De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-05-2005, 10:26
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by airco
ik ben het eens met alain ...

Zeker nu we in een situatie zitten waar een paar teams meestrijden vooraan kan alles ineens bijzonder snel gaan ...

Je hoeft maar een paar GP's te hebben met Ferrari vanvoor en McLaren's die punten wegsnoepen van Alonso en de kloof kan op een paar GP's helemaal gekanteld zijn.

Enig blok wat Ferrari van zo een scenario nog in de weg staat is de voorlopig nog erbarmelijke quali-performance ... In de race zijn ze niet trager dan de rest.

Het valt overigens op hoeveel mensen plots de weg terugvinden naar dit formule 1 forum... successupporters zeker
Ik vermoed dat je mij viseert
Heeft er niets mee te maken. Ik bleef dit forum heel de tijd van mijn vrijwillige verbanning volgen en dat zou jij als informaticabolleboos zeker moeten kunnen weten. Bovendien en paradoxalerwijs misschien, ik snap het zelf ook niet, blijf ik me nog ergens betrokken voelen bij de paddock, getuige daarvan de algemene ledenbijeenkomst.

Dat tifosi blijven hopen op een titel of ten minste een voor Ferrari succesvoller verloop van het seizoen kan ik best begrijpen, want ik heb ook in die situatie gezeten. De ervaring heeft me intussen geleerd dat het meestal tegen beter weten in is. Zie ook 2003 waar de huidige wereldkampioen bijzonder veel moeite had om de veel kleinere kloof met Raikkonen te overbruggen, dus het huidige puntensysteem maakt de klus nog moeilijker.

Bovendien kan Ferrari zich haast geen misstap meer veroorloven en zijn zij het nu die op achtervolgen zijn aangewezen. En dan sta je al wat meer onder druk en durf je al eens iets over het hoofd zien of lopen er al makkelijker dingen fout. Jij was diegene die na Imola riep dat Ferrari alweer terug was en dat ze de toekomst rooskleurig tegemoet konden zien, ook al verloor hun kopman alweer 2 punten op de leider in het kampioenschap. Een vreemde hersenkronkel vond ik dat toen en de daarop volgende GP's hebben hun situatie niet bepaald verbeterd.

Mij doet het huidige seizoensbegin van Ferrari hard denken aan dat van McLaren in '92. Die konden ook een heel seizoen achter de feiten aan hollen en moesten zich tevreden stellen met de kruimels die Williams liet liggen. Toen behaalden ze in Monaco met veel geluk de overwinning en sommige supporters begonnen toen al te dromen over een comeback, een illusie waar ze vrij vlug van verlost werden.

Maar ik, als successupporter, ben er rotsvast van overtuigd dat je me hier na de volgende GP (dus binnen 5 dagen) al niet meer zult terugzien (qua berichten posten ; klantenbinding is precies niet jullie sterkste kant) .

Last edited by Mario; 24-05-2005 at 10:32.
Reply With Quote
Old 24-05-2005, 11:27
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
'successupporter' ?

Mathematische onzekerheid is in feite maar een klein beetje hoop waar de tifosi zich momenteel aan kunnen vastklampen. De theorie van alain en airco kan ook een zekere 'backfire' kennen: Als Ferrari de afgetekende achtervolger was op McLaren, konden ze een zuivere strijd met de zilverpijlen aangaan en op hun eigen manier de kloof overbruggen. Maar de realiteit is anders: een viertal teams snoepen de punten weg en Ferrari moet optornen tegen een loodzware concurrentie, terwijl McLaren en Renault zeges onder mekaar verdelen. Het kan dus in feite alle kanten op; en we kunnen dan ook mooikes concluderen met Ron Dennis fantastische schitterende conclusie:To win in Formula One, first you have to win (die man is slim !)

Wat off-topic klantenbinding betreft: Wat maakt mij klantenbinding nu nog uit ? Ik typ hier gewoon mijn mening in omdat ik ze kwijtwil. En al is mijn mening nog zo extreem, al gaat het hele forum er tegenin, des te meer zal ik mijn mening verdedigen. Ik heb geleerd om me bepaalde zaken niet meer aan te trekken. En het lukt momenteel goed, dus ikke blij en iedereen blij
Bovendien heeft DePaddock in feite zijn naam nog altijd aan jou te danken, eh Mario
Old 24-05-2005, 13:41
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Quote:

Je hoeft maar een paar GP's te hebben met Ferrari vanvoor en McLaren's die punten wegsnoepen van Alonso en de kloof kan op een paar GP's helemaal gekanteld zijn.
Die situatie moet zich wel eerst voordoen, en er is momenteel maar weinig dat in die richting wijst. Voorlopig kan je dat best catalogeren onder de noemer "wishful thinking" (voor sommige mensen kan dat best een bevredigende bezigheid zijn).

