De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 09-04-2006, 20:37
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally Posted by AlainH
Opgave van de Ferrari van McCormick-Lockie
Zwarte vlag voor de Engelsen. Nadat het kofferdeksel openvloog hebben ze "assistentie van buiten af" gekregen en werden daardoor gediskwalificeerd.

C U
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 20:40
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Ook net terug, foto's volgen straks misschien nog, anders morgen. Maar ik wil toch even mijn mening spuien:

Vandaag is wat mij betreft een nieuw dieptepunt in de neerwaartse spiraal die de Belgische autosport de laatste jaren kent. De Belcar Series is hierin de nieuwste stap. De Belcar Original was ongetwijfeld de saaiste Belcarrace die ik ooit gezien heb, en de saaiste race algemeen op een paar F1-races van de voorbije jaren na. Het spectaculairste wat ik vandaag gezien heb was een bijna frontale botsing tussen twee cowboys die 70 reden op de dienstweg. Tijdens de laatste manche van de sprinterscup was ik letterlijk de enige toeschouwer in de dubbele linkse. Diegenen die denken dat de BTCS de Belcar concurrentie aandoet: ik denk dat ze er dit jaar gemakkelijk voorbijgaan. Twee Corvettes op een circuit is misschien heel exclusief, maar als dat betekent dat de spanning tot nul herleid wordt heb ik liever een Fun Cup race.

Wat dat voorprogramma betreft: dat was nog erger. Sinds 2003 verliezen we er elk jaar eentje: in 2004 de Yaris Cup, in 2005 de Clio Cup en in 2006 de Mini Challenge. Misschien volgend jaar de Belcar? Wat er nu nog overschiet is een samenraapsel van afdankertjes uit de bovenstaande series, aangevuld met de ex ZSC en ZTC. Op zich leuke wedstrijdjes, maar niet iets voor een topweekend. Ik heb vooral medelijden met de mensen die hiervoor €10 betaald hebben. Ziet er trouwens al iemand zichzelf €25 neertellen voor de 24u met dit als zaterdagvulling?
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 20:41
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Hoe maken we Belcar wedstrijden terug héél intresant??
Heel simpel: Laat Belcar wedstrijden op Spa samen met FFSA GT racen, geen apparte races maar beide deelnemersvelden in 1 race van bijvoorbeeld 6 a 8 uur. Dat zou spektakel leveren ongetwijfeld. En of dan de 2.15 van GLPK genoeg zou zijn voor een pole is dan nog maar de vraag...
Of laat de Euro GT(Rhino) eens samen rijden met Belcar op Spa of Zolder in dezelfde race... Direct enkele exoten erbij... zoals de F550's van Wieth...
Alle nationale GT Kampioenschappen zouden wat meer samen moeten werken om zo spannendere GT races te creëren..

Of denk ik nu echt het onmogelijke???
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 20:43
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally Posted by Baron
Dit moet zowat de saaiste Belcarwedstrijd ooit geweest zijn.
Geef de organisatoren het voordeel van de twijfel. Wil nog enkele weekends afwachten. Maar ik durf zelfs verder gaan : het Belcar-umbrella concept viel (alleszins dit eerste weekend) ronduit tegen.

- Belcar original : daar is al genoeg over gezegd
- Belcar endurance : hadden geluk over een omvangrijk veld te beschikken door toedoen van de GDC. Voor de rest behoorlijk bedroevend.
- Belcar sprint : ze missen duidelijk de historics. Geen enkel inhaalmaneuver gezien.
- Belcar Historic : ze missen duidelijk de sprinters. Geen enkel inhaalmaneuver gezien.

Hopelijk zien we de eerst volgende weekends verbetering.

C U
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 20:43
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Of denk ik nu echt het onmogelijke???
Ja
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 21:05
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Ja
En waarom is dit dan onmogelijk?? FFSA GT is van SRO Stephane Ratel etc...
Volgend jaar betalen zij het transport voor de FIA GT Teams als ik me niet vergis. Geld kan nu toch niet de oorzaak zijn... Als men nu beter met elkaar samenwerkt is er toch veel mogelijk... zo'n mix belcar ffsa gt zou echt wel iets héél mooi opleveren... en ook vééélééé toeschouwers...
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 21:09
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Baron
En ondanks het feit dat dit Belcarweekend een tegenvaller was, blijft de Belcar toch veruit het mooiste kampioenschap van België.
Das tenminste gesproken!!! T'is niet omdat dit weekend wat tegenvalt dat de belcar ten dode is opgeschreven. We wisten toch allemaal dat dit een leer- en overgangsjaar ging worden. Laat ons dus maar blij zijn met dit startveld van dit jaar. Over de spanning: vorig jaar waren we op dat vlak wel heel verwend, dus wait and see. Op CZ zal het nog wat anders worden...

