|
|
||||
|
||||
Oplossing vraag 23 en 24
Hier zijn we met de oplossingen.
Vraag 23 : Land 1 ? België Land 2 ? Frankrijk Land 3 ? Italië Land 4 ? Zwitserland Land_5? Egypte Land 6 ? Portugal Land 7 ? USA Land 8 ? Nederland Land 9 ? Brazilië Land 10 ? UK Hier geen tips, je moest het gewoon weten. De verscheidenheid aan foute antwoorden was wel erg groot! Dat had ik eigenlijk niet verwacht... Vraag 24: En dan die rally. Amai, wat een veelvoud aan fantasierijke antwoorden! De tip "boyke" moest je eigenlijk naar Afrika brengen, de Safari Rally dus. Van daaruit kon je mits wat zoeken terugvinden dat dit de Mitsubishi van Andrew Cowan en Paul White betrof, die in 1977 4de algemeen werden... Deze rally zal de geschiedenis ingaan als de natste Safari rally aller tijden, en misschien heeft dat water en die Indische fotograaf (ik kan er ook niet aan doen dat die daar staat) velen op een dwaalspoor gebracht? Ik zal het wel lezen in jullie commentaren De tussenstand dus, die je zoals altijd hier kan vinden, en die weer in grafiekvorm staat zodat je een leuker overzicht hebt : [list=1][*]Guy : nog steeds leider! Proficiat![*]Huudo : nog steeds wel 2e natuurlijk.[*]Jan : rukt weer op naar de 3e plaats.[*]Raceboy : schuift op zijn beurt op naar plaats 4.[*]HHugo : zakt wat terug nu.[*]Fleabite : nog steeds een mooie plaats.[*]Andy : blijft stand houden.[*]Obi-Jan : stijgt ook een plaats.[*]Marshal: zakt een plaatsje.[*]Johan : stijgt 1 plaats.[*]Mario : komt weer goed terug.[*]Megane : zakt wat terug nu.[*]Sledge : verstevigt zijn positie.[*]Porsche : valt weer iets terug.[*]Schumivill : eveneens wat teruggevallen.[*]Lambo : blijft staan maar wint wel in punten.[*]Bart VDC : klimt ook een plaats.[*]R@ce@holic : status quo.[*]Joost : heeft afgehaakt.[*]Oneliner : idem.[*]Bart : idem.[/list=1] En nu : op naar vraag 25 en 26! |
|
||||
|
||||
weer foutje : in http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/stand.htm staat bij marc oyen Groenland, in het groen, dat is fout volgens mij en moet dus rood zijn.
update: ook de volledige rallyvraag staat in het groen ipv het rood.
|
||||
|
||||
Re: Oplossing vraag 23 en 24
Quote:
Over het algemeen is info en fotomateriaal over die periode bijzonder karig. Ge vindt wel een aantal uitslagen van combinaties en rallies die het kunnen zijn, maar uitsluitsel vinden over welke nu bij de foto hoort is moeilijk, zo niet onmogelijk in dit geval. De Southern Cross rally, waar beide heren ook aanwezig waren in de seizoenen 1976 en 1977, lag er toen ook baggerig bij en het landschap leek ook wel een beetje. Het hoefde ook niet noodzakelijk de natste Safari te zijn, er zijn plekken waar alle jaren water staat. Da's dus al twee rallies, vier jaartallen en twee equipes (waarvan 1 met verschillende samenstelling naar gelang het evenement). Als ge dan niks vindt om uitsluitsel te brengen wordt het dus gokken. En als ge dan den tip verkeerd interpreteerd, gokt ge fout. Quote:
Jan. =---
"It's for the fun." -Gilles Panizzi Last edited by Obi-Jan; 04-08-2003 at 00:27. |
|
||||
|
||||
Quote:
Jan. =---
|
|||
|
|||
Hela zijn jullie de jury?
Nee nee het klop wat jullie zeggen maar de punten zijn juist. Ps Dat groen was om mij niet in verlegenheid te brengen. Bedankt guy. |
|
||||
|
||||
Heb het rood voor de ogen staan Sju die kleuren, kon ik dus nergens terugvinden...........al die ouwe foto's zijn zwart-wit
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Ik heb alles aangepast, met dank aan de opmerkzame deelnemers. De punten veranderen overigens niet want zoals Megane zei, die waren wel juist. Ik was gewoon vergeten "vakskes te kleuren"...
|
|
||||
|
||||
Re: Re: Oplossing vraag 23 en 24
Quote:
|
|
||||
|
||||
Die rallyfoto heb ik uit een boek bij mij thuis, alleen heb ik serieus wat mogen zoeken naar de voornaam van Paul White. Die Indiiër op de achtergrond is helemaal niet zo vreemd in een land als Kenya; daar woont een vrij grote Indische gemeenschap. Het toeval wou dat bij het opzoeken van een van de vorige vragen ik die foto in dat bewuste boek heb zien staan, dus ik wist meteen waar te zoeken voor jaartal en rijder etc.