Quote:

Enig blok wat Ferrari van zo een scenario nog in de weg staat is de voorlopig nog erbarmelijke quali-performance ...
Dat is dit jaar wel een enorm blok De Ferrari's bevinden zich steeds vaker in de middenmoot.

Quote:
Het valt overigens op hoeveel mensen plots de weg terugvinden naar dit formule 1 forum... successupporters zeker
Erg diplomatische stelling van een admin

jan, nog steeds even nuchter en met de voeten op de grond sinds het prille begin van dit forum.
Reply With Quote
Old 24-05-2005, 14:34
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Het lijkt me

1) meer dan logisch
2) zeer verheuglijk

dat er terug meer mensen in dit forum hun mening komen ventileren. Er is gewoon veel meer te zien op de baan, en iedere race is onderwerp van een heleboel verschillende incidenten/racefeiten/discussies.

Toen Schumacher alles won was er weinig te vertellen, zeker voor niet-Schumi-fans. Buiten "Schumacher heeft weer gewonnen" kon je weinig zeggen, en om nu telkens opnieuw te benadrukken hoe groot zijn suprematie weer was... Zelfs de Schumi fans hadden na verloop van tijd weinig nieuws te vermelden. Nogal logisch dat een F1-forum dan stilaan begint leeg te lopen...

En even logisch dat het nu weer begint vol te lopen, er zijn meerdere winnaars, meerdere kanshebbers op de titel en de fans die jaren gezwegen hebben willen eindelijk nog eens iets positiefs meedelen aan hun mede-Paddockers.

Allemaal positieve dingen dus. Tenzij voor de Schumi fans, alhoewel die ook nog allemaal rotsvast geloven in de heropstanding van Ferrari. Eigenlijk is niemand (nu) dus slechtgezind. Ik zie dan ook geen enkele reden voor wie dan ook om terug weg te blijven... Integendeel : allemaal welkom hier!!

@Mario : komaan jong, ik was al zo blij je terug te zien op de ledenvergadering, en nu al helemaal op het forum! Je bent één van de mannen van het eerste uur, je hoort er helemaal bij hoor! Niet wegblijven zelle! En wees gerust : niet alle admins zijn per definitie Schumacher fans eh

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-05-2005, 15:00
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by Sennake
@Mario : komaan jong, ik was al zo blij je terug te zien op de ledenvergadering, en nu al helemaal op het forum! Je bent één van de mannen van het eerste uur, je hoort er helemaal bij hoor! Niet wegblijven zelle! En wees gerust : niet alle admins zijn per definitie Schumacher fans eh
Ik was het niet meteen van plan toen ik deze thread begon te lezen, maar uiteindelijk deed ik het toch : mijn rentree maken, zonder dat aan de grote klok te hangen.

Maar als je dan meteen zo'n stempel opgekleefd krijgt... We zien wel, waarschijnlijk post ik hier wel opnieuw.

Het is geen geheim dat ik en airco niet meteen de grootste vrienden zijn, maar ik waardeer een aantal van zijn meer technische bijdragen wel. Over een heel aantal dingen in F1/autosport weet hij een stuk meer dan ik, maar iets minder hautain zou toch wel mogen (ook de reden voor mijn "vertrek" trouwens). Ik herinner me vaag dat hij hier ooit de opmerkte dat het F1-onderdeel niet meer is wat het vroeger was, wel het ligt niet altijd aan de anderen. Ik vind het prachtig dat de paddock uit het F1-wereldje gegroeid is tot een algemeen autosportforum, maar een van de neveneffecten was dat het F1-deel niet zoveel meer voorstelde. Dat heeft ook ergens een reden denk ik. Meer wil ik er niet meer over kwijt.

Een andere reden voor mijn afwezigheid was trouwens dat ik nauwelijks nog tijd heb om autosport te volgen. F1-races bekijk ik nog sporadisch en zondagmiddag moest ik strijken. Dan heb ik tegelijk ook maar naar de race gekeken. Het nuttige aan het aangename koppelen .

Last edited by Mario; 24-05-2005 at 15:04.
Reply With Quote
Old 24-05-2005, 15:27
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Mario
Ik vermoed dat je mij viseert
Bwa niet in het bijzonder ... Hoewel u wel het duidelijkste voorbeeld bent van mijn stelling

Valt me gewoon op dat er weinig supporters zijn die hun ploeg/team ook blijven steunen op momenten dat het wat minder gaat. De afgelopen jaren zag je alle niet schumi/ferrari-fans een voor een afdruipen. Slechts een handjevol kon rustig de dominantie toegeven.

