![]() |
|
|
|||
|
|||
Tis lang geleden dat er aan het circuit zelf gewerkt is... maar nu komt er weer wat actie in! Niet alleen de baan wordt lager gemaakt voor onze kleinere medemens, maar naast dat "verlagen" wordt de baan ook eindelijk eens verder aangekleed.
Op deze foto's zie je dat de muurtjes gedemonteerd zijn en dat er al dus grote delen geschilderd zijn van waar het gras of de grindbakken moeten komen! Alles waar ik met de "rol" aankon is geschilderd, nu moet enkel de strook langs de controllers nog geschilderd worden met de borstel. Kheb alles afgeplakt omdat ik geen zin had om alle bekabeling voor de stroom los te maken! Het ziet er momenteel nogal donker uit, maar met het gras zal het wel weer een stuk klaarder worden. Het ziet er wel al een stuk properder uit, nu de lijntjes van het tekenen en zo weg zitten onder de bruine verf. Later deze week word het geheel eens zachtjes opgeschuurd en stukje voor stukje voorzien van klaar-opdrogende houtlijm én gras of grind! ![]() ![]() ![]() To be continued! G. |
|
|||
|
|||
Ondertussen is er al hard gewerkt op Petit Spa! De baan ziet er momenteel niet echt bereidbaar uit!
Het materiaal wordt aangeleverd: ![]() De houtlijm om op de opgeschuurde verf ge verspreiden om er nadien het gras in te "zaaien": ![]() Een deel van de baan is al "bezaaid" en ik moet zeggen, ik ben wel content van mijn methode! Het ziet er allemaal net dat ietsje realistischer uit met het gras! Naast de baan worden de reclamepanelen ook ontworpen, maar die komen er pas op als het gras en de grindbakken afgewerkt zijn. De 996 Seikel Motorsport op de rechte eind: ![]() in de remzone voor "Les Combes": ![]() De combes insturend: ![]() Zelfde positie, ander camera standpunt: ![]() ![]() ![]() Door de "Bruxelles": ![]() Uitaccelereren richting "Double Gauche": ![]() ... |
|
|||
|
|||
Grindbak net voor het opgaan van de rechte eind:
![]() Ik vind het echt leuk om te zien! Iedereen weet wel da'k een beetje een zwak heb voor zo mooi afgewerkte banen die echt realistisch ogen! Ik moet toegeven, Petit Spa zal nooit superrealistisch zijn omdat er geen plaats is voor grote secties met bomen en dergelijke, maar dit gras doet toch al zeer veel vind ik. De werken zoals ze er nu voor staan, nog héééél veel werk dus: ![]() ![]() To be continued! G. |
|
|||
|
|||
Jah gasten...
"Zotte Staf", de gekende Petit Spa clarckchauffeur, zag het allemaal wat niet meer zag zitten om al het werk alleen te doen. Petit Spa heeft dus ferm moeten investeren in personeel! Omdat het allemaal wat vooruit moet gaan krijgt Staf vanaf vandaag de hulp van "Zatten André", de straatveger en "Marcel", de vrolijke straatwerker! Uiteraard zijn de twee nieuwe aanwinsten volledig voorzien van materiaal! Op deze foto zie je Marcel in z'n nagelnieuwe kipbak-truck met een nieuwe levering grind voor de grote grindbak in de "Double Gauche". Het is duidelijk te zien dat de plaats waar het grind moet komen al dik in de lijm zit. Marcel moet uiteraard het grind op z'n plaats zien te brengen... dit onder het toeziend oog van André! ![]() Marcel in volle actie... het grind komt mooi op z'n plaats: ![]() Terwijl Marcel het grind mooi vlak legt in de grindbak, veegt André het circuit zelf terug schoon! ![]() ![]() André z'n trots: de CM300... de beste straatveger op de markt! ![]() Het olijke drietal heeft deze avond ferm kunnen doorwerken en naast de grindbak ook gras kunnen zaaien rond de toren en op de volledige rechte eind: ![]() ![]() ![]() Met vriendelijke groeten, Staf Marcel André |
|
||||
|
||||
Chance dat zot zijn geen zeer doet ;-) Maar zo blijft het wel superleuk om te volgen en tis nog professioneel gedaan ook. Mijn complimenten aan het team!
