De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12618)

ICEMAN 23-07-2006 22:08

Hmz, ff na Michelin bellen voor fabrieksrubber? :p

ICEMAN 24-07-2006 11:09

Wat my opvalt op de deelnemerslijst, tot nu toe nog geen Vanina Ickx te bespeuren. Zou ze niet mogen van Audi? :confused:

JPMontoya 24-07-2006 11:17

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Wat my opvalt op de deelnemerslijst, tot nu toe nog geen Vanina Ickx te bespeuren. Zou ze niet mogen van Audi? :confused:

Inderdaad, anders had ze zeker op de Gillet Vertigo gereden.

Yvonne 24-07-2006 12:35

Ik zat nog eens door die deelnemerslijst te bladeren...

Maar sinds wanneer rijdt PSI Experiénce onder een FRANSE vlag? Het team wordt door een Fransman geleidt, maar had toch nog een Belgische Nationaliteit...of ben ik verkeerd??

ICEMAN 24-07-2006 13:59

Quote:

PSI Experience (BEL) - Corvette C6.R & C5R
#34 - Jos Menten (NED) / Patrick Bornhauser (FRA) / Jean-Philippe Belloc (FRA) / Fred Bouvy (FRA)
Sinds wanneer is Bouvy ne Fransman? :confused:

En Bernard Delhez, is dat ook gene Belg? Heeft die vorig jaar niet op de Jaguar Silhouette gereden? :confused:

ICEMAN 24-07-2006 15:55

Dries Heyman vervoegt het First Motorsport-trio.

Bron: Menne meelboks :p

Yvonne 24-07-2006 16:01

hi

Entry-List

PSI is echt een zeer apart team. Volgens mij rijden er 2 Corvette's van hetzelfde team rond. Maar waarom rijdt de ene wagen onder een Franse Vlag, (de C5-R), terwijl de C6-R onder Belgische vlag rijdt..???

Of zijn dit dwalingen van de organisatie ???

@Iceman: Fred Bouvy is inmiddels weer Belg.

Pinzie 24-07-2006 17:35

ik vermoed dat men de nationaliteit "toekent" aan de hand van de licentie van de betrokken piloot. dus franse licentie, franse vlag ernaast ...
Wat betreft de tweede wagen: Als iemand de wagen volledig afhuurt met of zonder service, dan kan hij die inschrijven via een renstal of team uit het buitenland.

Grig-O 24-07-2006 19:45

Kox rijdt op de Aston van BMS, dada Lamborghini...

Grig-O 24-07-2006 20:02

Quote:

Bleekemolen en Scheider rijden anders wel...

Mark 24-07-2006 20:33

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Bleekemolen en Scheider rijden anders wel...

Maar die hebben geen contract van de fabriek ;)

Viper GTS-R*** 24-07-2006 21:56

Quote:

Kox rijdt op de Aston van BMS, dada Lamborghini...

Vanwaar weet je dat? Staat toch nergens te zien op de entry list's hoor?
Of bedoel je dat Kox rijd tijdens de GT3 races voor BMS??

Grig-O 24-07-2006 22:15

RaceXpress... Hij rijdt wel degelijk voor de DB9R

Viper GTS-R*** 24-07-2006 22:29

Quote:

RaceXpress... Hij rijdt wel degelijk voor de DB9R

Bedankt voor de link;) Ja 2 bedrijfspiloten op die BMS AM.. kan ook wel wat worden.
Vraag me af of Zakspeed Saleen wel gaat rijden, nog steeds geen 3de piloot aangekondigd... geen interesse? Kan ik moeilijk geloven... ik hoop zo op Uwe Alzen.. maar die was bezet was al gezegd zeker?

Belle 24-07-2006 22:33

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Bedankt voor de link;) Ja 2 bedrijfspiloten op die BMS AM.. kan ook wel wat worden.
Vraag me af of Zakspeed Saleen wel gaat rijden, nog steeds geen 3de piloot aangekondigd... geen interesse? Kan ik moeilijk geloven... ik hoop zo op Uwe Alzen.. maar die was bezet was al gezegd zeker?

