|
|
||||
|
||||
Dankzij madam doktoor is er hier een doordeweekse update. Ik ga proberen om tijdens mijn 3 dagen ziekteverlof deze af te krijgen zodat hij meekan naar Nieuwegein.
Gisterenavond dan maar begonnen met het spuiten van de kleine spiegeltjes, eerst in primer, daarna 2 laagjes zijdeglans-zwart. Deze ga ik wel pas monteren als het model in elkaar staat. De glaasjes van voor- en achterlichten zijn ook al van hun kleurtje voorzien en worden straks gemonteerd, evenals het glaswerk dat zijn zwarte omlijning ook al heeft gekregen. Het brandblusapparaat is afgewerkt en gemonteerd. Misschien dat ik hier nog een paar leidingen aan vast maak om het een beetje aan te kleden. Spanbandjes heb ik afgewerkt met BMF. Ook het motorblokje is afgewerkt evenals de 2 koelertjes aan de zijkant. Straks het geheel eens lichtjes dry-brushen. Verder zijn de achterste veerpoten al gemonteerd en heb ik nog wat schilderwerk voor de boeg. De achterste ophangingssysteem is ook al van zijn kleurtje voorzien. Foto's volgen als de achterwielophanging is gemonteerd. Nu vlug iets gaan eten zodat ik terug aan de bouwtafel kan gaan zitten.
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ik weet het, maar ge kunt het er moeilijk opzetten als ge het juiste materiaal niet in huis hebt.
|
||||
|
||||
Hier zijn we weeral met de volgende update. Even terug naar gisteren, het begon al met het plaatsen van de ruiten, koplampglazen en achterlichtglaasje.
Omdat tijdens het plaatsen van de ruiten het geheel iets was verschoven, was er wat lijm op de ruiten gekomen. Omdat deze met 2-componentenlijm was geplakt, kwam er warm water en zeep aan te pas. Na wat poetswerk is alles toch mooi in orde gekomen, wel moest ik hier en daar de raamomlijsting wat bijwerken. Ook de sleepogen werden van een kleurtje voorzien. Ondertussen was ik verder gegaan met de binnenkant van de wagen. Omdat ik nog steeds geen referentiefoto's heb, heb ik dan toch 2 leidingen gelegd vanaf de brandblusser. Daarna heb ik dan de kuipzetel op zijn plaats gezet en de onderste gordels met wat PE vast gezet. Daarna een dry-fit gedaan met de rolkooi en dat zag er goed uit. Nu eens kijken hoe ik de gordels aan de rolkooi moet vastmaken, want er loopt een buis van de rolkooi vlak achter de zetel door en er is weinig plaats. De gordels moesten dan ook nog eens op lengte gemaakt worden om zo een toer rond de buis te draaien en langs de gaten bovenaan in de zetel naar voor te laten komen. Enfin, de volhouder wint en na heel wat gevloek, gezucht en gepruts is het me dan uiteindelijk toch gelukt om de gordels op een deftige manier op zijn plaats te krijgen. Daarna de rolkooi terug dry-fitten en proberen de gordels langs achterdoor in de zetels te krijgen. Toen dat eindelijk was gelukt, bleek dat tijdens mijn gepruts ik de rolkooi maar beter liet staan, heb ik ze dan ook maar vast gelijmd. Niet alle onderdelen zitten er al in, maar zijn zonder problemen nog te plaatsen. Daarna heb ik de gordels bovenaan wat vastgelijmd en vielen ze mooi naar beneden. kijk zelf maar eens. Dan kwam ik tot de conclusie dat het al zeer laat was (zo'n 01u30) en besloot ik de raad van de dokter maar te gaan opvolgen, nml veel rusten.
|
||||
|
||||
Dan terug naar vandaag. opgestaan met veel hoofdpijn wegens te weinig slaap, maarja, ik moet een model proberen af te krijgen tegen volgende week.
