![]() |
|
|
||||
|
||||
Echt schitterend om het verhaal van deze baan te lezen en te volgen. Ik had de thread nog nooit volledig doorgenomen. Superwerk met de nodige humor doorspekt.
![]() |
|
||||
|
||||
Ja dit ziet er super uit! Op deze baan zou ik ook wel eens willen rijden
![]() Tom |
|
|||
|
|||
Bedankt heren voor de complimenten!
Eindelijk heb ik nog eens wat kunnen verder doen! Alles is opgeruimd en de muurtjes zijn teruggeplaatst, het ziet er naast terug berijdbaar ook heel wat klaarder en misschien wel groter uit. Wat ik ook vind, is dat het circuit zelf én de rijlijnen (de zwarte) nu ook veel meer tot hun recht komen! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De auto's vallen ook veel meer op nu tussen het groen: ![]() De M3 moet dringend wat geretoucheerd worden aan de voorbumper: ![]() De reclamepanelen zijn al deels gedrukt en zijn klaar om versneden en geplaatst te worden: ![]() Er zat 1 naadje in het gras, waar twee soorten lijm samen kwamen en ophoopten... ik heb het gras en de lijm afgeschraapt om het opnieuw te zaaien zonder naad: ![]() ... Last edited by MFahrer; 16-11-2007 at 09:18. |
|
|||
|
|||
Rondje rond het vernieuwde Petit Spa met Jacky Ickx aan het stuur van de Porsche 935 waarvan jullie de bouw kunnen volgen hebben:
Jacky vertrekt aan de start/finish: ![]() Door de Eau Rouge: ![]() Remmen voor Les Combes ![]() Combes door: ![]() Jacky in Close-Up door de Bruxelles: ![]() Remmen voor de Double Gauche: ![]() In de Double Gauche: ![]() Zelfde bocht, ander camerastandpunt: ![]() ... |
|
|||
|
|||
Accelereren na richting de Pif-Paf:
![]() Door Stavelot: ![]() Remmen voor de Busstop: ![]() Door La Source: ![]() En terug over de meet: ![]() Onder luid applaus van het publiek: ![]() Tot binnenkort... op Petit Spa! Juist nog enkele sponsors contacteren en we zijn weer in de running! G. |
|
|||
|
|||
Zaterdagmorgen heb ik al de bandenmuurtjes teruggeplaatst. Als ik nadien naar het circuit stond te kijken was ik er eigenlijk al tevreden mee, zonder de reclamebanners overal. Het zag er lekker clean, strak en vooral niet té druk uit. Maar ik heb beslist om in de bochten en rond de start/finish wel reclame aan te brengen zoals het in’t echt ook is, en ik ben blij dat ik er aan begonnen ben. De foto’s die ik nadien getrokken heb zijn echt wel veel kleurrijker en realistischer dan voorheen op Petit Spa. Aangezien het vernieuwde circuit vrijdag 23/11 officiëel heropend wordt met een Fisa 2 Litre endurance, moet het allemaal wat vooruit gaan. Er zijn al wat sponsors gevonden, en zoals naar goede ouwe Petit Spa gewoonte is Proximus de hoofdsponsor.
De reclamebanners worden aangevoerd en op de muren aangebracht: ![]() ![]() Verder zijn er vangrails aangebracht voor de veiligheid van de piloten als van de toeschouwers: ![]() ![]() Zoals gewoonlijk komen de eerste teams een weekje voor de grote wedstrijd aan op het circuit om zich te installeren en te testrijden. De grote teams, zoals de winnaar van de vorige Fisa 2 Litre endurance (én één van de topfavorieten voor de overwining vrijdag), komen met de grote middelen aan: ![]() ![]() De kleinere teams moeten het met héél wat minder stellen: ![]() ![]() ... |
|
|||
|
|||
Wat later gaan de wagens de baan op om te testen, en om me foto’s te laten maken met de reclamepanelen op de achtergrond. Er zit toch vééél meer kleur in de foto’s dan voor de “make-over”!