Het zou me sterk verbazen indien ze niet zouden rijden. Hier zijn veel te veel kostbare punten voor het kampioenschap om te rapen. Maar Zakspeed heeft ook wel z'n prijskaartje...en daarbij, de meeste toppiloten hebben al een zitje.

Viper GTS-R*** 24-07-2006 22:36

Quote:

Originally Posted by Belle
Maar Zakspeed heeft ook wel z'n prijskaartje...en daarbij, de meeste toppiloten hebben al een zitje.

Das juist! Enja ze nemen ook niet 1ste beste top piloot..
Saleen ervaring zal heel waarschijnlijk wel necesarry zyn zeker?:)

Grig-O 24-07-2006 22:47

Thommy Erdos of Mike newton?

Mark 25-07-2006 00:03

Quote:

Dries Heyman vervoegt het First Motorsport-trio.

Bron: Menne meelboks :p

Benieuwd welke tijden die nacht-uil gaat draaien in Spa ;) Dat zal wel weer dik in orde zijn. ;)

ICEMAN 25-07-2006 01:29

Quote:

Originally Posted by Pinzie
ik vermoed dat men de nationaliteit "toekent" aan de hand van de licentie van de betrokken piloot. dus franse licentie, franse vlag ernaast ...
Wat betreft de tweede wagen: Als iemand de wagen volledig afhuurt met of zonder service, dan kan hij die inschrijven via een renstal of team uit het buitenland.

Bouvy heeft een Belgische licentie. In Belcar staat er toch een Belgische vlag naast zen naam. PSI Experience is wel degelijk Belgisch hoor. ;)

Belle 25-07-2006 01:34

Een paar weken geleden werd hier aangegeven op welke zender de Fia GT zou getoond worden. Ik denk dat het via de kabel was, op een Franse Zender. La Deux en RTL-TVI is het alleszins niet. Op Motors.tv wordt er ook niks getoond. Weet iemand op welke zender dit live te zien zal zijn?
Ik vertrek morgenavond al dus wil ik graag m'n DVD tegoe inzetten. ;)

EDIT: ondertussen zelf teruggevonden op pitstop.tv:

Quote:

De endurance-klassieker is live enkel te volgen op Club RTL. Het RTL-kanaal is in Vlaanderen te ontvangen via het standaard-pakket van Telenet Digital en Belgacom TV.
Ik ben informatie gaan zoeken op de site van Club RTL en het wordt live getoond op de volgende uren:

Zaterdag

15.45 - 16.45 uur
18.00 - 18.30 uur
19.30 - 20.00 uur
22.10 - 22.30 uur

Zondag

10.45 - 11.15 uur
13.30 - 14.00 uur
15.30 - 16.15 uur

Dat wordt wat om DVD in te zetten...al die verschillende tijdstippen. Maar ik ga niet klagen, ben blij dat toch één zender het live uitzendt! ;)

Dries DS 25-07-2006 09:43

Quote:

Originally Posted by Dries DS
De planning van HIBN.tv is als volgt:

- Na de nachttraining zal er een korte samenvatting online worden gezet, voorzien van commentaar in NL en FR.

- Kort na de kwalificaties op donderdag, zal er minimaal één samenvatting online worden gezet, eveneens voorzien van commentaar in beide landstalen.

- Gedurende de wedstrijd zal er integrale uitzending zijn van de live beelden die door de organisator ter beschikking worden gesteld. Wat betreft de kwalificaties bestaat deze mogelijkheid ook, al is daar op dit ogenblik geen zekerheid over.

- Op zaterdag (tussen 16u en 24u) en op zondag (tussen 9u en 16u) zal er per uur een samenvatting worden gemaakt (ook nu weer voorzien van commentaar in twee talen). Deze komt dan zo snel mogelijk online om de autosportliefhebbers die niet aanwezig kunnen zijn of het gebeuren niet constant live kunnen volgen toch de mogelijkheid te bieden per uur de stand van zaken weer te geven in beeld en woord.

- Indien de tijd voor de productie en de montage het toelaat zullen er ook diverse interviews (met hoofdzakelijk Belgische rijders) de (live) revue passeren.