Ten slotte nog: weet iemand waarom die Porsches van JMT zo traag waren???? Het zijn geen toppiloten maar het zijn en blijven PSI-porsches. Ik verwachtte dat ze toch rond de 2.25-2.26 gingen zitten. Dat is hun niet echt gelukt...

Greets, Dr. Jozz

Last edited by GT2-R; 09-04-2006 at 21:16.
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 21:16
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by doctor jozz
Das tenminste gesproken!!! T'is niet omdat dit weekend wat tegenvalt dat de belcar ten dode is opgeschreven.
Daar ben ik dan weer niet helemaal mee akkoord. Ik heb al véél BTCS races gezien die stukken beter waren dan de vertoning van vandaag, Corvettes of niet. En ik denk niet dat daar tegen mei veel aan veranderd zal zijn. Het spijt me dat ik het moet zeggen, maar het is zo.

Maar we mogen nog gelukkig zijn dat we geen wielerfans zijn. Na de slalom tussen vrachtwagens en supporters vorige week is nu de 'schoonste' koers van het jaar beslist door een trein Da's misschien nog een idee voor spanning: spoorwegovergangen aanleggen op het circuit.
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 21:23
Jawaddeman's Avatar
Jawaddeman Jawaddeman is offline
De Paddock Regular

amaaaaai was het zo saai... onthoud eventjes het was een overgangs jaar, Marc Martens heeft er juist al laten verstaan dat hij ook teleurgesteld was in de grote voorsprong van de vettes, en heeft ook gezegd dat het gevolgen zal hebben in het gewicht en ook in de brides; en in dat laatste zitten best mogelijkheden in voor een leuke toekomst...
en al de andere wedstrijden saai?????, de eerste sprinterscup geen inhaal maneuvers??? hoe kan dan iemand die vijfdes hing uiteindelijk nog winnen???; nee het was best spannend, en gisteren de touring cup(BEC), mischieen een van de spannendste van de laatste jaren...

Tja jongens heb me bangelijk geamuseerd, a ja er was toch wel veel publiek voor belcar in spa... thx aan de toeschouwers...

Grts
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 21:23
Viper GTS-R***'s Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by doctor jozz
Ten slotte nog: weet iemand waarom die Porsches van JMT zo traag waren???? Het zijn geen toppiloten maar het zijn en blijven PSI-porsches. Ik verwachtte dat ze toch rond de 2.25-2.26 gingen zitten. Dat is hun niet echt gelukt... Greets, Dr. Jozz
Viel me ook op.
Nochtans reed Leo van Sande die nu met die Porsche JMT reed, met diezelfde PSI Porsche(zelfde bouwjaar etc) tijdens 24uren spa van 2004 een kwali van 2.26.188..........
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 21:24
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

@Nicki MKS: In de belcar is er tenminste geen grens voor de snelheid van de wagens. Zo kan ik van de belcar ook het spannendste kampioenschap van de wereld maken. Zoals jullie wel al gemerkt zullen hebben ben ik geen echte BTCS-fan. Kan er vandaag dan niemand iets positiefs zeggen over de belcar of ben ik dan zo'n optimist???

Greets, Dr. Jozz
Old 09-04-2006, 21:30
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ik vond het ook wel een geslaagde zondag
so what dat de Vettes ver op kop lagen, de Marcos en de Porsche van Maes/Mollekens leverden in het eerste uur een knap duel, en er waren verderop nog meerdere duels.

tijdens de DSC was het erger. enkel 2 BMW's reden wat samen, de andere wagens lieten al snel gaten vallen van enkele seconden tussen.
Old 09-04-2006, 22:02
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Iemand trouwens al opgemerkt dat er op de site van mecenas Sporza geen letter over de BFR staat? Ik was toen nog niet thuis, maar ik neem aan dat het om 19h ook niet het eerste nieuwsitem was...
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 22:06
C.R.T C.R.T is offline
De Paddock Rookie

Ik heb niets gezien op het nieuws van 19uur op de vrt.
Nog niet eens een vermelding. Voor sporza zelf weet ik niet?
Reply With Quote
Old 09-04-2006, 22:19
Nicki_Mks's Avatar
De Paddock Regular

Zover wil ik (voorlopig) nog niet gaan, maar de situatie GLPK/Belcar begint inderdaad wel heel sterk op die van Ferrari/F1 te lijken, zowel wat pretbedervende dominantie als voortrekkerij betreft. Wil iemand me ook eens uitleggen waarom Kermit op de GLPK- en Kumpensites nr. 1 heeft. Er is me daarstraks ook nog iets opgevallen: vergis ik me of is GLPK zo arrogant om een systeem geïnstalleerd te hebben dat de piloot toelaat de lichten te doen knipperen om gedubbelden om te jagen?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules