|
|
||||
|
||||
revell lijm vraag
ik werk al heel de tijd met de revell lijm en alles plakt goed en zit stevig
maar ik heb toch een klein probleem ermee als ik bv een paar onderdelen al in kleur (verf) zet voor ik ze uit het gietraam haal en dan ineen wil steken dan lijkt de lijm van revell niet zo goed te plakken en trekt hij de verf ook een beetje los omdat hij niet direct goed hecht aan het onderdeel welke lijm is goed voor de verf en en werkt toch zo zoals de revell lijm
|
||||
|
||||
Dat is eigenlijk niet zo heel verrassend. Modelbouwlijm werkt namelijk zo dat het plastic aan elkaar smelt. Als je er een verflaag tussen de 2 onderdelen zit, kunnen ze niet samensmelten. Dus je zal de onderdelen eerst moeten samenlijmen en dan verfen of zorgen dat er geen verf op het lijmvlak meer zit.
Het antwoord op je vraag is dus: geen enkele plastic modelbouwlijm is goed om 2 geverfde onderdelen aan elkaar te lijmen....
|
||||
|
||||
Quote:
Dat neemt niet weg dat ik de raad van Tim desondanks toch opvolg: ik lijm altijd onderdelen aan elkaar die ontdaan werden van verf. dat is sowieso altijd een goed principe. |
|
||||
|
||||
Quote:
Logisch, als je onderdelen aan elkaar wil kleven, dan moet lijm ook contact hebben met die onderdelen, niet met de verflaag er bovenop. Anders lijm je gewoon 2 laagjes verf, niet het onderdeel, en dus blijft heel de boel broos en zal het vroeg of laat wel eens loskomen.
|