Aan deze planning kan nog toegevoegd worden dat er woensdag ook beelden van de parade zullen gemaakt worden. Volgens de laatste berichten zouden alle beelden (van woensdagnamiddag tot zondagnamiddag) enkel via Video On Demand worden aangeboden i.s.m. Vodafone. Vedere details hierover ken ik (momenteel) niet...

kulgan 25-07-2006 15:50

Nog twee belgen extra in GT2: Steve van Bellingen en Damien Coens op de porsche van Bratislava racing

gwyllion 25-07-2006 16:08

Ik lees op pitstop.tv dat Manthey met 28 kg ballast moet rijden omdat de wagen snel was tijdens de testdag en dat RACB de BMW M3 GTR wil weigeren.

Raceboy 25-07-2006 19:09

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Ik lees op pitstop.tv dat Manthey met 28 kg ballast moet rijden omdat de wagen snel was tijdens de testdag en dat RACB de BMW M3 GTR wil weigeren.

Mja die M3 is eigenlijk een touringcar he

joost 25-07-2006 19:29

Quote:

Originally Posted by kulgan
Nog twee belgen extra in GT2: Steve van Bellingen en Damien Coens op de porsche van Bratislava racing

Bron?

mvg

Joost

Mr.Dallara 25-07-2006 19:30

Quote:

Het zou me sterk verbazen indien ze niet zouden rijden. Hier zijn veel te veel kostbare punten voor het kampioenschap om te rapen. Maar Zakspeed heeft ook wel z'n prijskaartje...en daarbij, de meeste toppiloten hebben al een zitje.

Zakspeed een prijskaartje? 35.000€ voor een 24u weekendje in dergelijke wagen lijkt me niet echt "duur" voor een top GT1...

Blijft natuurlijk dat de Saleen niet als de meest betrouwbare wagen te "verkopen" valt aan piloten, zeker niet over 24u... (ookal heeft Zakspeed één van de betrouwbaarste Saleens)

Quote:

Race Alliance verving gisteren zijn GT2 Porsche 996 nog door een Düller BMW M3 GTR, maar als het van Kurt van Campenhoudt van de RACB afhangt, komt deze als toerwagen gehomologeerde M3 niet aan de start.
pitstop.tv

En deze keer heeft v Campenhoudt eens groot gelijk wat mij betreft! En ik heb voor alle duidelijk heid niks tegen BMW / Duller of wat dan ook, maar regels zijn regels, voor iedereen!

Ik lees ook net in de previeuw op pitstop.tv dat Hemroulle het duo Penders/Lamot gaat vervoegen, zonder twijfel een man die de wagen ook steeds gaat heel houden en zo de Prospeed naar voor zal loodsen in de klasse. Wel raar dat Bart Couwbergs het Pro Speed team niet vervoegd!

Ondertussen zijn we al kort genaderd en worden de weersvoorspellingen dus betrouwbaarder...
> woensdag - donderdag - vrijdag
> zaterdag - zondag

De pole zal dus zonder twijfel op donderdag avond gedraad worden, zodat kwali3 een maat voor niks zal zijn in de regen... terwijl de race zelf dus droog zou gaan zijn.

Stranger 25-07-2006 20:26

Quote:

Originally Posted by joost
Bron?

mvg

Joost

Steve Vanbellingen Press

Quote:

Inmiddels bevestigd: Sascha Bert, Jarek Janis, Jan Charouz en Andrea Montermini.

Bron...persbericht Zakspeed.

AlainH 25-07-2006 20:29

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
En deze keer heeft v Campenhoudt eens groot gelijk wat mij betreft! En ik heb voor alle duidelijk heid niks tegen BMW / Duller of wat dan ook, maar regels zijn regels, voor iedereen!

Als die wagen mag rijden, zou er denk ik een gevaarlijk 'precedent' gemaakt worden :D

Mr.Dallara 25-07-2006 20:37

Quote:

Originally Posted by AlainH
Als die wagen mag rijden, zou er denk ik een gevaarlijk 'precedent' gemaakt worden :D

Dat is zonder twijfel dan terecht een fijt!

