|
|
||||
|
||||
Jeezes.... ik was gisterenavond wel erg kattig. -Toch eens wat minder werken.
Spijt me Roeland... geen probleem: ik hoor het de 18de wel van Guy. Jan. =---
|
||||
|
||||
Quote:
Verder zou ik toch willen opmerken dat wat competitiegeest altijd gezond is, maar dat we tenslotte ook niet aan het strijden zijn voor een gouden koe, en dat ik daarom graag zou hebben dat we de discussie omtrent het al dan niet doorspelen van informatie alvorens de bedenktijdtijd verstreken is hier bij laten. Niemand is verplicht om zijn bronnen prijs te geven, en het is tegelijkertijd ook niet verboden om informatie aan anderen te vragen, wat niet betekent dat de persoon aan wie de info gevraagd wordt MOET antwoorden. Zoals reeds eerder gezegd, de enige 2 mensen op aarde die zwijgplicht hebben zijn Werner en ikzelf. |
|
||||
|
||||
Quote:
jan |
|
||||
|
||||
Quote:
Er moet toch een reden zijn waarom precies die foto werd gekozen. Hang er een (mooi) verhaaltje aan op of een kleine anecdote, gelijk wat, maar leer ons wat over de context. 't Is wel maar een verzoek he, lang geen verplichting.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Maar ook ik heb een request : het zou voor mij ook een leuke meerwaarde zijn als jullie eens de tijd nemen om uit te leggen (zoals Mario de vorige keer gedaan heeft) hoe jullie tot de (eventueel zelfs foute) oplossing gekomen zijn. En dan komt zo'n thread vanzelf los en volgen de achtergrondverhaaltjes ook wel vanzelf... |
|
||||
|
||||
Goed idee!!
We kunnen misschien afspreken dat na het bekendmaken van de uitslag van elke quizvraag , we (diegenen die het willen ....) even vertellen hoe we aan de antwoorden zijn gekomen. Ik denk dat we dan nog wel zouden kunnen verschieten. VRAAG 1/ Monaco wist ik zelf en even opzoeken in een formule 1 boek in welk jaar die twee piloten samenreden en de uitslag opzoeken VRAAG 2/ Parate kennis VRAAG 3/ Heb ik opgezocht in een oude catalogus van Minichamps miniatuurmodellen en Zolder, dat wisten we wel hé VRAAG 4/ Ook dat eenvoudig op de website van www.autoartmodels.com , want ik bezit het miniatuur op schaal 1/18 ervan. (ge moet er maar opkomen hé!) VRAAG 5/ Gevonden in het prachtige boek RALLY VRAAG 6/ Een vriend van mij ging vroeger elk jaar naar de 500 mijlen van Indianapolis en bracht dan telken een lijvig programmaboekje mee, waar alle antwoorden werden teruggevonden. VRAAG 7/ Het circuit kende ik meteen daar we daar vroeger regelmatig gingen trainen in de tijd dat ik met Eddy Joosen meeging als truckie/allesdoener in het europees kampioenschap. De andere gegevens heb ik opgezocht op een WEBSITE van MC-Laren. VRAAG 8/ Parate kennis VRAAG 9/ Het boek 250 GTO heeft hierbij een grote rol gespeeld, maar een verhaal over de 250 GTO in Le Mans, te lezen enkele maanden geleden in dat mandelijks Frans Oldtimertijdschrift met die prachtige foto's ( ik kan net niet op de titel komen...) bracht volledige opheldering. In het boek staan immers de eigenaars en piloten, alook het chassisnummer, maar geen uitslag. Ik wil ook nog wel even vermelden dat ik daarna nog in enkele tijdschriften van Automobile Miniature ben gaan kijken om te zien of het wel juist was, want van zo een auto zijn er natuurlijk miniatuurmodellen gemaakt. VRAAG 10/: Was vrij moeilijk. Ik wist dat het Mansell was en wel in zijn eerste jaar CART. Dan even gaan zoeken in oude nummers van de Auto Hebdo, en ja.... gevonden. Wel wat zoekwerk ingestoken. Op het web niet onmiddelijk geholpen geweest. Nochtans heb ik achteraf een Engsele site van Nigel Mansell gevonden , waarvan je het antwoord ook kon afleiden. VRAAG 11/: ...... Neen, dat vertel ik pas volgende week ! groetjes |
|
||||
|
||||
Quote:
Mijn quizmethode? Meestal stuur ik een soort "klad" antwoord naar Sennake dat ik dan nog een- of tweemaal verbeter en waarbij ik toelicht welke vragen mij hoofdbrekens bezorgen en waarom (Ik kan hem zo zien grijnzen bij het lezen van mijn soms wel dwaze denkpistes). Op die manier ben ik er zeker van op tijd "een" antwoord binnen te hebben en rest mij nog al de tijd om het zaakje te verfijnen. Nog een tip voor iedereen: het landschap op de foto's vertelt vaak veel over waar het vooral niet is; zo rijdt die Stratos vb. op dat moment niet in Finland en zijn bij vraag 12 de bloemekes van groot belang jan |
|
||||
|
||||
Quote:
jan |
|
||||
|
||||
Ik weet meestal niet echt veel over de foto's, meestal enkel welke auto het is (alhoewel... die vraag met met de Audi V8 Quattro... daar wist ik enkel dat het een Audi was, that's it...). Ik doe dan een gokje van wat het zou kunnen zijn, en begin ik te zoeken met Google. (en ik heb nu en dan wel eens geluk met mijn gokken, vb. vraag 8, piloot 1, moeder van alle gokken. Ik wist in geen 100 uur wie die was. Eerste gok was de correcte ) Gaandeweg vind ik dan meer informatie, en zoek ik op die info. Wanneer ik dan een antwoord heb, blijf ik nog doorzoeken om te dubbelchecken.
Op die manier toch zeker minstens al een 5-tal keer dezelfde foto teruggevonden als die die Sennake ons voorschotelde. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
De meeste vragen vind ik terug via google......heb geen boekenkast, alleen een boekenplankje
Heb tot nu wel meestal een idee gehad waar het over ging.......behalve die gezichten dan.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat met die bloemekes is nen dubieuze hint volgens mij... 't is in ieder geval de Tulpenrally niet. Jan. =---
|
||||
|
||||
't ziet er slecht uit deze keer. Heb nog geen tijd gehad om te zoeken en zal pas kunnen beginnen ergens op zaterdagavond. Te druk bezig en ik geeen idee.
Zal dus afhaken worden aan de top van de rangschikking vrees ik. Guido |
|
||||
|
||||
Nochtans zijn jullie toch wel straffe mannen hoor. Ik heb er uit pure nieuwsgierigheid eens de resultaten van vorig jaar op nagekeken en wat blijkt? Na één enkele vraag had NIEMAND nog het maximum! Nu zitten we al aan vraag 11 en 12 en nog steeds staan jullie met liefst 5 man aan ex-aequo aan de leiding met het maximum van de punten!
En de rest volgt werkelijk van zeer dichtbij, 1 misstap aan de top en je vliegt ettelijke plaatsen achteruit. De druk moet enorm zijn daarboven |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|