![]() |
|
|
||||
|
||||
Terwijl de kuipstoel stond te drogen, heb ik de brandblusser afgewerkt en op zijn plaats gemonteerd. De klembandjes heb ik bekleed met BMF.
Ook de rolkooi werd in het interieur gelijmd. Dat ziet er voorlopig zo uit: Nu gaan jullie denken, wat zijn die groene slierten en waarvoor gaat hij dat gebruiken, awel ik ga dat dadelijk eens uitleggen, maar eerst een foto van die groene slierten: Awel, als je zo'n zetel in je interieur gaat plaatsen, dan horen daar ook fatsoenlijke gordels bij. En omdat ik bij dit model al vanalles heb uitgeprobeerd, ga ik van die slierten gordels maken. Nu had ik overlaatst een paar gordelsetjes aangekocht, maar het gordelmateriaal stond me niet echt aan. Ik dacht dat ik het gevonden had door ribanban-lint te gebruiken, maar dat stoffen lint rafelt als je het op breedte snijdt. Dan maar op zoek naar iets anders. Op verschillende plaatsen ben ik op zoek gegaan naar effen lint dat er mat uitzag. Helaas alle mat lint had een rare structuur, terwijl blinkend lint een effen stuctuur had. Tegen beter weten in heb ik me 3 rollen gekocht in de kleuren rood, blauw en groen. Als het niet kan dienen, dan heb ik in ieder geval genoeg lint om de volgende 100 jaar cadeautjes in te pakken. Thuis gekomen kwam ik op het idee om een stukje van dat lint eerst met matte vernis te behandelen en waarempel dat zag er ineens heel anders uit. En omdat ik in deze groene gordels wou hangen, heb ik eerst een stukje lint in reepjes van 2 mm gesneden om vervolgens het langs beide kanten mat te verven. En daarna ben ik begonnen om er gordels van te maken en dat ziet er voorlopig zo uit: Ik zal hem meenemen naar Jabbeke, dan kunnen de kenners hier hem eens van dichtbij bekijken. ![]() De komende dagen hoop ik de andere gordels nog te maken, alsook het dasboard en de rest van het interieur af te werken, want ik heb een vermoeden dat ik volgende week terug mag gaan werken.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 05-03-2008 at 01:34. |
|
||||
|
||||
ah, maar dat is modelbouw zoals we het graag zien. Materialen uitproberen, testen, en zien of het wel goed is. Je kan er dan de mooiste dingen mee maken.
Goed bezig! |
|
|||
|
|||
Johny waarom zet je vooraan geen rolkooi.Alle wagens hebben dat toch.
Ik ben wel verslaafd aan rolkooien,ik weet niet wat de anderen daarvan vinden.Ik zopu het in elk geval doen. |
|
||||
|
||||
Quote:
Enne Nismo, schoon gordels, prima gevonden hoor!! Je zal er dus toch in slagen om zoiets schitterend uit te werken, na het gezaag van ons allen over het ontbreken ervan in je andere threads...
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 05-03-2008 at 14:40. |
|
||||
|
||||
Mooie updates Johny! Waar haalt gij dat poeder dan als het niet in Antwerpen is? Dan kan ik het misschien ook eens aanschaffen...
Uw zetelke ziet er goed uit, in Jabbeke eens van kortbij bekijken! Tom |
|
||||
|
||||
Alweer een leerzame update.
![]() ![]() Grts Vinnie. ![]() |
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik de gordeltjes afgewerkt, evenals de kuipstoel die ondertussen ook al op zijn plaats staat.
Ik kreeg de rolkooi in de gaten en zag dat 1 buis die schuin naar achter gaat er dof/mat uitzag. Ik weet niet hoe het komt, maar soit, dat probleem is opgelost. De rolkooi was vastgelijmd en de gordels hingen op zijn plaats, dus kon ik ze niet meer demonteren om ze opnieuw te spuiten. Ik nam het risico om ze te behandelen met compound-finish en wat bleek, het chroom ging eraf en ze werd aluminium van kleur. Hier de foto's van de gordels: En hier zie je ook dat de rolkooi een ander kleur heeft:
|
||||
|
||||
Nu de kuipzetel op zijn plaats staat, werd het tijd om de rest van het interieur aan te pakken.
Als eerste werden de binnendeurbekledingen afgewerkt: Daarna werden deze 2 onderdelen op hun plaats vastgelijmd: Ook de versnellingspook en de handrem werden gemonteerd. Rest me nu het dasboard verder af te werken om daarna terug de carrosserie onder handen te nemen. ![]()
|
||||
|
||||
Vandaag heb ik wat details aan het dashboard geschilderd en het meterblokje dat vlak achter het stuur wordt gemonteerd. Nu kunnen de decals aangebracht worden en het dashboard kan ik dan verder afwerken. Ook het stuurtje werd al vastgelijmd.
Ook werd er vandaag wat carrosseriewerk verricht, de achterspoiler werd geschuurd, sinkmarks werden weggeplamuurd en de zijkanten werden vastgelijmd. Ook op de carrosserie werden nog wat kleine putjes en krassen met een laag plamuur opgevuld. Er rest me de komende dagen nog wat schuurwerk om alles terug mooi glad te krijgen.
|
||||
|
||||
In de voorkant van de carrosserie wordt een rooster gemonteerd waar men door kan kijken. Om te vermijden dat men daar in het ijle kijkt werdt er een wand geplaatst met wat styrene. Omdat achter het rooster normaal gezien zich de radiator bevindt en deze niet in de kit aanwezig is, heb ik mijn onderdelendoos maar eens omgekieperd en vond ik er nog eentje. Ik heb deze dan maar voor de wand gelijmd.
En na wat schilderwerk, ziet het er zo uit;
|
||||
|
||||
prachtig werk , al lijkt de kuipstoel en stuur precies een wollen effect te hebben.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Het dashboard werd ondertussen ook afgewerkt en werd op zijn plaats vastgelijmd. Zodoende zijn chassis en interieur klaar.
Ik ga hier niet verder op in, de foto's spreken voor zich. De carrosserie wed ook al glad geschuurd, maar hellas kwamen er nog enkele zeer kleine puttekes te voorschijn. Ik zal ze één van de dagen maar eens opnieuw proberen weg te werken. In deze toestand zal hij dit weekend te zien zijn in Jabbeke. ![]()
|
||||
|
||||
Interieur is mooi geworden.
![]() |
|
||||
|
||||
Prachtig gewoon.
![]() Zal dat zeker doen ik kijk er al naar uit.Tot Zaterdag ![]() |