Viper GTS-R*** 25-07-2006 22:03

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara

En waarom zou zo'n wagen niet mogen meerijden?
Omdat die gehomoligeerd is als tourwagen??
Porsche 997 is zelfs nog niet gehomoligeerd en mag wel meedoen...
Dikke flauwe kul vind ik dit, als je zo gaat doen dan verklein je trug je grid die nu zo mooi gevuld was... wat maakt het nu uit of die meedoet...
Die Duller BMW M3 GTR E46 is ook maar een 3.2L V6 hoor... vergelijk het met de snelste cup porsches... wat maken ze zich dan zo druk over deze beauty..

Chauffeur 25-07-2006 22:44

Ik ben eigenlijk voor het eerst wel wat zenuwachtig.

Ben blij dat First me de kans gaf om nog deel te nemen. Wat een korte trip naar Lausitz. Er was budget voor de 24H op de Corvette wat mij betreft maar dan moet je ook nog 3 andere hebben hé. Nu kan ik én mijn jongensdroom waarmaken, én de 24H Zolder rijden op een leuke wagen.

Ben eigenlijk wel eens benieuwd.

Raceboy 25-07-2006 22:46

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
Ik ben eigenlijk voor het eerst wel wat zenuwachtig.

Ben blij dat First me de kans gaf om nog deel te nemen. Wat een korte trip naar Lausitz. Er was budget voor de 24H op de Corvette wat mij betreft maar dan moet je ook nog 3 andere hebben hé. Nu kan ik én mijn jongensdroom waarmaken, én de 24H Zolder rijden op een leuke wagen.

Ben eigenlijk wel eens benieuwd.

wil je nu zeggen geen corvette maar wel de first porsche ind e 24 uren van Zolder?

Chauffeur 25-07-2006 23:07

First in 24H Francorchamps en iets anders :) in 24H Zolder.
Geen Corvette - reden: niet genoeg centen gevonden om 3 andere piloten te bekostigen.

gwyllion 26-07-2006 00:00

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
En waarom zou zo'n wagen niet mogen meerijden?
Omdat die gehomoligeerd is als tourwagen??
Porsche 997 is zelfs nog niet gehomoligeerd en mag wel meedoen...
Dikke flauwe kul vind ik dit, als je zo gaat doen dan verklein je trug je grid die nu zo mooi gevuld was... wat maakt het nu uit of die meedoet...

Een niet-gehomologeerde wagen moet in nationale kampioenschappen deelnemen; zo heeft Schnitzer ook met de BMW M3 GTR kunnen deelnemen.

Voor de BMW Z4 M Roadster en Porsche 997 GT3 RSR werd/wordt een uitzondering gemaakt omdat het om een wereldpremiere gaat.

Fonne 26-07-2006 00:03

Quote:

First in 24H Francorchamps en iets anders :) in 24H Zolder.
Geen Corvette - reden: niet genoeg centen gevonden om 3 andere piloten te bekostigen.

Kan je geen betalende rijders vinden ? Dat is tegenwoordig de trend in autosport.

Chauffeur 26-07-2006 00:04

I know ;) breng er mij 3 hé :)
I sniet zo simpel voor deze budgetten, geloof me.

Fonne 26-07-2006 00:10

Quote:

I know ;) breng er mij 3 hé :)
I sniet zo simpel voor deze budgetten, geloof me.

Luister eens rond in Spa he. Er zijn vast piloten genoeg die op een vette willen rijden en die mss nog wel wat budget hebben.

crosserke 26-07-2006 00:35

Zie maar dat je spiegels goed staan afgesteld!!;)

marcel 26-07-2006 20:58

de RACB is weer vrolijk bezig de Belgische autosport te promoten:

Quote:

Fumal: "Er is dus een probleem met de homologatie. RACB Sport wil de auto niet toelaten, maar ik heb de indruk dat de FIA dat wel wil. Het lijkt me nu uit te draaien op een machtsspelletje. We hebben intussen al een aantal aëro-onderdelen weggenomen, maar voorlopig zijn we er niet bij."
vanop pitstop.tv
de deelname van de M3 is dus onzeker

Neo-242 26-07-2006 21:42

Wat heeft RACB eigenlijk in de pap te brokken hier? Heeft het te maken met de nationale klassen?:rolleyes:

All times are GMT +2. The time now is 18:17.