Nu het rijk van Schumacher een moment van zwakte vertoont staan ze allemaal op de eerste rij om het definitief instorten van zijn rijk te voorspellen ...

Supporteren voor (of tegen) een bepaalde piloot/team/ploeg doe je altijd ... Niet enkel als het goed gaat

------------------------------------

Overigens ... Kzie niet goed in waarom ik mijn gedacht niet zou mogen zeggen omdat ik admin ben. Ik post een toch duidelijk uit eigen naam (in dit geval nickname) ... zonder enige verwijzing naar depaddock als vereniging ...
Waarom dit er dan weer wordt bijgesleurd is me een raadsel

Last edited by airco; 24-05-2005 at 15:40.
Reply With Quote
Old 24-05-2005, 15:51
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ik weet niet meer precies wanneer de paddock begonnen is (om nog maar te zwijgen van de voorlopers ervan), maar het bestaat toch al ettelijke jaren.
Tot het voorjaar van vorig jaar heb ik hier vaak gepost, dus dat ik afdroop omdat hij teveel won, klopt niet. Dan was ik al veel vroeger vertrokken en bovendien begon men dan stilletjes aan zijn dominantie te tornen en vanaf België of zoiets was het ermee gedaan (als mijn gebrekkige geheugen op dat vlak me niet in de steek laat).

Ik heb over hem zeker nooit de loftrompet gestoken, maar me ook nooit verlaagd tot scheldtirades aan zijn adres. Ik heb altijd erkend dat hij een uitstekend piloot is en heb daar nu nog altijd geen moeite mee. In mijn posts van vandaag heb ik ook niet het einde van zijn rijk voorspeld (ik ontken niet dat ik blij zou zijn mocht het zo zijn ; die 6de overwinning op Monaco lijkt verder dan ooit, laat staan een 7de om Senna's record te breken, dus ik ga ervan uit dat ten minste dat recordje nog een hele tijd in de annalen zal staan. Da's dan toch iets waarover ik me kan verkneukelen), gewoon dat het -volgens mij- dit jaar te laat is voor de scuderia. Ik heb ook nergens leedvermaak laten blijken.

Maar ik heb de indruk dat dit nergens toe leidt.
Old 24-05-2005, 16:27
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Valt me gewoon op dat er weinig supporters zijn die hun ploeg/team ook blijven steunen op momenten dat het wat minder gaat.
Wat mezelf betreft kan ik daar alleen maar dit over zeggen : de piloot waarvoor ik altijd gesupporterd heb is gesneuveld op 1 mei 1994. Sinds dat moment, dat toevallig samenviel met het begin van de Schumacher-periode, weliswaar onderbroken door Hill, Villeneuve en Häkkinen, heb ik geen echt idool meer gevonden in de F1. Voornoemde piloten waren stuk voor stuk uitstekende rijders, maar konden wat mij betreft toch niet genoeg overtuigen om op lange termijn weerwerk te bieden tegen de Schumacher-overheersing. Ook nu heb ik trouwens nog steeds geen echte held voor ogen die op zijn eentje kan optornen tegen Schumacher, maar stilaan komt er toch oppositie - van meerdere rijders tegelijk nog wel. De reden waarom ik nog steeds niemand als echte superheld naar voren kan schuiven is de volgende : ik besef zeer goed dat huidige koplopers Alonso en Raikkonen niet zo overheersend op het circuit zouden rondrijden als Schumacher ook dit jaar weer over een perfect package zou beschikken. Nu, als het zijn verdienste is dat Ferrari in zijn periode zo sterk geworden is, is het ook nu mede zijn "schuld" dat het slechter gaat, ook al zijn de Bridgestones de voornaamste reden van de zwakke prestaties. Maar dat McLaren en Renault op dit moment over een beter package beschikken is geen schande natuurlijk voor hun piloten; F1 gaat nu eenmaal over de beste combinatie in tegenstelling tot cupraces.