![]() Kort over de curbs: ![]() De BMW remt makkelijk de Mégane uit in de remzone voor Les Combes en gaat er met gemak over: ![]() Maar de Renault kan door de slipstream een beetje aanklampen: ![]() Maar uiteindelijk moet hij toch lossen: ![]() Remmen in Stavelot: ![]() De 320 voorbij de banden in de Busstop: ![]() Zelfde moment, andere camera: ![]() In de chicane zit de Renault duidelijk al ver achter: ![]() Omdat ik dacht dat er door de werken hier en daar een klein beetje stroomverlies op de baan zat en ik niets aan het toeval wou overlaten, heb ik gisteren avond tot rond elf uur de heb ik de volledige baan gecontroleerd op mankementjes en uitgemeten. Bleek dat er hier en daar toch een klein beetje spanningsverlies opzat. Uiteindelijk heb ik beslist om bij elke overgang van tape aan elkaar te solderen met een flinterdun laagje soldeertin. Eens ik helemaal rond was, ging de baan als nooit tevoren! Volgens mij gaan de tijden nog iets zakken op Petit Spa! De start/finish brug en enkele bochten moeten nog voorzien worden van reclamepanelen en dan is het circuit volledig klaar voor de heropening! Feel free to comment hé mensen! Het einde van de bouw nadert, dus ook het voorstel die ik wou lanceren! G. |
|
||||
|
||||
Ik denk dat je klachten zult krijgen van de piloten en organisatoren, over die banden op de laatste foto... Een beetje teveel naar rechts en die banden vliegen richting publiek.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Heel mooi werk Gunther. Er zit precies toch wa meer leven in é, t is echt prachtig om zien. Benieuwd om het in t echt ook eens te aanschouwen... B |
|
||||
|
||||
Dit is echt prachtig Gunther...vrijdag als alles goed gaat rij ik erop en kan moeilijk wachten...
![]() Proficiat...tis echt mooi. ![]() J. |
|
||||
|
||||
Prachtig
|
|||
|
|||
Op en rond Petit Spa begint het als vanouds weer drukker te worden! Er komen steeds meer teams aan om hun plaats in de boxen op te eisen! Er hangt een bijzonder sfeertje van competitiviteit in de lucht boven Petit Spa, zelfs zonder dat de wagens een meter gereden hebben! Dat belooft voor vrijdag!
![]() Jammer dat Walter z'n mooie 320 er niet bij kan zijn! G. |
|
|||
|
|||
De baan is zo goed als af! Er hangen op de belangrijkste plaatsen reklamebanners, de voetgangersbrug is voorzien van reklame, enfin... we zijn er klaar voor, voor de openings koers van vanavond! Foto's van dit alles zal je wel te zien krijgen.
Na vanavond komen er alleen nog wat vlaggen én een afsluiting voor de grandstand bij! Zoals gezegd ging ik iets doen met de Paddockers als de baan afgewerkt was en niet zoals het vorige evenement waarin beginners gewoon gedropt werden in een zeer belangerijke koers voor ons kampioenschap. Wat een beter idee lijkts, is een "Paddock-only" race... met DTM's op schaal 1/32. Datum en zo wil ik graag eerst met Guy en Guido bespreken, maar ik kan nu al zeggen dat er (maximum) 10 (niet wekelijks slottende) Paddockers eens een avondje onderling kunnen komen racen. Het spreekt voor zich dat ik liefst de "harde kern" over de vloer zou hebben, dwz. de "nette heren" die ik al eerder gezien heb op Modelbouwmeetings. Details hoor je wel later... ik neem meteen contact op met Guy en Guido en de verdere ontwikkelingen krijg je normaal te lezen in "Modelbouwmeetings". ![]() G. |
|
||||
|
||||
Goed idee, en moet je dan je eigen slots meebrengen??
|
|||
|
|||
@ Loeten: Daarover ga je alles lezen eens het afgesproken is met de "opper-plekkers"! Leuk te weten dat er toch al interesse is...
Verder hebben we vrijdagavond op het vernieuwde circuit de heropeningsendurnance gereden. De wagen waarmee het "De Paddock Slotracingteam" eerder dit jaar aantrad, werd terug "geleased" aan een ander team. In afwachting van de foto's en het verslag van de wedstrijd kunnen jullie al naar enkele filmpjes kijken. Kheb mij alweer bezig gehouden om on-board camera filmpjes te maken nu het circuit "afgewerkt' is. Dit keer zijn de filmpjes uiteraard met de 2 liters. Je ziet hier een onboard camera gemonteerd op de Audi A4 Works, in duel met de 320si Bastos Fina. Filmpje duurt wel effe, je ziet maar of je het uikijkt of niet! ![]() In het tweede filmpje is de onboard cam omgedraaid op de Audi en zo zie je hem ingehaald worden door de BMW... ![]() Omdat ik ook eens wou zien hoeveel de resin piloten effectief zien in de nachtsessies, heb ik een Petit Spa by night gemaakt. De wagen in kwestie is alweer de Audi A4, niet meteen de wagen die het meest verlichting op de baan werpt, maar je hebt een idee hoe het er aan toegaat. ![]() Laatste filmpje is geen onboard camera, maar een track camera tijdens een kwalificatieronde van de Bastos Fina Bmw: ![]() Feel free to comment! Graag zelfs... G. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|