Voormiddag besloot ik dan maar om de carrosserie verder af te werken. De sleepogen werden geplaatst en ook de laatse decals werden aangebracht. Eerst werden de decals op de ramen aangebracht en daarna de 3 die ik was vergeten en die nu op de vernis ipv eronder liggen. Een aantal kleine details werden ook van een kleurtje voorzien. Nu moet ik alleen nog de aansluitng voor perslucht voor in de grille nog aanstippen en voorts nog de spiegeltjes en de ruitenwisser nog aanbrengen, maar dat gebeurt pas als het geheel in elkaar staat. Dat was het voor vandaag, ik zal alles eens meebrengen deze avond naar de meeting.
|
||||
|
||||
Zeer mooi,knap werk
|
|
||||
|
||||
zeer mooie primera !
|
|
||||
|
||||
De laatste rechte lijn naar Nieuwegein is aangekomen, dus heb ik gisteren maar een tandje bijgestoken om dit model tegen volgende zaterdag te kunnen meenemen.
Allereerst ging ik een de spiegeltjes dry-fitten, want ik had de indruk dat de gaatjes in de body wat groot uitvielen. En dat was ook zo. Eerst een stukje Tamiya-tape aan de binnenkant geplakt om dat gat af te dichten, daarna een smal stukje rond het spiegelvoetje geplakt om zo het gat op te vullen. Daarna heb ik het spiegeltje voorzien van wat BMF en wat secondenlijm rond de tape gedaan. Daarna heb ik de spiegeltje op hun plaats gelijmd. Daarna de laatste onderdelen in het interieur geplaatst en enkele kabeltjes toegevoegd. De pedalen: De radiator:
|
||||
|
||||
Ook de achterwielophanging werd afgewerkt en de onderkant werd lichtjes vuil gemaakt.
De remschijf en veerpoot: De vuile onderkant: De achterwielen werden ook al gemonteerd: Ook werden er nog wat onderdelen voor de voorwielophanging zwart gepoten zodat die vandaag of morgen kan gemonteerd worden.
|
||||
|
||||
Ge weet Johnny dat ik altijd kritisch ben, dus ...
De onderkant van de auto ziet er uit alsof hij een rally gereden heeft, maar de bovenkant (en vooral uw velgen) zijn showroom glanzend, of gaat daar ook nog iets mee gebeuren? Voor de rest ... ik vind toch dat ge dringend toe zijt aan PE onderdelen voor uwe volgende build
|
||||
|
||||
Quote:
De velgen blijven zo; ze zijn pas gewassen , maar de gaten zijn nog vuil. En wat betreft de onderkant, dat valt wel mee., op circuit rijden ze ook al eens langs de baan. En nu volgt een korte samenvatting van de werkzaamheden van vandaag: De remschijven werden afgewerkt en aan de stuurinrichting gemonteerd. Wat betreft PE, I'm working on it. De remschijf en de veerpoot staan op hun plaats. Nu de draagarmen zijn bevestigd, ziet de onderkant er zo uit. De voorwielen zijn nu ook gemonteerd. Nog 1 blik in het interieur alvorens de carrosserie en onderstel worden samen gevoegd. De binnendeurpanelen zijn ondertussen ook gemonteerd.
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 19-11-2007 at 00:28. |
|
||||
|
||||
En nu enkele teasers voor de liefhebbers.
Carrosserie en onderstel vlak voor het tekenen van het samenlevingscontract En ze leefden nog lang en gelukkig Samen met zijn japanse broer. Rest me nu nog de ruitenwisser aan te brengen, de uitlaat aan de binnenkant zwart te maken, het geheel eens op te poetsen (ook de velgen ) en volgend weekend mee te nemen naar Nieuwegein. En nu mijn bed in, want om 4 uur loopt mijne wekker af
|
|||
|
|||
Zeer knap gedaan. Maar ik heb 1 klein minpuntje :de panellines vind ik wat té dik.
Maar al bij al een echt heerlijk geslaagd model!!!
|
|||
|
|||
Ik vind de onderkant nog redelijk proper !
Als je ziet wat voor een sporen die rubber knobbels afkomstig van slicks achterlaten in wielkasten ! En met één passage over de curbs en /of in de kattebak ......... Vooral dat die jongens in de BTCC daar niet vies van waren ....... Pico bello |
|
||||
|
||||
Voor dit soort van foto's doe je het natuurlijk. Geslaagd model en leuke toevoeging aan het Nissan Primera thema! Ben blij dat alles mooi samengekomen is!
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 9 (0 members and 9 guests) | |
|
|