Ondanks het nog steeds ontbreken van iemand waarnaar ik opkijk, steek ik niet onder stoelen of banken dat ik verheugd ben dat de slaapverwekkende hegemonie van Schumacher op zijn laatste benen lijkt te lopen. Als het zelfs voor een Schumi fan eentonig wordt, heb je niet veel voorstellingsvermogen nodig om je in de plaats te stellen van iemand die Schumacher altijd gezien heeft als de anti-Senna. Ik vind dan ook dat de niet-Schumi fans alle recht hebben om hun blijdschap te tonen als iemand anders races wint. Of dat nu Raikkonen is of Alonso, of iemand anders, maakt mij persoonlijk niet uit, maar ik denk dat er voldoende fans zijn van deze piloten die nog niet eens in de F1 meereden toen Schumacher al lang de plak zwaaide. Nogal wiedes dus dat die fans niets konden in de pap brokkelen op dat moment, hun idool reed nog niet eens mee.

En de "oude" garde dan? Tja, ze hebben het allemaal laten afweten eigenlijk, en dat je dan als fan moedeloos wordt, daar kan ik best inkomen. Je kan niet blijven zeggen dat Villeneuve of Montoya of wie ook ooit wel zal terugkomen als het overduidelijk is dat die mannen gedurende meerdere jaren niet de nodige panache hebben om het op te nemen tegen de regerende wereldkampioen. En dan wordt het in dit forum alsmaar stiller... Tot dit jaar dus, waarin alles anders lijkt te zijn. In mijn ogen niets mis mee.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-05-2005, 17:03
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Finish
Ron Dennis fantastische schitterende conclusie:To win in Formula One, first you have to win (die man is slim !)
was het niet: To finish first, first you have to finish?
Old 24-05-2005, 17:06
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Finish
Een ander topic: Bas Leinders zat dit weekend bij Sporza als co-commentator, en hij merkte terecht op dat Schumacher bij de spin van Albers toch wel een heel lange tijd bleef stilstaan:

Schumacher over het incident:

Leinders haalde een voorgaand voorval aan in een andere raceklasse, waarbij een coureur van een crash profiteerde door te blijven stilstaan en het verkeer op te houden, om zo een Safety Car situatie uit te lokken. Schumacher bleef in feite wel érg lang de boel ophouden, zoals uit beelden en bovenstaande foto blijkt. De Minardi zat helemaal niet in de weg, hij kon in feite gewoon doorrijden. Hoe lang duurt het immers om de wagen weer op gang te krijgen ? Of liep er ergens een monegaskische baanmarshall in de weg ?
kijk, dit was me ook opgevallen. en dan krijg ik op een ander forum de opmerking dat zijn voorvleugel in de weg lag. nu ben ik in geen geval expert ter zake, maar een voorvleugel lijkt mij geen onoverbrugbare hindernis. je kan daar gewoon over rijden. en het was mij ook opgevallen dat, bij het verschijnen van het SC-bordje, Schumi opeens wél verder kon...
Old 24-05-2005, 17:06
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

De visie van Sennake kan ik geheel bijtreden (heeft misschien iets met ons geboortejaar te maken ), alleen mag je in mijn geval de naam Senna vervangen door Lauda.
Reply With Quote
Old 24-05-2005, 17:54
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Sennake, als ik uwe mening wat lees, lijkt me dat gij enkel maar voor de echte supertalenten kunt supporteren? Als iedereen zo moest denken, waar moeten dan al die andere goede, maar niet superieure piloten hun supporters halen?

Maar ieder zijn mening natuurlijk. En de persoon voor wie ge supportert, die kiest ge ook niet zomaar heb ik al zelf ondervonden. F1 is er bij mij met de papfles ingegeven, maar echt volgen, deed ik zo vanaf begin '94 eigenlijk. Net nadat den Thierry gestopt is dus. Op die moment zag ik Senna wel graag rijden, maar dat heeft jammer genoeg niet lang mogen duren Op die moment kende ik eigenlijk maar bitterweinig andere piloten. Schumi het beste eigenlijk, maar voor hem ben ik toch niet gaan supporteren. Ben dan gaan kijken naar Senna zijn teamgenoot en dat "klikte" wel precies. Dan dus supporter van Damon Hill, en ik ben voor hem blijven supporteren gedurende zijn verdere carriere, ook toen hij naar Arrows en later Jordan ging, nooit aan getwijfels om te veranderen.