Voor die kleuren had ik het vrij rap gevonden : in google "national racing colours cars" ingetypt en de eerste site uit de lijst gaf al een vrij vollledig beeld. Portugal had ik echter helemaal niet gevonden en van lieverlee maar Monaco gegokt, wetende dat dit waarschijnlijk fout was.
|
||||
|
||||
Re: Re: Re: Oplossing vraag 23 en 24
Quote:
Jan. =----
|
||||
|
||||
Er waren er toch veel die Shinozuka hadden gezet.
|
|
||||
|
||||
Kleurencombinaties waren gemakkelijk terug te vinden. Misschien 2 minuten werk mee gehad.
Vraag 24 was anders. Kzag wel meteen dat het een Mitsu Lancer was. Dan via de motorsportsite van Mitsu snel achterhaald welk type precies. Daar stonden ook de belangrijkste resultaten van de wagen. Dat beperkte al enigzins de keuze. Alleen ben ik de mist ingegaan met de tip van Sennake. Ik dacht dat 'boy' een term was die de Britse kolonisten aan de Indiërs gaven. Vandaar dacht ik in eerste instantie aan een rally die ergens in Indië plaatshad. Vooral dan ook door de Indische man op de foto. Maar daar kon ik niks over terugvinden, dus heb ik die piste maar laten varen. Verder dan gezien dat de Southern Cross Rally in Australië was, en aangezien het landschap, kon ik die ook al schrappen. Toen vond ik plots resultaten van de Bandama Rally in 1977. In dat jaar werd de 9e Bandama rally verreden, en ik meende op de gele sticker een 9 te herkennen. Vandaar dat ik die piste opging. Daar vond ik dan nog de resultaten van Joginder Singh (in mijn ogen een erg Indische naam en waarschijnlijk ook Indisch) in de officiële Lancer. Samen met de tip, dacht ik dat dit de sleutel was. Maar niet dus, zo blijkt |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Pittig vraagje... meer van dat. Jan. =---
|
||||
|
||||
Met deze lijt kon ik alles makkelijk vinden, behalve m'n foutje dan
COUNTRY COLORS OF CAR NUMBERS Argentina Body: blue red on white Hood: yellow Chassis: black Belgium Body: yellow black Brazil Body: pale yellow black Chassis and wheels:green Bulgaria Body: green red Hood: white Canada Body: green white Stripes: white Chile Body: red half blue- Hood: blue half red or Underframe: white all red on white Cuba Body: yellow white on black Hood: black Czecho- Body: white blue slovakia Hood: blue and white Underframe: red Egypt Pale violet red on white Finland Black blue on white France Blue white Germany White red Great Green white Britain Holland Orange white Hungary Body, front: white black Body, rear: green Hood: red Irish Free Green with horizontal white State band of orange around body Italy Red white Luxem- Pearl gray white on red burg Mexico Gold white on black Monaco White with red hori- black on white zontal band around body Poland Body and hood: white red Underframe: red Portugal Body and hood: red white Underframe: white Scotland Green white South Body: Gold black on white Africa Hood: green Spain Hood: yellow black on yellow Body and chassis: red white on red Sweden Body and hood, lower white part:blue-upper:yellow Three cross bands of blue on top of hood Switzer- Hood: white black land Body and underframe: red Thailand Body and hood: white on blue pale blue with yellow horizontal band around body and hood Wheels: pale yellow United Body and hood: white blue on white States Underframe: blue Venezuela Body: white Stripe:green Vraag 24 was wat anders. Dagen heb ik op het type merk gezocht... Uiteindelijk toch de Lancer herkent, aan de koffer van de wagen. Dat het de safari rally was, wist ik direct. Verder meende ik een 3 te herkennen, en in 1974 was dit de 3de manche, dus m'n jaar was ook goed. Op de coureurs moest ik gokken, en ben voor Joginder Singh gegaan. Met wat verbeelding: Joginder --> Jongen --> Boy
Last edited by sledge; 04-08-2003 at 17:05. |
|
||||
|
||||
Quote:
Die kleuren stonden op forix
|