Vandaag heeft een kennis van mij een persbericht van Zolder gekregen:
Quote:
PERSBERICHT
Belgian Champ Car Grand Prix op Circuit Zolder
7-8-9 september 2007
In navolging van de eerste Dutch Champ Car Grand Prix 1 en 2 september 2007 te
Assen NL heeft promotor Racing Management een overeenkomst gesloten met
Champ Car Europe en Circuit Zolder om de tweede Europese Champ Car race te
organiseren in België. Een hoogstaand professioneel driedaags autosportevenement
op Circuit Zolder: ‘sneller dan ooit, grootser dan ooit en wellicht drukker dan ooit ‘.
Dat zijn de verwachte kenmerken van de allereerste Champ Car Grand Prix van
België op 9 september aanstaande. Tickets zijn vanaf midden februari via internet te
bestellen.
‘The American interpretation of Grand Prix racing’
Met racen in extreem snelle formulebolides op een diversiteit aan circuits, waaronder stratencircuits,
noemt men de Champ Car World Series wel eens ‘The American interpretation of Grand Prix racing’.
Wereldberoemde namen uit dit indrukwekkende kampioenschap zijn Andretti, Fittipaldi, Unser, Rahal,
Villeneuve, Mansell, Zanardi, Montoya en Tracy.
Champ Car World Series geldt als de ‘hogeschool’ van de autosport. Met 750 pk en +350 km/u sterke
V8-turbomotoren rijdend op methanol overtreft het vrijwel ieder ander kampioenschap ter wereld en
behoort het tot de top van de gemotoriseerde sporten in de Verenigde Staten van Amerika. In de USA,
Canada, Mexico en Australië trekken Champ Car-evenementen jaarlijks meer dan twee miljoen bezoekers
naar de circuits, gemiddeld per evenement zo’n 150.000.
Belgische vertegenwoordiging
In het internationale geweld van onder andere de Franse meervoudige kampioen Sebastien Bourdais,
Paul Tracy uit Canada, de Engelsman Justin Wilson en de Australiër Will Power, houdt Jan Heylen in het
internationale deelnemersveld van de Champ Car World Series de Belgische eer hoog. (Jan Heylen was
trouwens enkele jaren piloot van Circuit Zolder: onder de noemer ‘Racing for Zolder’ was dat.) Net over de grens
zijn dat de Nederlander Nicky Pastorelli en de Duitser Andreas Wirth. Ook ex-Formule 1 piloot Jos
Verstappen heeft voor 2007 serieuze aspiraties in Champ Car.
Jan Heylen: ‘Champ Car op Circuit Zolder, dat moet zowat het beste nieuws zijn voor de Belgische
autosport sinds jàren. Het team van Zolder is een professionele ploeg van vaste en vrijwillige
medewerkers die de neuzen in dezelfde richting hebben staan, en de promotor heeft zijn kunnen ook al
meermaals bewezen. Met de ervaring van een seizoen Champ Car op zak, kan ik alleen maar
wildenthousiast worden bij de gedachte aan een Grand Prix op Zolder. Kijk, het wordt voor mij een
thuismatch, hé: ik kijk daarom uit naar volle tribunes. En met een zitje in het juiste team ga ik voor een
zo goed mogelijk resultaat. Ik ben echt wel blij met deze Grand Prix, weet je. Schitterend gewoon. De
voorbereidingen waren al enige tijd bezig, en ik heb op mijn manier een bijdrage geleverd om één en
ander rond te krijgen. Nu het definitief is, kunnen we beginnen aftellen..’
3-Day Festival of Speed
De Champ Car Grand Prix kent als een van de belangrijkste autoraces van het jaar in België diverse
hoogstaande supportraces en een aantrekkelijk showprogramma. Autosportfans, fans van Amerikaanse
techniek en andere liefhebbers van ‘the American Way of Life’ treffen elkaar in en rond de paddock van
Circuit Zolder, waarmee de eerste Belgische Champ Car Grand Prix, net als in ‘The States’ een waar
‘Festival of Speed’ wordt.
De races maken deel uit van de Champ Car World Series 2007 en worden volledig geregistreerd voor
uitzending op belangrijke televisiezenders wereldwijd, waaronder ABC, ESPN, ESPN2, Fox Sports,
Eurosport en Raceworld. Ook een Belgische omroep zal het evenement ‘LIVE’ uitzenden.
Toegang en voorverkoopkorting
Op de trainingsdag (vrijdag 7 september) zijn alle tribunes en de paddock éénmalig toegankelijk voor één
prijs. Voor zaterdag en zondag zal de bezoeker kunnen kiezen uit meerdere verschillende tribunekaarten,
een staanplaats en als toeslag een toegangsbewijs voor de paddock. Aanvullend zijn voor één of
meerdere dagen VIP-kaarten verkrijgbaar voor een verblijf in de ‘Champ Car Club’, een exclusief
hospitalitycomplex met eigen terras en tribune gesitueerd in de paddock van Circuit Zolder.
Voor verdere inlichtingen:
Circuit Zolder, Walter Goossens, Marketing Manager, tel +32(0)11 858874
Racing Management, M.J. van Buuren, Promotor, tel. +31(0)653 370908
Jan Heylen in Cleveland, Ohio, 2006
|
Eindelijk ns een evenement volledig live op televisie! Gaat pitstoptv miss live uitzenden???
|