen voor bv Pinkpop aan de kassa kaarten uit te delen. Komt er zelf geen reactie. Zelf op verduidelijkingen komt geen reactie.
Hoe het bij Pink Pop zit, weet ik niet. Ik kan wel meespreken over Rock Werchter. In mijn tijd (eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat het al een eeuwigheid geleden is) organiseerde de organisator zelf een soort van stand waar je kaarten kon binnenbrengen (bvb mensen die om één of andere reden niet konden komen) om ze te "herverkopen". De organisator zorgde er dan voor dat jouw kaart(en) opnieuw werden verkocht en dat jij je geld terug kreeg. Je bepaalde zelf hoeveel je voor de kaarten vroeg met een maximum van wat jij ervoor had betaald. Ook vroegen ze er een kleine commissie voor. Als jij bepaalde dat je kaart mocht verkocht worden voor de commissieprijs (lees weggaf) weet ik niet of de organisator er problemen mee had. Of dit systeem nu nog bestaat, weet ik echter niet.

Ja akkoord er is inderdaad een verschil tussen vrijkaarten weggeven en kaarten herverkopen. Zulke acties zullen enkel gevoerd worden door organisatoren die succesvol zijn. Werchter en Pink Pop zijn succesvol en de voorverkoop duurt slechts enkele dagen alvorens ze zijn uitverkocht. Bovendien worden ze beschouwd als klantvriendelijk, onder andere door het herverkoop-verhaal.
Zolder is helemaal niet succesvol en heeft met zulke problemen het heel wat moeilijker. Over klantvriendelijk zijn of niet van het CZ ga ik niks zeggen

C U
Reply With Quote
Old 10-06-2008, 17:04
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Het enige wat ik wil is gewoon een rechtzetting, omdat ik in die tijd waarover Pascal spreekt, geen verantwoordelijke was in de verkoopsdienst.
Die heb je gekregen. Ik neem aan dat mensen die deze thread van in het begin beginnen lezen, geïnspireerd geraken en het hele verhaal willen kennen. Dan zullen ze absoluut de rechtzetting lezen.

Ik heb via vele kanalen gehoord dat mensen de topic lezen en volgen. Zowel in real life als virtual life. Jij zal het van jouw kant ook wel horen daar ben ik zeker van.

Trouwens bij deze : een goeie dag aan de stiekeme lezers. Blijven volgen hé...

C U
Reply With Quote
Old 10-06-2008, 17:10
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Nog een verdere verduidelijking ivm de werking :

De post waarover Pascal spreekt was beter bekend als de post HIP (Hoofdingang Paddock). Deze post met de slagbomen heeft daar nog enkele jaren gestaan maar met het nieuwe paddock plan en veranderingen aan het circuit is deze post verdwenen.
De bedoeling van deze post is dat in de paddock geen onnodig veel voertuigen en bewegingen zijn. Dus het weren van voertuigen die daar geen toegang toe hebben. Anderzijds was deze post actief als er een supplement paddock diende betaald te worden.

De beztting op deze post is normaal als het volgt :
1. Parking : 1 of 2 mensen, controle op wagendoorlaten en zorgen voor het vlot circuleren van het verkeer.
2. Controle : 2 of 3 mensen, waarvan 1 postverantwoordelijke (de persoon die de eindverantwoordelijkheid heeft) en de andere voor de controle van tickets van de passanten
3. Verkoop : 1 of 2 personen voor de verkoop van een ticket aan de mensen die niet beschikken over een geldig ticket.
Dit bevestigt min of meer mijn verhaal.

Ik was dus lid van "Parking" en stond er dus steevast alleen. Daarover ben ik het eens. Ik controleerde de doorlaten en zorgde voor dat er vlot verkeer was. Als er dan iemand niet binnenmocht, gebeurde het dat deze vroeg naar persoon X of Y, waarschijnlijk dus iemand van de "Controle" mogelijks zelfs de postverantwoordelijke (zoals jij zegt) die afweek van mijn beslissing.

Dat zorgt inderdaad voor wat meer duidelijkheid Meneer Wilmaerts.

C U
Reply With Quote
Old 10-06-2008, 20:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Trouwens bij deze : een goeie dag aan de stiekeme lezers. Blijven volgen hé...

C U
Goeiedag Pascal 't Is niet omdat ik niet reageer dat ik dit niet lees eh. Meer nog: ik heb in deze een zeer duidelijke opvatting, die ik echter als admin van het forum en als bestuurslid van de vzw liever niet ventileer via dit kanaal. Ik zou natuurlijk ten persoonlijke titel kunnen spreken, maar er zullen toch altijd mensen zijn die dit zien als een uitspraak van De Paddock. IRL is iets anders: als we elkaar nog eens tegenkomen kunnen we het er nog eens over hebben. Trouwens, het is de discipline van de andere admins/bestuursleden die er volgens mij voor zorgt dat er van die kant geen officiële reactie volgt, want ik ben ervan overtuigd dat ze dit ook gelezen hebben

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules