De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #76  
Old 04-02-2011, 19:47
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825


Op de Facebook pagina van Audi sport werd gisteren een opmerkelijke foto toegevoegd. Als u de onderstaande afbeelding van naderbij bekijkt kan u de opmerkelijke gelijkenissen relatief snel waarnemen.

Het feit dat Audi voor de eerste maal, in competitieverband, naar buiten komt met een Coupe in plaats van de traditionele open wagens zal de gelijkenissen zeker in de hand gespeeld hebben.

We laten u zelf een oordeel vellen over de al dan niet gelijkende wagens!

Bron: autosport.be

Last edited by NetForce84; 04-02-2011 at 19:54.
Reply With Quote
  #77  
Old 04-02-2011, 19:55
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Team RLR, vorig jaar nog actief tijdens de laatste 3 manches van het LMS kampioenschap, komt dit jaar aan de start met de gloednieuwe Judd V8 motor.
Een eerste shakedown van het Britse team vond gisteren plaats en hieronder kan u de eerste beelden zien.

Team RLR Racing test de nieuwe Lola-Judd V8 LMP2
Reply With Quote
  #78  
Old 09-02-2011, 22:14
Martijn's Avatar
Martijn Martijn is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2003
Location: Vosselaar
Posts: 120
De ACO maakte vandaag de lijst bekend met vast ingeschreven teams in het eerste "echte" jaar van de ILMC. In totaal zien we 26 teams op de lijst prijken. Een korte toelichten en de volledige lijst staat op Racingworld.be: Troepenschouw Intercontinental Le Mans Cup 2011
Reply With Quote
  #79  
Old 10-02-2011, 00:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Wat onmiddellijk opvalt, is het zeer magere veld in de LMP2 klasse, waar men maar drie wagens telt. Deze klasse is opgezet voor kleinere private teams en die kiezen blijkbaar massaal voor het goedkopere "regionale" LMS kampioenschap (11 wagens daar).

http://www.racingworld.be/nieuws/752...-Cup-2011.html
Het is toch logisch dat het veld in LMP2 mager is voor deelnemers die het hele seizoen deelnemen. De verklaring staat een zin verder. Waarom zou een klein privaat team uit Europa moeten racen in Japan of in de States?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #80  
Old 10-02-2011, 13:52
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Nu ook bekend de (voorlopige?) deelnemerslijst voor de 24H van Le Mand 2011

http://aconewsletter.6tm.eu/wpFichie..._auto_2011.pdf
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #81  
Old 23-02-2011, 00:13
Niels Niels is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2010
Location: Leefdaal
Posts: 705
Nu bevestigd, Spa race op zaterdag:

"Der ACO hat die kombinierte Runde der Le Mans Serie und des Intercontinental Le Mans Cup in Spa-Francorchamps auf Samstag den 7.5 um einen Tag vorverlegt." GT-EINS
Reply With Quote
  #82  
Old 23-02-2011, 20:49
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Quote:
Originally Posted by Niels View Post
Nu bevestigd, Spa race op zaterdag:

"Der ACO hat die kombinierte Runde der Le Mans Serie und des Intercontinental Le Mans Cup in Spa-Francorchamps auf Samstag den 7.5 um einen Tag vorverlegt." GT-EINS
Hier ook de bevestiging op turbomagazine.be:

De 1000Km van Spa worden op zaterdag 7mei verreden in plaats van op zondag. De race zal starten om 14H05min en 6H later afgevlagd worden, meer bepaald om 20H05min. De reden van deze verplaatsing is de F1 wedstrijd in Turkije. Omwille van een conflict besliste de organisatie om de wedstrijd in Spa te verzetten. Wij hebben hier in ieder geval onze eigen mening over!


De meningen (voor en nadelen) laat ik aan jullie over
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #83  
Old 24-02-2011, 12:30
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai
 
Join Date: May 2001
Location: Zoom Zoom
Posts: 1,799
Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
De 1000Km van Spa worden op zaterdag 7mei verreden in plaats van op zondag.