Toen Hill ermee stopte, kwam er net een (voor)naamgenoot van mij in de F1: Nick Heidfeld, ik dacht: "dit is waarschijnlijk de enige keer dat er een naamgenoot F1 rijdt, voor hem ga ik supporteren", maar die klik was er niet meteen. En op diezelfde moment stapte Jenson ook in de F1, en moeilijk om uit te leggen, maar het deed me precies gewoon iets als ik hem zag rijden, en Heidfeld was dan ook rap vergeten. Ben nog altijd heel hevige Jenson supporter, ook gedurende de mindere jaren. En als fan is het dan natuurlijk zalig als er na die mindere jaren (2001-2003) dat zalige seizoen van vorig jaar kwam!
Dit jaar wil het jammer genoeg niet zo goed lukken, en dan nog die uitsluiting voor de afgelopen twee GP's, is echt balen, maar we leven met Jenson mee!
Ik heb er alle vertrouwen in dat het snel weer beter zal gaan. Ik zie hem dit jaar nog wel een (of meer) podiums halen, maar de overwinning zal voor volgend jaar (bij Williams?) zijn denk

Met die uitsluiting heb ik dan eens twee GP's als "neutrale fan" kunnen volgen, wel voor een keertje is dat best ook wel plezant. En zeker de GP van Monaco was echt nog wel knap om te zien. Maar 'k zal toch blij zijn als er vrijdag terug "Jenson Button" op de uitslagen zal staan hoor!
Old 24-05-2005, 18:15
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Sennake, als ik uwe mening wat lees, lijkt me dat gij enkel maar voor de echte supertalenten kunt supporteren?
Niet speciaal neen, maar zoals je zelf al aangaf : je kan jezelf niet forceren om van iemand fan te zijn. Ik wil wel en heb het ook meermaals geprobeerd na Senna, maar de "klik" is er gewoon niet. Ik kan het niet beter uitleggen dan dat.

Misschien is het wel waar hoor, dat ik onbewust alleen symphatie kan opbrengen voor supertalenten, wat niet betekent dat ik per sé altijd voor de superkampioen ben (anders was ik al lang Schumacher-fan geweest). Maar vroeger ging mijn voorliefde uit naar Clark, Fittipaldi, Ickx, Gilles Villeneuve, Boutsen, Mansell en Senna. Toch niet allemaal wereldkampioenen, zelfs niet allemaal supertalenten. Ik heb er geen rationele verklaring voor. Misschien voer voor psychologen?

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-05-2005, 18:45
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Ik ben ook al Jaren een rasechte F1-fan (mede dankzij mijn vader die er toch veel naar keek ).
Vroeger supporterde ik vooral voor Alesi, Hill en Senna.
Dan ben ik even gestopt met kijken en ben ik het weer intensief beginnen volgen begin seiz. 2003
Old 25-05-2005, 09:00
Laskaat's Avatar
Laskaat Laskaat is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Sennake
En de "oude" garde dan? Tja, ze hebben het allemaal laten afweten eigenlijk, en dat je dan als fan moedeloos wordt, daar kan ik best inkomen.
Ik zou niet zeggen dat we ALLEMAAL het hebben laten afweten. Ik ben lid van "de paddock" van in het begin, daarvoor al van "one list" en "de pits" en volg dit hier nog steeds wekelijks op de voet.

-Waarom post ik dan niet meer? (mijn laatste was van 8 sept 2004): omdat het uiteindelijk steeds weer over dezelfde discussies gaat, in weze tss Mc Laren fans (zoals ik) en Ferrari fans. Doordat sommigen "admins" te veel denken dat zij de beste zijn en steeds gelijk hebben vind ik het niet meer de moeite om discussies te voeren waar er toch geen einde aan komt en somigen maar doormemmen tot ze gelijk halen en de andere het opgeeft. Die discussies lees ik zelfs niet meer, ik kom alleen nog voor de serieuze posts te lezen die eigenlijk gaan over hetgene waar het hier allemaal om draait: de F1. Ook stoort met een beetje dat gecopieer van andere sites, als je een echte F1 fan bent dan heb je dat ook al ergens gelezen en is het niet nodig hiervan nog een copijtje te plaatsen van een artikel die je gevonden hebt op een of andere site, net alsof ze de enige zijn die dat dan gelezen hebben.

-Waarom post ik nu wel: ik stoorde mij aan het woordje "Successuporter", dit is dus weer een uitlokking om een discussie te beginnen (en is eigenlijk beke gelukt ook hé), veronderstellen dat er mensen terugkomen omdat McLaren het nu weer goed doet, een discussie die weer nergens gaat toe leiden. Ook de opmerking dat het "iemand" opvalt hoe weinig supporters zijn team steunt als het minder goed gaat en afdruipen is weer zo'n typische uitlokking. T'is niet omdat je geen nutteloze discussie meer wil voeren hier (de starter van de discussie doet dit toch maar om zichzelf en zijn "held" op te hemelen en de ander te vernederen en af te breken) dat we ons team niet meer steunen hé.

Groeten,
Laskaat
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules