|
|
||||
|
||||
Subaru WRC "Ripcurl" - Tamiya - 1/24
Oef, eindelijk, na 3 jaar heb ik het dan toch voor elkaar gekregen om verder te doen aan deze kit.
Eerst draai ik de klok een 3-tal jaren terug. In de aanloop naar de modelbouwbeurs in Hasselt ben ik begonnen aan de Subaru WRC van P. Snijers waarmee hij de Haspengouwrally heeft gereden. Het onderstel, de rolkooi en de velgen werden wit gespoten. De karrosserie werd eerst ontdaan van de luchthapper op het dak, omdat het oorspronkelijk de bedoeling was om deze in originele uitvoering te bouwen. Daarna werden de overtollige gaatjes dichtgeplamuurd, glad geschuurd en voorzien van een laag primer. Daarna kreeg de body zijn zwart kleurtje. Ook een aantal onderdelen werden al voorzien van hun kleurtje, zoals het dashboard, de koplampunits, de zetels waarop de gordels (decals) al zijn aangebracht en overspoten met matte vernis. Deze moeten alleen nog aan de achterzijde worden voorzien van kevlar-decals. Ook de tunnel werd aan de binnenzijde voorzien van een hitte-werend schild. Zie hier een aantal foto's van het model tot vandaag.
|
||||
|
||||
Vandaag ben ik dan begonnen met het aanbrengen van de decals. Ik ben begonnen aan de bestuurderskant met, de in mijn ogen de moeilijkste, eerst, nml vooraan op de motorkap en die achteraan op de bumper. Ook heb ik het startnummer aangebracht, alwaar ik de eerste hindernis tegenkwam. Het rood van het logo scheen te fel door het wit van startnummer. Decal voorzichtig terug op zijn velletje geplaatst en een evengroot wit vierkant uitgesneden uit een witte decal en deze eerst geplaatst. Daarna de decal met het startnummer een beetje nat gemaakt en hem daarna op de onderliggende witte decal geplaatst. Nu heb ik geen doorschijning meer van het rode logo.
Langzaam maar zeker, maar zeker langzaam zal dit model ook wel afgeraken. Hier een aantal foto's van de vandaag uitgevoerde werken.
|
||||
|
||||
AAAAAAAH eindelijk
van mij zie je het rood ook een beetje door het startnummer, maar dat ie goed opgelost van jouw. Aleen, dat logo aan het achterlicht, het licht zit nie voledig gelijk met de kas, en jij hebt daar een stuk van de decal weg gesneden.Ik vrees dat je dat zult zien hoor... en als je goed kijkt zie je dat er een klein randje zichtbaar blijft Last edited by scoobyfreak; 02-05-2007 at 00:17. |
|
||||
|
||||
Mooi om volgen weeral, goe bezig maateke
|
|
||||
|
||||
Alle onze Nismo is er terug aan begonnen zal deze zeker blijven volgen vind het een schitterend model eens wat anders dan die blauwe Subaru's .
Wou dat ik er weer zoveel zin in kreeg maar ja den tijd he. Greetz Vinnie |
|
||||
|
||||
@ Scoobyfreak : Dan zal ik dat gedeelte rond het achterlicht moeten gaan bijstippen.
Hierbij nog een aantal foto's van de reeds vroeger gespoten onderdelen, na 3 jaar zullen ze nu wel droog zijn zeker
|
||||
|
||||
ok, het wordt tijd dat deze kit nu eens eindelijk gaat afgeraken...
MAAR! Als "straf", omdat ge hem zolang hebt laten liggen, moet ge nu de gordels opnieuw en deze keer deftig met PE en alles erop en eraan. De gordels die er nu opzitten kunt ge gewoon laten zitten. Een laagje semi-gloss black eroverheen, Rangerink erop, 'druug'brushen en dan de gordel hardware erin. Met minder gaan we deze keer niet content zijn. En als ge tegenstribbelt, ook goed, dan moet je zondag de ganse dag voor garçon spelen! |
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, effen serieus nu, ik ga deze gewoon afbouwen, m.a.w. wat al gedaan is blijft gedaan, als ik sommige dingen opnieuw moet gaan doen geraakt hij de volgende 3 jaar nog niet af. Ik heb gezegd en geschreven dat ik ooit eens een nieuwe poging ga wagen om met PE en dergelijke mijn zetels af te werken en dan zal ik dat bij één van de volgende modellen wel eens proberen. En nog iets, ge moest eens weten welke ervaring ik heb met garçon spelen.
|
||||
|
||||
Dat is dan afgesproken voor de zondag.
|
|
||||
|
||||
Hier zijn 2 filmpjes te zien waarop een japanse modelbouwer een prachtige Subaru Impreza WRC bouwt:
http://www.youtube.com/watch?v=yudxbS5vRa4 http://www.youtube.com/watch?v=kXMQ-9s1DNU
|
|||
|
|||
Quote:
Prachtig gemaakt hoor die subaru maar wat een materiaal dat die allemaal staat heeft, ongelooflijk. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Oef, eindelijk nog eens wat gemodelbouwd.
Vandaag ben ik aan de andere kant begonnen met het plaatsen van decals. Ik begon dan maar meteen met de moeilijkste decal, diegene die vooraan ter hoogte van de deur en het spatbord moet komen. Na wat sollen begon hij dan zijn vorm aan te nemen, maar sloeg wat dubbel bovenop het spatbord met een kleine vouw als resultaat. Op de foto ziet het er erger uit dan het is, maar doordat de decal met sol was behandeld, riskeerde ik het niet om hem nog te verschuiven, met als mogelijk gevolg dat de decal helemaal vernield was. Ook het startnummer en de 2 decals op de motorkap heb ik al aangebracht. Ook aan deze zijde heb ik eerst een witte decal geplakt onder het startnummer om doorschijnen van de rode decal te voorkomen. Tot zover deze korte update.
|
||||
|
||||
Het zijn geen makkelijke decals zo tezien,maar hij is in goede handen, voor de zetels dat komt mooi,goe bezig
|
|
||||
|
||||
Vandaag ben ik eindelijk nog eens aan mijn modelbouwtafel kunnen gaan zitten. Ik ga tijdens mijn verlof een poging doen om de karrosserie van deze Subaru te decallen en te vernissen. Zodoende ben ik deze avond een tijdje zoet geweest met het aanbrengen van een aantal decals.
Tot zover deze korte update
|