De meningen (voor en nadelen) laat ik aan jullie over
Mij hoor je niet klagen over deze datumsverandering
Dat er een conflict zou zijn met de F1 in Turkije stoort me niet zo erg, maar als de 1000 km die 6 uur duren nu op zaterdag verreden wordt, dan kan ik op zondag gezellig de verjaardag van mijn dochter vieren Anders zou dat wel eens een conflict van een andere orde kunnen geweest zijn.
Reply With Quote
  #84  
Old 24-02-2011, 17:07
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Ik vind het ook beter uitkomen op een zaterdag. Zo kan ik voor het eerst in jaren weer moederdag op zondag vieren ipv de zaterdag.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #85  
Old 24-02-2011, 19:31
Olivier Gouters's Avatar
Olivier Gouters Olivier Gouters is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Feb 2010
Location: zutendaal
Posts: 19
Quote:
Originally Posted by NetForce84 View Post
Hier ook de bevestiging op turbomagazine.be:

De 1000Km van Spa worden op zaterdag 7mei verreden in plaats van op zondag. De race zal starten om 14H05min en 6H later afgevlagd worden, meer bepaald om 20H05min. De reden van deze verplaatsing is de F1 wedstrijd in Turkije. Omwille van een conflict besliste de organisatie om de wedstrijd in Spa te verzetten. Wij hebben hier in ieder geval onze eigen mening over!


De meningen (voor en nadelen) laat ik aan jullie over
Dit komt wel van autosport.be

Maar of jullie voor of tegen zijn? laat het maar horen ;-)
__________________
www.autosport.be - voor al de info van autosport in binnen en - buitenland!
Reply With Quote
  #86  
Old 24-02-2011, 19:49
Coach Ep Coach Ep is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2006
Location: Ollanda
Posts: 364
Spijtig dat men de kans laat liggen om de race in het donker te laten finishen.

Minassian heeft trouwens een 2e nieuwe 908 afgeschreven tijdens een 30-urige test op Paul Ricard, rijder ok, wagen ko. Vooralsnog geen consequentie voor de openingsronde van de ILMC op Sebring volgende maand. Gaan we op Spa misschien maar 2 ipv 3 fabriekspugs zien?
Reply With Quote
  #87  
Old 24-02-2011, 20:55
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Coach Ep View Post
Spijtig dat men de kans laat liggen om de race in het donker te laten finishen.
de uitbatingsvoorwaarden van de omloop zijn behoorlijk strenger geworden en het is niet meer mogelijk vaak bij donker te rijden.
Reply With Quote
  #88  
Old 25-02-2011, 00:42
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Coach Ep View Post
Gaan we op Spa misschien maar 2 ipv 3 fabriekspugs zien?
Peugeot heeft gezet dat om de 6 weken een nieuwe wagen gebouwd wordt. Tegen Le Mans zouden er dan met 6 a 7 wagens zitten. Ik denk dus dat er waarschijnlijk geen probleem is voor Spa.

Meer schrikwekkend is dat de crashen 2 keer het gevolg zijn van een probleem met de ophanging. De eerste crash van Gene was een gebroken draagarm en nu zou de ophanging blijkbaar van monocoque zijn afgebroken. Dit is een aantal keer met de oude 908 gebeurd; de laatste keer was in de 24 uur van Le Mans van 2010. Peugeot is speciaal van leverancier veranderd om dat probleem op te lossen. Als het nu opnieuw gebeurt, gaat het misschien om een ontwerpfout in plaats van een constructie-/leverancierfout.
Reply With Quote
  #89  
Old 25-02-2011, 20:20
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2010
Location: Sint Martens Lierde
Posts: 825
Mij om het even of het nu de zaterdag of de zondag is, ik ging er toch naartoe gaan.

Wat betreft de 908's, ze zien Spa als een voorbereiding van de 24H Le Mans dus veronderstel ik dat ze in Spa zoveel mogelijk zullen testen.
Hopelijk zien we toch zeker 3 wagens aan de start
__________________
BMW M3 GT2 - BMW Motorsport
Reply With Quote
  #90  
Old 25-02-2011, 21:10
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
In tegenstelling wat er op sommige sites te lezen is zijn er geen wedstrijden op de zondag van het weekend van de 1000 km/6 uur van Spa. Trainingen starten op donderdag!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.