|
|
||||
|
||||
Tamiya paint
Ik ben nog niet zo lang bezig met deze hobby en heb een vraagje over een bouwdoos van tamiya.
Tot nu toe waren de plannen duidelijk genoeg voor mij over de aanduidingen van de type verf bij elke part maar onlangs had ik een doos gekocht( Epson Nsx 2005) en met rubriek painting body stond aangeduid paint dit deel "x-16:5 +x-4:4 +x-2:2 Wat bedoelen ze hier nu eigelijk mee "welke van de drie kleuren moet ik nemen" of moet ze mengen of iets anders ? |
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Tamiya paint
Ok bedankt voor de informatie nu weet ik wat ik moet doen
|
|
||||
|
||||
heeft iemand een idee hoe ik het beste de ruiten langs de binnenkant kan zwart maken zonder dat alles na de klote gaat
bij de meeste kits zit een windowmask ma bij deze nog niet
|
||||
|
||||
Zelf afplakken.
|
|
||||
|
||||
Als er geen window masks bij de kit bijzitten, dan doe ik het op deze manier. Ik neem een potlood en ga langs de lijnen waar de ramen moeten geverfd worden. Nadien breng ik plakband aan van tamiya en dan worden de potloodlijnen zichtbaar. Ik ga daarna nog eens over de lijnen met potlood op de plakband. Daarna ga ik voorzichtig met een zeer scherp mes over de lijnen en verwijder nadien de overtollige plakband en verf of spuit de zichtbare oppervlakken zwart. Hopelijk weet je nu iets meer.
Groeten, Lesley |
|
||||
|
||||
Hier staat de manier waarop Eyckles het doet uitgelegd met foto's. Duidelijker kan niet.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Dominique; 03-03-2012 at 12:32. Reason: URL gefixed |
|
||||
|
||||
Ik heb ook nog een vraagje over het juist aan brengen van zwarte lijntjes.
Ik heb onlangs een Porsche 911 Turbo '88 gemaakt van Tamiya , hij is klaar alleen ontbreekt er de zwarte rubber lijntjes rond de deuren en de benzineklep. Ik heb deze bewust niet aan gebracht omdat ik bang ben het modelletje te verneuken door geen vloeiende lijnen te bekomen. Hoe kan dit in de toekomst het beste doen met een soort stiftje ofzo of andere manieren ? |
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is de link: http://forum.depaddock.net/showthrea...149#post217149
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
ik gebruik een 0.5mm.
|
||||
|
||||
Er is zelfs een volledige thread aan besteed: http://forum.depaddock.net/showthrea...nkleuren+naden
|
||||
|
||||
OK Domi ik heb de juiste informatie gevonden alvast bedankt voor de link
|
|
||||
|
||||
wie weet welke kleur van spuitbus van tamiya het beste uitkomt van de martini kleuren
ik ben met de alfa bezig en de decals zijn er weer niet super uit en wou dan de kleur rood spuiten
|
||||
|
||||
Ik zou zeggen ts 36 fluo rood of ts 49, maar ben er niet zeker van. Misschien overwegen om een nieuw vel te kopen van studio27.
Groeten, Lesley |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|