|
|
||||
|
||||
André zal wel een stijve nek ofwel een stevige kramp in z'n arm hebben na een hele dag poseren ... euh ... "zwaar werken"
![]() Regards, 555 |
|
|||
|
|||
Gisteren een uitnodiging tot racen én bier drinken afgeslaan (een gekend Belgische slotter gaf een paar tournée générals voor zijn "grootvaderschap") om verder te kunnen doen aan de baan, dus ik moest echt wel maken het de moeite was wat ik deed gisteren avond! Gelukkig waren mijn trouwe "handlangers" ook weer van de partij:
![]() Eerst en vooral heb ik een stukje MDF aan de baan gezet ter hoogte van de tribune. Die tribune stamt nog uit de tijd van Petit Spa 1 en ik had die er voor de race met de "Paddockers" snel bijgezet voor een beetje extra sfeer te creeren. De trinune stond dus half over de "afgrond" te bengelen, maar daar is dus nu een mouw aan gepast! Rond de "uitstulping" komt later uiteraard ook een mooie afranding! Stukje MDF bijgezet, geverfd, afgeschuurd, alles ingelijmd en in één ruk gras gezaaid zodat er van bovenaf geen naad te zien is! ![]() Vooraanzicht, nu moet de tribune zelf nog gerenoveerd worden: ![]() ![]() Verder heb ik de grote stukken in't midden van de baan ook bezaaid, beetje veel werk, maar het is allemaal verlopen! Het laatste stuk net voor de controllers heb ik dan gisteren avond héél laat nog bezaaid, maar het overtollige gras moet nog verwijderd worden. Overzichtje van het groen: ![]() ![]() ![]() ![]() Enfin... maar de grind- en zaaiwerken zijn achter de rug! Nu nog het overtollige gras op die ééne strook verwijderen, de muurtjes terugplaatsen en advertising aanbrengen! Als ik daarover nadenk... is dat nog altijd... veel werk! Er is inderdaad nog wat werk voor de boeg, maar ik speel toch al met een nieuw Paddock-slotidee voor als de baan compleet afgewerkt is. Voor het hier volledig wereldkundig te maken, ga ik het eerst effe aan de hoofdbouwers voorleggen! G. |
|
||||
|
||||
't gras is mooi gezaaid, maar er is iemand op het dak van uw tribune geslopen
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
hehehe, zo te zien heeft hij een attack gekregen. Of was het de boswachter van dienst die zich laten gelden heeft? |
|
||||
|
||||
of hij is uitgeschoven door tslechte weer hier in België
|
|
||||
|
||||
![]()
Mooi,mooi,mooi Gunther.
Maak de zandbakken maar perfect want zoals je weet test ik ze regelmatig uit tijdens de wedstrijden.En zoals eerder al gezegd een mens moet een beetje zot zijn om aan dit mooie resultaat te komen. Doe zo verder zou ik zeggen,je bent supergoed bezig. Groeten WALTER. BMW...Kraftbayers! ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
Merciekes voor de complimenten heren!
Buiten is het misschien slecht weer, maar binnen boven Petit Spa is het zomer hoor! Het gras die ik "gezaaid" heb, is "Sommerwiese" (of zomerweide) van Heiki! Ideaal dus voor de 24u van Spa! Hier blijft het zomer, die mens is gewoon aan het genieten van het zonnetje... weliswaar op een illegale en gevaarlijke plaats! Aan zijn positie te zien... was het niet alleen van het zonnetje dat hij aan het genieten was! Waar zou z'n vriendinnetje ondertusse zitten? G. |
|
||||
|
||||
Ziet er heel prachtig uit,knap gedaan
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ziet er dik in orde uit é vrind. Echt heel mooi werk! Wanneer volgt de eerste racemeeting?
B |
|
||||
|
||||
Straf gras dat gij gezaaid hebt. Pas ingezaaid en ge kunt al beginnen te maaien.
![]() Zie maar ge gene last krijgt van teveel mos. ![]()
|
|